مرجع خبری پرسپولیس : ادموند بزيك مهاجم سال‌هاي نه چندان دور پرسپوليس، هنوز هم محبوبيت خاصي نزد هواداران اين تيم دارد.

 

بزيك بعد از جدايي از پرسپوليس راهي سپاهان شد و حالا در آستانه بازي اين دو تيم در جام حذفي، سراغ او رفتيم تا دقايقي با او حرف بزنيم. بزيك در مورد بازي پرسپوليس – سپاهان و مسائل مختلف ديگر به سوالات پاسخ داد.


خيلي ها معتقدند در بازي فردا شانس برد سپاهان خيلي بيشتر از پرسپوليس است. نظر تو چيست؟
فكر مي‌كنم حساب جام حذفي از ليگ برتر جدا است. راه رسيدن به ليگ قهرمانان آسيا در اين جام راحت‌تر است و معتقدم پرسپوليس به دليل ناكامي در ليگ برتر و آسيا، انگيزه زيادي در جام حذفي دارد. اين تيم مي‌خواهد همه چيز را جبران كند و مطمئنا با انگيزه‌اي متفاوت مقابل سپاهان قرار خواهد گرفت.

يعني معتقدي پرسپوليس اين بازي را مي‌برد؟

من اين طور فكر مي‌كنم. سپاهان از لحاظ تاكتيكي و مهره‌اي قوي‌تر از پرسپوليس است ولي اين تيم در حال حاضر خسته و بي‌انگيزه است و همين موضوع شانس پرسپوليس را براي برد بيشتر خواهد كرد.

 

در ناكامي‌هاي اين فصل پرسپوليس، علي دايي را چقدر مقصر مي‌داني؟
نه تنها در فوتبال بلكه براي موفقيت در هر كاري بايد ابزار لازم را داشته باشي. به نظر من دايي ابزار لازم براي قهرماني در ليگ را نداشت و در كورس قرار نگرفت.

خيلي از بازيكنان قديمي پرسپوليس كه همزمان با تو در اين تيم بازي مي‌كردند، معتقدند كه 60 تا 70 درصد بازيكنان پرسپوليس در حد اين تيم نيستند. نظر خودت چيست؟
من نمي‌خواهم بگويم فلان بازيكن بد است ولي سال 75 كه من به پرسپوليس آمدم، 11 بازيكن از اين تيم به اردوي تيم ملي دعوت شدند. الان شرايط فرق كرده و فوتبال هم از حالت دو قطبي بودن خارج شده است. نظر من هم اين است كه 60 درصد پرسپوليس بايد عوض شود ولي مگر چند بازيكن خوب داريم كه پرسپوليس مي‌تواند آنها را جذب كند؟

منظورت چيست؟
شما مي‌توانيد در حال حاضر 20 بازيكن فوق‌العاده در فوتبال ايران پيدا كنيد؟ شما مي‌توانيد بگوييد بهترين بازيكن ليگ برتر در اين فصل چه كسي بود؟ وقتي بازيكن خوب نداشته باشيم انتخاب سخت مي‌شود. حالا يك نفر را انتخاب كنيد و او را در كنار بازيكنان سال‌هاي قبل مثل خداداد عزيزي، علي دايي، مهدي مهدوي‌كيا، علي كريمي و… قرار دهيد. به نظر شما كدام يك بهترند؟

به نظر تو دايي بايد در پرسپوليس بماند؟
فوتبال الان نتيجه‌گرا است و هيچ كس به بازي زيبا يا سازندگي اهميت نمي‌دهد. به نظر من بايد به يك مربي اعتماد كرد و به اندازه كافي به او زمان داد.

 

 

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)