پرسپولیس نیوز : پرسپوليس برد شيريني را مقابل سپاهان به دست آورد. اين نتيجه به دلايل مختلف براي قرمزهاي پايتخت خوب بود.

آنها از نظر روحي رواني در شرايط بهتري قرار گرفتند و فاصله‌شان را با تيم پنجم كمتر كردند. حالا نگاه اين تيم و كادر فني‌اش به ادامه مسابقات خيلي تغيير كرده است. ادموند بزيك آناليزور پرسپوليس و يكي از اعضاي كادر فني اعتقاد دارد كه اهميت بازي با AL هرمزگان بسيار زياد بوده چون بعد از آن 4 بازي در تهران دارند و از همه مهمتر 5 تيم اول جدول هم تا پايان فصل رودرروي هم قرار مي‌گيرند.

از بازي با سپاهان شروع كنيم.
بازي خيلي خوبي بود. من فكر مي‌كنم چه آنهايي كه به استاديوم آمده بودند و چه كساني كه از تلويزيون تماشا مي‌كردند رضايت داشتند. اميدوارم اين روند ادامه پيدا كند تا هواداران پس از چند سال شاهد موفقيت‌هاي بيشتري از تيم محبوبشان باشند. البته دور از ذهن هم نيست. بايد از بچه‌هاي تيم هم تشكر كنم كه بسيار باانگيزه در زمين حضور داشتند.
به نظر مي‌رسد شناخت تو از سپاهان، به خاطر حضور چند ساله‌ات در اين تيم بيشتر از بازي‌هاي قبل به كمك پرسپوليس آمد؟
من 5 سال در سپاهان بازي كردم و به طور كلي شناخت خوبي از ساختار اين باشگاه دارم. البته تعداد زيادي از بازيكنان تغيير كرده‌اند ولي با اين حال مي‌دانستيم كه مهره‌هاي كليدي‌شان چه ويژگي‌هايي دارند و چطور مي‌توان آنها را كنترل كرد.
وقتي از روي سكو بازي را تماشا مي‌كردي ياد بازي‌هاي خودت مقابل پرسپوليس نيفتادي؟
اتفاقا خاطره دو بازي برايم زنده شد. يكي همان مسابقه‌اي كه يك – 3 سپاهان را برديم و من 2 گل به آرمناك پطروسيان زدم و دومي هم بازي 3- 3 بود كه با لباس سپاهان دو گل به ساشا ايليچ زدم و خوشحالي نكردم. من قبلا هم گفتم كه دوست دارم اگر پرسپوليس قهرمان نشد سپاهان شود. من از آنها خاطرات خوبي دارم اما به هرحال پرسپوليسي‌ام!
با اين پيروزي، چقدر به كسب سهميه آسيايي اميدواريد؟
خيلي زياد، چون تمام تيم‌هاي بالاي جدول با هم بازي دارند و ما بايد بتوانيم از اين فرصت استفاده كنيم.
فكر مي‌كردي در ثانيه‌هاي اضافه بازي به گل برسيد؟
ما خيلي حمله كرديم و شايد كمتر كسي توقع اين نوع بازي را از ما داشت. ما مي‌توانستيم زودتر به گل برسيم اما حقيقتا فكر نمي‌كردم در آن دقيقه از بازي اين اتفاق بيفتد.
پرسپوليس از زمان حضور يحيي گل‌محمدي و كادر فني جديد نتايج بهتري را نسبت به نيم فصل اول كسب كرده كه البته بازي ضعيف هم داشته است. اما در مجموع نوع بازي تيم بهتر شده به طوري كه تا دقيقه 90 هم مي‌توان به انتظار گل نشست.
ما طي اين 2 ماه بيشتر روي مسائل روحي رواني بچه‌ها كار كرديم و سعي داشتيم تمرين بچه‌ها شاداب باشد و پس از آن هم كارهاي تاكتيكي خوبي را انجام داديم. من با احترامي كه براي ژوزه قايلم و معتقدم براي تيم زحمت كشيد اما به نظرم در آن مقطع خوب تمرين نكردند. اردويي كه ما در كردان داشتيم شايد بر كيفيت بازي با نفت تهران تأثير داشت اما در دو بازي بعدي اثرات مثبت خود را نشان داد.
دو برد متوالي به دست آورديد، اين مساله ادامه پيدا مي‌كند؟
وقتي جدول و امتياز تيم‌ها را مي‌بينيم انگيزه مضاعفي پيدا مي‌كنيم و مطمئنم بچه‌ها براي كسب سهميه آسيايي مصمم‌تر شده‌اند. ما اگر بتوانيم از تيم خوب AL هرمزگان سه امتياز بگيريم وضعيتمان بهتر خواهد شد.
پرسپوليس بعد از مدت ها موفق به شكست سپاهان شد، اين مساله براي شما جالب نبود؟
فكر مي‌كنم شيريني اين پيروزي براي هواداران، رسيدن به گل در ثانيه‌هاي پاياني بود. به هرحال قشنگي فوتبال به همين مسائل است. من مي‌دانم كه هواداران پرسوليس سال‌ها از اين مساله دلخور بودند و الان خوشحالم كه راضي به خانه‌هاي‌شان رفتند.
با توجه به جايگاه تيم در جدول به نظر مي‌رسد حساب ويژه‌اي روي جام حذفي باز كرده‌ايد؟
صددرصد همينطور است اما ما بازي بسيار سختي را مقابل ذوب‌آهن در پيش داريم چون من شناخت كاملي از تفكرات هجومي آقاي كاظمي در فوتبال دارم. همانطور كه شما اشاره كرديد، براي ما جام حذفي حسابش فرق مي‌كند.
الان كه به نوعي مربيگري را تجربه مي‌كنيد، چه تفاوت‌هايي را با دوران بازيگري مي‌بينيد؟
اعتقاد دارم يكي از سخت‌ترين مشاغل دنيا مربيگري است. شما وقتي بازي مي‌كنيد خيلي متوجه استرس نمي‌شويد. دقيقا مثل اين مي‌ماند كه بچه شما روي لبه يك پرتگاه راه مي‌رود و احساس مي‌كنيد در حال افتادن است و هيچ كاري هم نمي‌توانيد انجام دهيد. بازيكن هم وقتي داخل زمين مي‌رود همه چيز دست خودش است.
در اين چند بازي مهدوي‌كيا و كريمي را نداشتيد و…
مهدي و علي شناسنامه پرسپوليس هستند و نيازي هم به گفتن من نيست و قطعا اگر بودند نتايج تيم بهتر هم مي‌شد. اما خوشحالم كه بقيه بچه‌ها به خصوص در بازي ديروز نشان دادند به انسجام تيمي رسيده‌اند.
سپاهان را چطور ديديد؟
چيدمان ما طوري بود كه نفرات كليدي آنها را از كار انداختيم و همانطور كه ديديد غير از دو موقعيت سوكاي، ديگر چيزي براي گفتن نداشتند اما…
اما چه؟
اما سپاهان از سال 82 كه قهرمان ليگ برتر شد شخصيت بهتري پيدا كرد به طوري كه از آن سال تا امروز همه ما آنها را يك مدعي مي‌دانيم و هميشه بايد مراقبشان باشيم.
سوال آخر در مورد كريم انصاري‌فرد است، به نظر مي‌رسد استرس دارد و…
شما مطمئن باشيد كريم به زودي به روزهاي خوبش برمي‌گردد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)