پرسپولیس نیوز : رئيس سازمان ليگ برتر فوتبال گفت: با آغاز ليگ برتر در ورزشگاه آزادي و در طبقه دوم آن به صورت الکترونيکي بليت‌فروشي انجام مي‌گيرد و اميدواريم تا پايان مهرماه با فراهم شدن مقدمات 5 ورزشگاه کشور به اين شکل از بليت‌فروشي دست يابند.

ظهر امروز علي کفاشيان به همراه هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال کشورمان در سمينار هم‌انديشي هيئت‌ رئيسه و رؤساي هيئت‌هاي فوتبال سراسر کشور که در هتل آزادي مشهد مقدس برگزار شده بود حاضر شد و اظهار کرد: با وجود کمبود تيم خراساني که در ليگ برتر داشتيم تيمها نمي‌توانستند به پابوس حضرت امام رضا (ع) بيايند ولي با راهيابي تيم پديده به ليگ برتر خوشبختانه اين اتفاق ميسر شد و بهانه خوبي براي تيم‌هاي ليگ برتري بوجود آورد تا به پابوسي حضرت رضا (ع) مشرف شوند.

به نقل از تسنيم، وي افزود: با برگزاري انتخاباتي جديد رؤساي هيئت‌هاي فوتبال استانها در سراسر کشور رؤساي هيئت‌هاي فوتبال استانهاي گلستان، خوزستان، فارس، کردستان، کهگيلويه و بويراحمد و چهارمحال و بختياري مشخص شدند؛ البته بايد يادآور شد که رؤساي هيئت‌هاي ديگر استانها در سالجاري با برگزاري انتخابات مشخص مي‌شوند.

رئيس فدراسيون فوتبال تصريح کرد: به طور قطع امسال سالي مي‌شود که فعاليتهاي فدراسيون فوتبال در قالبي مخصوص و چندگانه به اجرا در مي‌آيد.

در ادامه مهدي تاج نايب رئيس فدراسيون و رئيس سازمان ليگ برتر فوتبال با ابراز تشکر از حضور هيئت‌هاي فوتبال سراسر کشور در اين سمينار اظهار کرد: صعود به جام‌جهاني و برنامه‌هاي کي‌روش شرايط خاصي را براي فوتبال کشور رقم زده است؛ ضمن اينکه فدراسيون فوتبال و شخص کي‌روش تمام تلاش خود را براي پيشبرد اهداف تيم ملي به کار گرفته‌اند. امسال با وجود اينکه 2 بازي مهم براي صعود به جام‌جهاني داشتيم خوشبختانه توانستيم در زمان مشخص و به موقع ليگ را به اتمام برسانيم.

وي تأکيد کرد: خوشخبتانه در بين 32 کشور نخستين کشوري بوديم که توانستيم 2 ماه قبل از شروع مسابقات تدارکاتي ليگ خود را به اتمام برسانيم و در اين ميان سال گذشته با کسب 905 امتياز از AFC در رتبه دوم و بعد از کشور ژاپن که 923 امتياز داشت جايگاه دوم آسيا را از آن خود کنيم و البته با وجود امکانات کم امسال هم سعي بر اين داريم که بهترين امتيازها را از آن خود کنيم.

رئيس سازمان ليگ برتر فوتبال افزود: درصدد افتتاح ورزشگاه‌هاي مختلف در کشور هستيمکه در شهرهاي مختلف کشور از جمله مشهد يک ورزشگاه براي برگزاري مسابقات ليگ اضافه مي‌شود و احتمال دارد ورزشگاه قلعه‌ حسن‌خان به ساير ورزشگاه‌هاي کشور اضافه شود.

تاج عنوان کرد: تنها مشکل ما در ورزشگاه‌ها متأسفانه مشکل فرهنگي است و اميدواريم مشکلاتي که در بليت‌فروشي‌ها ايجاد مي‌شود با آغاز ليگ جديد که خوشبختانه راهکارهاي الکترونيکي کردن بليت‌فروشي را اتخاذ کرده‌ايم برطرف شود.

وي افزود: با آغاز ليگ برتر بليت‌فروشي الکترونيکي در طبقه دوم ورزشگاه آزادي صورت مي‌گيرد و 5 ورزشگاه سطح کشور تا پايان مهرماه با فراهم‌سازي مقدمات بليت‌فروشي الکترونيکي به اين سمت رهنمون مي‌شود.

رئيس سازمان ليگ برتر فوتبال اظهار کرد: در سال جديد آيين‌نامه ليگ را به شکلي جدي تغيير داده‌ايم که خوشبختانه هيئت رئيسه با شجاعت تمام اين تغييرات را در آيين‌نامه به اجرا درآوردند البته هر تصميم بزرگي آفت و مشکلات خاص خود را هم دارد ولي با تعبير اين آيين‌نامه به طور قطع آينده فوتبال کشور تأمين مي‌شود.

تاج افزود: يکي از مسائل مهم يادآور شده در اين آيين‌نامه بحث جوانگرايي است؛ امسال تصميم جدي سازمان ليگ بر اين است که ليگ برتر کشور را به سمت جوان‌سازي آن پيش ببرند.

وي عنوان کرد: با وجود آمارها ميزان دويدن بازيکنان در ليگ برتر به 5 کيلومتر رسيده است ولي در کشورهاي اروپايي اين ميزان 12 کيلومتر است و به طور قطع بايستي فوتبال خود را به اين سمت که شعار فوتبال جهان است پيش ببريم که اول قدرت و بعد دانايي، تا بتوانيم به رشد چشمگيري دست يابيم.

رئيس سازمان ليگ برتر فوتبال گفت: ليگ کشور ما بعد از کشور چين به لحاظ تعداد تماشاچيان مقام دوم را از آن خود کرده است.

تاج تصريح کرد: به طور قطع در اين آيين‌نامه سعي بر اين خواهيم داشت که دور بعدي جام‌حذفي را به صورت رفت و برگشت برگزار کنيم.

وي افزود: بحث سقف قرارداد يک تصميم محلي بود که البته AFC با آن مخالفت کرد منتهي بحث سقف بودجه که در آيين‌نامه ليگ آمده است صراحتاً متن صريح قانون است و در همين راستا از باشگاه‌ها خواسته‌ايم تمام بودجه تخميني خود را که منجر به بدهکاري نمي‌شود به سازمان ليگ اعلام کنند؛ اتخاذ تصميم سقف بودجه براي يکپارچه‌سازي ليگ برتر کشور صورت گرفته است

رئيس سازمان ليگ برتر فوتبال گفت: بايستي بودجه‌هاي کلان را به سمت تيم‌هاي پايه، نوجوان و جوانان در آکادمي‌هاي فوتبال گرايش دهيم که البته اين بودجه‌هاي کلان را در بايستي از تبليغات محيطي و صداوسيما طلب کنيم، به اين خاطر که ما هنوز طلبکار هستيم و بايد يادآور شد که اگر اين تبليغات و حق پخش تلويزيوني وصول شود به مباني آيين‌نامه ليگ تزريق مي‌شود و موجب رشد تيم‌هاي پايه و آکادمي‌هاي فوتبال مي‌شود.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)