پرسپولیس نیوز : محسن بنگر، کاپیتان پرسپولیس یکی، دو روزی به عسلویه سفر کرد تا ضمن بازدید از شرکت مبین‌سازه‌گستر که هم‌اکنون در حال ساخت 4 سکوی گازی فاز 14، 17 و 18 پارس جنوبی و 5 سکوی نفتی هندیجان و هنگام است، به برادرش هم سر بزند.

شاید جالب باشد بدانید کوروش بنگر برادر کاپیتان پرسپولیس مدیریت ساخت سکوهای مورد اشاره را برعهده دارد و در همین راستا بد ندیدیم دقایقی با خود محسن گپ بزنیم.

چه شد كه راهي عسلويه شدي؟
قبل از هر چيز جا دارد از دكتر رضاييان مديرعامل شركت ISOICO و همين طور دكتر عباس‌پور مديرعامل شركت مبين‌سازه‌گستر تشكر كنم كه چنين مجموعه‌اي را اداره مي‌كنند و ديدن تلاش متخصصان و صنعتگران ايراني باعث افتخار من بود. راستش را بخواهيد براي ديدن كوروش برادرم به عسلويه رفتم كه هم فال بود و هم تماشا!

برخورد كارگران و جوشكاران با تو چطور بود؟
از كارگران و جوشكاران گرفته تا مديران اين پروژه خيلي مرا تحويل گرفتند.(باخنده) حالا به خاطر كوروش برادرم بود يا پرسپوليس، نمي‌دانم!

كارگران پارس جنوبي بيشتر استقلالي بودند يا پرسپوليسي؟
همه‌جور فوتبالدوستي داشتيم. برخي‌ها استقلالي‌ بودند و برخي هم پرسپوليسي اما فكر مي‌كنم تعداد پرسپوليسي‌ها بيشتر بود. البته از اين حرف‌ها مهم‌تر، عظمت يك پروژه ملي را در عسلويه ديدم و لذت بردم.

جوشكاران عدد 6 و 4 را نشان نمي‌دادند؟
اتفاقاً براي خودم جالب بود. در خيابان‌هاي تهران ديگر برايم عادي شده كه عده‌اي عدد 6 يا عده‌اي ديگر عدد 4 را نشان دهند اما اينجا چنين اتفاقي نيفتاد.

حالا كه تا عسلويه رفتي، نمي‌خواهي به مهدي طارمي و بچه‌محل‌هايش سر بزني؟
(به شوخي) مهدي طارمي كه ديدن ندارد! (مي‌خندد و ادامه مي‌دهد) خيلي دوست داشتم يك سر هم به بوشهر بروم اما بايد به تهران بازگردم.

اخيراً گفته‌اي درباره پرونده سوشا مكاني هيچ صحبتي نمي‌كني؛ چرا؟
بهتر است اين پرونده روال عادي خود را طي كند و بزرگ‌ترها در آرامش دنبال حل اين مشكل باشند. به نظرم هرگونه اظهارنظري مي‌تواند دردسرساز باشد.

به هر حال به عنوان بزرگ‌تر و كاپيتان پرسپوليس بايد اظهارنظري داشته باشي؟
از نظر من سوشا مكاني هنوز دروازه‌بان اول پرسپوليس است و ما منتظر بازگشت او به پرسپوليس هستيم. براي حل مشكل او هم دعا مي‌كنيم ولي اظهارنظر غيرمنطقي و از روي ناآگاهي مي‌تواند همبازي ما را دچار دردسر بيشتر كند.

درباره حضور احتمالي عليرضا بيرانوند در پرسپوليس نظري نداري؟
مگر بيرانوند با پرسپوليس قرارداد بسته است؟!

هنوز كه نه اما طرفين در حال مذاكره هستند. اگر مسئولان باشگاه پرسپوليس با نفتي‌ها به توافق برسند، بيرانوند پرسپوليسي مي‌شود.
ما هنوز سوشا را داريم و چيزي هم قطعي نشده است.

به نظر تو آمدن بيرانوند استقلالي به پرسپوليس درست است؟
او كه الان بازيكن نفت تهران است!

منظورم اين بود كه عليرضا بيرانوند در يكي، دو سال اخير بارها و بارها تعلق خاطر خود به تيم استقلال را علني كرده و گفته آرزويش پيوستن به اين تيم آبي است. حالا مي‌شود چنين بازيكني پرسپوليسي شود؟
چه اشكالي دارد؟ ما بازيكناني داريم كه در گذشته استقلالي بودند و بعد سر از پرسپوليس درآوردند يا بالعكس استقلال هم كم ندارد بازيكناني كه پرسپوليسي بودند و حالا در اين تيم توپ مي‌زنند. فوتباليست حرفه‌اي با پيشنهاداتي مواجه مي‌شود كه نمي‌تواند از آن بگذرد. اينكه فلاني قبلاً در پرسپوليس يا استقلال بوده، اهميتي ندارد.

حالا مي‌تواني چند تا از اين بازيكنان كه استقلالي بودند و حالا در پرسپوليس توپ مي‌زنند يا بالعكس را اسم ببري؟
نه! اگر خودشان بخواهند مصاحبه مي‌كنند!

پس با اين حساب استقلالي بودن عليرضا بيرانوند مهم نيست؟
گفتم كه اهميتي ندارد. البته همان‌طور كه پيش‌تر گفتم ما هنوز سوشا مكاني را داريم و پيوستن بيرانوند به پرسپوليس هم قطعي نشده است. با اين حال اميدوارم اين ماجرا ختم به خير شود.

آخه پرسپوليس الان دروازه‌بان ندارد. ايمان صادقي هم كه به خونه به خونه بابل رفته. نظري نداري؟
در اين رابطه بايد برانكو نظر بدهد. براي ايمان در تيم جديدش آرزوي موفقيت مي‌كنم.

به سؤال ما جواب ندادي. پرسپوليس دروازه‌بان ندارد.
مطمئن باشيد دروازه‌ پرسپوليس بدون دروازه‌بان نمي‌ماند.

در تعطيلات نيم‌فصل به غير از پارس جنوبي، جاي ديگري هم سفر كردي؟
نه، در تعطيلات توي تهران مانديم و فقط يكي، دو روزي تنهايي به عسلويه آمدم تا سري به برادرم بزنم.

نيم‌فصل دوم را چطور مي‌بيني؟ در حال حاضر 5 امتياز با صدر جدول فاصله داريد و…
يك حسي به من مي‌گويد پرسپوليس قهرمان ليگ برتر مي‌شود. ما 5 امتياز با استقلال صدرنشين فاصله داريم اما مي‌شود به راحتي اين فاصله را پر كرد. البته اين منوط به تلاش همه اعضاي تيم است.

منظورت بازيكنان و مربيان است يا مديريت را هم شامل مي‌شود؟
ببينيد، قهرماني يك تيم آن هم در ليگ برتر 16 تيمي خيلي فاكتورها را مي‌طلبد. من در سپاهان بارها قهرماني را تجربه كردم و خوب مي‌دانم چه عواملي باعث قهرماني يك تيم مي‌شود. از مديريت گرفته تا مربيان، بازيكنان و حتي گروه پزشكي، ماساژور و تداركات تيم بايد يكدل و متحد براي رسيدن به قهرماني باشند.

مصاحبه‌اي هم اخيراً در مورد مشكلات مالي پرسپوليس از تو به چاپ رسيد كه…
حرف‌هايم درباره مسائل مالي را قبلاً زدم و حرف جديدي ندارم اما يك تيم براي موفقيت بدون شك نبايد دغدغه مالي داشته باشد. بازيكنان بايد بدون دغدغه و در آرامش كار خود را دنبال كنند و البته مي‌دانم آقاي طاهري و دوستان به دنبال جذب منابع مالي و به حداقل رساندن مشكلات مالي هستند. همه در جريان جام حذفي هستند و مي‌دانند چگونه اين جام را از ما گرفتند و حالا فقط ليگ برتر مانده است. بايد همه هم و غم خود را روي قهرماني اين رقابت‌ها بگذاريم.

مثل اينكه هنوز هم حسرت جام حذفي را مي‌خوريد؟
نه بابا! ديگر همه چيز تمام شد و رفت.

حالا خودت دوست داري استقلال قهرمان جام حذفي شود يا ذوب‌آهن اصفهان؟
براي من يكي هيچ فرقي نمي‌كند!

شنيدي احمد نوراللهي هم از چين پيشنهاد دارد؟
به هر حال براي بازيكنان خوب پيشنهاد مي‌رسد اما به احمد توصيه مي‌كنم به چين يا قطر نرود. نوراللهي جوان مستعدي است كه مي‌تواند با يكي، دو فصل درخشش در فوتبال ايران و پرسپوليس به اروپا برسد. حيف است بخواهد به چين برود.

برخي‌ها مي‌گويند بازوبند كاپيتاني براي محسن بنگر خوش‌يمن بوده و پرسپوليس بازي‌هايش را با كاپيتاني تو برده است.
فرقي نمي‌كند من بازوبند كاپيتاني را ببندم يا رضا نورمحمدي. اين بازوبندها به كسي وفا ندارد (ناگهان صدايش عوض مي‌شود) همين الان كه اين حرف را زدي ياد خدا بيامرز هادي افتادم. كاش اصلاً هيچ‌كس بازوبند نمي‌بست و هادي نوروزي زنده مي‌ماند اما…

راستي زمزمه‌هايي مبني بر احتمال معاوضه مايكل اومانا با بازيكنان ديگر ليگ برتري به گوش مي‌رسد. نظري نداري؟
يك چيزي را خيلي دلم مي‌خواست بگويم. مايكل اومانا بهترين و پرافتخارترين خارجي‌اي است كه به ليگ برتر ايران آمد…

(حرفش را قطع مي‌كنيم) پرافتخارترين؟!
شما بگوييد كدام بازيكن خارجي تا به حال به ايران آمده كه تيمش به جمع 8 تيم پاياني جام جهاني رفته باشد؟ مايكل اومانا همراه تيم ملي كاستاريكا به مرحله يك‌چهارم نهايي جام جهاني 2014 برزيل صعود كرد و كارنامه‌اش مشخص است.

جالب آن كه هيچ اعتراضي هم از او نسبت به نيمكت‌نشيني نديديم.
مايكل يك فوتباليست حرفه‌اي است كه اخلاق حرفه‌اي هم دارد. او چه روي نيمكت بنشيند يا يك دقيقه هم وارد زمين شود، تمام وجودش را مي‌گذارد و اعتراض نمي‌كند. اومانا مي‌تواند الگوي خوبي براي جوان‌ترهاي تيم باشد. فوتباليست‌هاي جوان ما بايد به جاي اعتراض به نيمكت‌نشيني، مبارزه كنند و حق خود را بگيرند.

مثلاً محسن مسلمان؟!
دقيقاً، با محسن هم خيلي صحبت كردم. او يك فوتباليست امتحان پس داده است. اوايل چون دير به ما ملحق شده بود، نتوانست به تركيب اصلي راه پيدا كند اما به جاي مصاحبه و اعتراض تلاش كرد و برانكو هم حق او را داد. الان محسن تبديل به ستون پرسپوليس شده است.

از پيام صادقيان خبر داري؟ مي‌داني از فوتبال خداحافظي كرده است؟!
صحبت خاصي ندارم. فقط مي‌دانم پيام صادقيان يك استعداد بود كه قدر خودش را ندانست. البته مشكلاتي هم برايش به وجود آمد ولي… نمي‌دانم فقط اميدوارم اين جوان به دوران اوج بازگردد.

شنيديم احمد نوراللهي و مهدي طارمي را هم خيلي نصيحت مي‌كني.
نصيحت كه نه، اين دو جوان بسيار افتاده و مؤدب هستند و نيازي به توصيه من ندارند. فقط به عنوان يك برادر هرچه به ذهنم مي‌رسد يا مي‌بينم، مي‌گويم به خصوص به مهدي طارمي كه بايد به اروپا برود.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)