پرسپولیس نیوز : عصر امروز اعلام حکم جریمه چند تیم لیگ برتری از جمله استقلال به کسر امتیاز واکنش های بسیاری را به دنبال داشت اما یکی از آنها عجیب تر از بقیه بود.

عجیب ترین واکنش متعلق به خبرگزاری خبرآنلاین بود که تیتر زد : تبعیض بین استقلال و پرسپولیس با حکم کمیته انضباطی / باز هم احتمال نقض حکم وجود دارد؟

 

این خبرگزاری در متن گزارش خود می آورد: « کمیته انضباطی در حالی به دلیل فحاشی تماشاگران استقلال از آنها یک امتیاز کسر کرده که در حرکتی مشابه و با همین جرم، پرسپولیسی ها تنها به پرداخت جریمه نقدی متهم شده اند. حکم کمیته انضباطی به دلیل فحاشی تماشاگران استقلال،سایپا و ملوان کاملا عجیب است؛عجیب از این نظر که بعید است چنین حکمی اصلا به مرحله اجرا در بیاید. مثل تمام آن حکم هایی که فقط کاغذ سفید حرام کردند و در فدراسیون فوتبال،لای زونکن هایی که سال ها خاک خورده اند،بایگانی شدند. امروز اما برگ دیگری از شاهکار فدراسیون نشین ها در حال ورق زدن است. یک بار دیگر از آن حکم های عجیب و غریب.حکمی که احتمالا مثل بیشتر حکم های کمیته انضباطی اجرا نمی شود و فقط عدم اجرای آن است که واژه عجیب را به آن نسبت می دهد.
صبح امروز و قبل از اینکه این حکم سنگین داده شود،کمیته انضباطی باشگاه های پرسپولیس،داماش،گسترش فولاد و تراکتورسازی را به دلیل رفتاری مشابه با جرایم نقدی روبرو کرد.جرمی که کاملا با جرم تماشاگران استقلال،سایپا و ملوان یکی است و اصلا مشخص نیست که به چه دلیلی جزای آن فرق می کند.پرداخت 5 میلیون و 10 میلیون تومان برای باشگاه های لیگ برتری به خصوص پرسپولیس رقم زیادی نیست که بخواهد آنها را زمین گیر کند اما از دست دادن همین یک امتیاز،شاید در آخرین روزهای فصل قهرمانی را از استقلال بگیرد.
»

روزنامه وابسته به این رسانه هم یک روز قبل از مسابقه فینال گونه بین استقلال و سپاهان در لیگ برتر با تیتر عجیب «تیم ملی استقلال» با توهین آشکار به تمام تیم های شهرستانی و تهرانی به استقبال بازی حساس تیم مطلوب نظر خود رفت و فردای برگزاری بازی و پس از شکست این تیم با تیتری عجیب تر از داوری بازی انتقاد کرد : «فغان از فغانی!»

 

این تیتر آبی رنگ در حالی برای توجیه باخت آبی های پایتخت روی صفحه اول خبر ورزشی رفت که پس از بررسی کارشناسان داوری مشخص شد با عدم اعلام یک ضربه پنالتی سپاهان و اخراج نشدن مجیدی و امیرحسین صادقی از بازی نه تنها استقلال از داوری ضرر نکرده بلکه سود هم برده است!

 

حالا جدیدترین شاهکار این رسانه از طریق سایت آن منتشر شده است جایی که پس از اعلام رای کمیته انضباطی در خصوص کسر امتیاز تیم های متخلف و پیش از عکس العمل مسئولان رسمی باشگاه این «خبرآنلاین» است که با تیتر «تبعیض بین استقلال و پرسپولیس با حکم کمیته انضباطی» به جانب داری از استقلالی های پایتخت پرداخته است.

این رسانه که صحبت هایی در خصوص نزدیکی اش به سران مجلس هم شنیده می شود حالا دیگر نام خبرگزاری را هم برای خود برگزیده و به این ترتیب دیگر یک رسانه عمومی به حساب آمده و گناه این گونه جانب داری ها از سوی آن نابخشودنی تر هم به نظر می رسد.

جانب داری خبرآنلاین از استقلال در برابر کمیته انضباطی نه تنها غیراخلاقی است که غیرفنی هم بوده و مبانی حقوقی را هم به صراحت نقض می کند. خبرآنلاین می گوید جرم پرسپولیس(منظورشان تخلف است) با جرم تماشاگران استقلال،سایپا و ملوان یکی است و جریمه نقدی پرسپولیس تبعیض آشکار فدراسیون فوتبال علیه استقلال است در حالی که به هیچ وجه این گونه نیست و نه تخلف پرسپولیس و استقلال یکی بوده و نه شدت آن برابر.

پرسپولیسی ها اعتراضی به داوری مسابقه با تراکتورسازی نداشتند و اتفاقا خیلی ها به خاطر پنالتی که در این بازی اعلام شد و گل نشد تلاش کردند تا ادعا کنند پرسپولیس در بازی برابر تراکتور از قضاوت محسن قهرمانی سود هم برده است! آن وقت چگونه است که آنها باید به دلیل اعتراض به داور با کسر امتیاز محکوم شوند؟ در این بازی تنها در یک صحنه توپ با دست مدافع تراکتورسازی در نیمه دوم برخورد کرد و با اعتراض لحظه ای هواداران پرسپولیس آن هم با سر و صدا و فریاد مواجه شده و بلافاصله فروکش کرد. خبری از فحاشی و اهانت گسترده نبوده و در مصاحبه های مربیان و داوران پس از بازی نیز صحبتی از اهانت پرسپولیسی ها نبوده ، در این میان شاید یکی دو نفر از میان تماشاگران هم ناسزایی به زبان رانده اند که از دید ناظر تیزبین فدراسیون دور نمانده و برای آن جریمه 5 میلیونی بریده اند ، الله و اعلم!

اما اهانت های تماشاگران استقلال در بازی برابر سپاهان به قدری گسترده و زننده بود و از سوی هزاران نفر یک صدا و چندین دقیقه به زبان آمد که از سوی گزارشگر بازی هم تذکر داده شد و کار به جایی رسید که آندرانیک تیموریان بازیکن خود استقلال برای تماشاگران ابراز تاسف کرد. تمامی بازیکنان و مسئولان پس از این بازی مصاحبه کرده و علیه فحاشی های صورت گرفته در ورزشگاه موضع گیری کردند و دور از انتظار نبود که این رفتار با جریمه کمیته انضباطی روبرو شود.

حال بین تخلف تماشاگران پرسپولیس در بازی تراکتورسازی که خیلی معتقدند از داوری سود برده(و این گونه هم نبوده) با فحاشی گسترده تماشاگران استقلال در بازی با سپاهان که معتقد بودند از داوری ضرر کرده اند( که باز هم این گونه نبوده) چه تناسبی وجود دارد که به راحتی اسم تبعیض روی آن می گذارند؟

خبرآنلاین با چه متر و معیاری رفتار تماشاگران پرسپولیس و استقلال را یکی حساب کرده که مجازات آن را مساوی طلب می کند؟ آنهایی که به دنبال رفع تبعیض و رعایت عدالت در احکام هستند چرا سخن از کسر دو امتیاز ، شکست سه بر صفر و دو بازی محرومیت از حضور تماشاگران پرسپولیس به دلیل رفتار مشابه تماشاگران در بازی لیگ یازدهم برابر داماش سخن به میان نمی آورند؟ مگر فدراسیون همان فدراسیون نیست و لیگ همان لیگ برتر نیست و داوری و اهانت به آن همان داوری نیست؟ چطور است که از پرسپولیس دو امتیاز کسر می شود و جریمه های متعاقب آن هم در پی می آید اما کسر یک امتیاز استقلال داد رسانه های حق طلب را در می آورد؟

* حسن مهدوی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)