خبرگزاری پرسپولیس : ادموند بزيك امروز هم كه به عنوان آناليزور در كنار پرسپوليس فعاليت مي‌كند مثل تمام روزهاي بازيگري‌اش بي‌حاشيه و كم حرف است.

در روزهايي كه همه مسوولان دو باشگاه سرخابي در مورد دربي 76 اظهارنظرهاي زيادي داشته‌اند؛ او ترجيح داد بيشتر شنونده باشد. به هرحال حضور در جمع كادر فني و تاثيرش در شكل‌گيري نتايج اخير پرسپوليس غيرقابل انكار است.

5 روز از دربي گذشته اما ما كمتر مصاحبه‌اي از شما ديديم.
‌‌‌به هرحال آن بازي تمام شد و من شخصا از فرداي دربي به تيم فولاد متمركز شدم؛ هر چند معتقدم ما در دربي بهتر بوديم.

بعد از سوت پايان بازي تا امروز كارشناسان فوتبال و داوري در مورد كيفيت بازي و تصميمات محسن قهرماني صحبت كردند. بعضي‌ها قضاوت قهرماني را كم نقص و برخي هم معتقد بودند كه داور مي‌توانست براي پرسپوليس پنالتي بگيرد.
‌‌‌من چند بار صحنه‌هاي داوري دربي را ديدم و فقط يك سوال دارم و اينكه اگر محمد نوري بيرون محوطه 18 قدم سرنگون مي‌شد آيا داور خطا نمي‌گرفت؟ يا به لحظه‌اي كه كريم انصاري‌فرد با پشت پا پاس مي‌دهد؛ به نظرم مدافع استقلال مرتكب خطا شد. در واقع اگر آوانتاژ داده و توپ به ما نرسيده پس پنالتي بوده است. صحنه خطا روي سيدجلال هم مشكوك به پنالتي بود.

از نظر كيفي چطور؟
‌‌‌من نيمه اول را از بالا نگاه كردم و با اينكه چيز خاصي نداشت اما باز هم ما بيشتر صاحب توپ و ميدان بوديم. اما نيمه دوم خيلي هجومي آغاز كرديم حتي به تير زديم و چند فرصت فوق‌العاده داشتيم. ما حداقل مي‌توانستيم به يك گل برسيم.

الان بحثي مطرح است كه مي‌گويند ترس از باخت از سوي مربيان باعث شده تا دربي كيفيت لازم را نداشته باشد.
‌‌‌من وقتي دربي‌هاي دنيا و يا ال‌كلاسيكو را نگاه مي‌كنم؛ دوست دارم كه گل‌هاي زيادي داشته باشد و به هواداران هم حق مي‌دهم كه چنين انتظاري داشته باشند. اما به هيچ وجه نبايد دربي تهران كه يكي از پربيننده‌ترين دربي‌هاي دنياست را مثلا با ال‌كلاسيكو مقايسه كرد. ببينيد هيچ مربي دوست ندارد كه دربي را ببازد اما وقتي ما در نيمه دوم آن همه حمله كرديم به تير دروازه استقلال زديم پس ترسي نداشتيم.

به هرحال با توجه به همه اتفاقات چند روز اخير بايد پذيرفت كه ارزش دربي تهران بيش از سه امتياز است.
‌‌‌به نظرم هر كسي بگويد اين بازي حساس نيست واقعيت را نگفته است.

شما نخستين دربي‌تان را به عنوان يكي از اعضاي كادر فني تجربه كرديد، اين مساله چه تفاوت‌هايي با زمان بازيگري دارد؟
‌‌‌من فكر مي‌كنم بازي كردن در دربي آسان‌تر از مربيگري است.

امروز با تيمي بازي داريد كه 15 هفته است شكست نخورده و…
‌‌‌بله، اين مساله به هيچ وجه اتفاقي نيست. فولاد تيم خطرناكي است و با توجه به شرايطي كه دارند از نظر روحي – رواني در وضعيت خوبي هستند اما در نظر بگيريد كه بازي در آزادي است ما هم 8-7 هفته‌اي است كه شكست نخورديم و آماده بازي هستيم اما…

اما چه؟
‌‌‌اما فوتبال مثل گذشته نيست كه پرسپوليس و استقلال قبل از بازي‌ها حدود 80‌درصد از پيش برنده باشند. الان تيم‌ها ديگر راه گل نخوردن را خوب بلدند.

كريم انصاري‌فرد نسبت به زمان ژوزه تغيير كرده و آن رخوت و كسلي در حركاتش ديده نمي‌شود اما اين آمار براي يك مهاجم ايده‌آل نيست كه در يك بازي سه گل بزند و در سه بازي گل نزند. شما كه از بهترين مهاجمان فوتبال ما بوده‌ايد اين موضوع را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟
‌‌‌كريم انصاري‌فرد به دو دليل تغيير كرده است. اول اينكه خودش خواسته و دوم اينكه سيستم بازي تيم نسبت به زمان ژوزه فرق كرده است. اما اينكه به گفته شما گلزني‌هايش تداوم نداشته به اين دليل است كه او به زمان بيشتري نياز دارد. ضمن اينكه در فوتبال امروز ما مهاجمي نداريم كه از سه فرصت يكي را گل كند.

براي بازي امروز غير از كريمي، رضا حقيقي را هم نداريد.
‌‌‌توانايي‌هاي علي كريمي بر كسي پوشيده نيست. بودن او براي هر تيمي نعمت است اما بايد بپذيريم كه چند هفته‌اي او را در اختيار نخواهيم داشت و بايد با تغييراتي كه ايجاد مي‌كنيم نبودنش جبران شود. در مورد حقيقي هم اميدواريم بازيكن جانشين انتظارات را برآورده كند.

و سوال آخر اينكه نتيجه چه مي‌شود؟
‌‌‌ با همه احترامي كه براي باشگاه فولاد، كادر فني و بازيكنانش قايلم، ما فقط به پيروزي فكر مي‌كنيم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)