محسن بنگر مدافع و کاپیتان پیشین پرسپولیس می‌گوید: لیگ مدت‌هاست تعطیل بوده و حالا از بخت مربیان پرسپولیس و استقلال باید در اولین مسابقه این دو تیم به مصاف هم بروند. هیچ یک در آمادگی سابق نیستند و احتمال دارد فقط برای نباختن بازی کنند.

تیم ملی با یک پیروزی برابر ولز و دو شکست مقابل انگلیس و آمریکا، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را ترک کرد. در همین ارتباط محسن بنگر می‌گوید: به نظر من در میان آسیایی‌ها قرعه تیم ملی ایران بسیار خوب بود. ژاپنی‌ها درگروه مرگ بودند و قرعه کره جنوبی و استرالیا هم ضعیف نبود با این وجود این تیم‌ها به مرحله حذفی جام حذفی صعود کردند.

او ادامه می‌دهد: عربستان دیگر نماینده قاره آسیا هم توانست آرژانتین یکی از مدعیان اصلی این جام را با لیونل مسی شکست دهد و شاید اگر با بدشانسی و مصدومیت برخی بازیکنانش مواجه نمی‌شد صعود می‌کرد. من پیش از شروع جام هم در مصاحبه ای گفتم که انگلیس یکی از ابرقدرت‌های فوتبال جهان است و انتظار نداشتیم تیم ایران بتواند این تیم را شکست دهد اما باخت ۶ بر۲ مقابل این تیم هم قابل تصور نبود. ما سنگین ترین شکست تاریخ فوتبال خود را تجربه کردیم در حالی که می‌بینیم ژاپنی‌ها، کره ای‌ها و عربستانی‌ها غول کشی می‌کنند.

مدافع سابق تیم ملی اضافه می‌کند: تیم ملی کشورمان برابر ولز فقط نمایش خوبی داشت که به پیروزی هم رسید. حالا این نتیجه به خاطر فشار بعد از شکست سنگین مقابل انگلیس و تلاش بچه‌ها برای بازگشت به مسابقات بود یا ضعف تیم ولز را نمی‌دانم اما آنچه می‌دانم نمایش خوب بچه‌ها بود. بازی آخر اما اصلا و ابدا در حد انتظار ظاهر نشدیم. آمریکا حریفی نبود که ما را در زمین خودمان حبس کند و دیدیم هلندی‌ها چگونه ۳ گل به این تیم زدند. ما در بازی با آمریکا محتاط و برای یک امتیاز بازی کردیم و کل بازی را دادیم. چه بسا اگر شجاعانه تر بازی می‌کردیم و برای برد به زمین می‌رفتیم این نتیجه حاصل نمی‌شد.

کاپیتان سابق پرسپولیس در خصوص عملکرد کارلوس کی‌روش نیز می‌گوید: به شخصه انتظار من از کارلوس کی‌روش خیلی بالاتر بود. تصور می‌کردم تجربه او در این رقابت‌ها به تیم ملی کمک کند چرا که همه چیز در اختیارش بود اما باز هم در مرحله گروهی حذف شدیم. هنوز برای من سؤال است که چرا شجاع خلیل زاده آماده و سرحال حتی یک دقیقه هم برای تیم ملی بازی نکرد؟ شاید این مسئله به خاطر گذشته بوده باشد اما چرا کی‌روش این بازیکن را با خودش برد؟ اگر برد چرا استفاده نکرد؟ در مجموع سرمربی پرتغالی نمره قبولی نگرفت. البته این نظر من است. شاید با مربی دیگری می‌رفتیم نتایج بدتری می‌گرفتیم و شاید هم بهتر!

بنگر ضمن انتقاد از بردن ۴ دروازه‌بان به جام جهانی نیز خاطرنشان می‌کند: بردن ۴ دروازه‌بان چه کمکی به تیم ملی ایران کرد؟ شما در جام جهانی از یک دروازه‌بان یا نهایتا ۲ گلر ممکن است استفاده کنید. برهمین اساس تیم‌ها معمولا ۳ دروازه‌بان با خود می‌برند تا جا برای استفاده از یک بازیکن دیگر باز شود اما چرا ایران ۴ گلر برد؟ تازه ما به جای ۲۶ بازیکن با خود ۲۵ بازیکن به قطر بردیم که این هم جای سؤال داشت.

او در خصوص بازگشت کارلوس کی‌روش به ایران و در ادامه سفر او به کشورش نیز می‌گوید: به هر حال من نمی‌دانم تصمیم فدراسیون چیست؟ شاید فدراسیون فوتبال به این نتیجه رسیده باشد که قرارداد کی‌روش تمدید شود اما امیدوارم این تصمیم براساس موارد فنی و درست باشد نه اینکه با مصاحبه ۴ بازیکن چنین تصمیمی اتخاذ شود. تیم ملی باید بهترین سرمربی را براساس داشته‌های فنی و رزومه داشته باشد. امیدوارم در این زمینه بهترین تصمیم گرفته شود که به نفع تیم ملی کشورمان باشد.

محسن بنگر در خصوص تعطیلی طولانی مدت لیگ برتر و آغاز دوباره این رقابت‌ها عنوان می‌کند: طبیعی است تعطیلی لیگ برتر به ضرر تیم‌های باشگاهی ماست. هر چند تیم‌ها بازی‌های دوستانه و تدارکاتی برای خود در نظر گرفته اند اما بازی رسمی‌چیز دیگری است. سرمربیان تیم‌های مختلف کار بسیار سختی برای آماده سازی یا حفظ بازیکنان خود در شرایط مسابقه دارند. البته این تعطیلی به خاطر تیم ملی بود و بنابراین چاره دیگری نبود. با این حال نباید انتظار داشته باشیم تیم‌های مختلف باشگاهی کشورمان پس از حدود ۵۰ روز تعطیلی در همان شرایط سابق به سر ببرند.

کاپیتان سابق پرسپولیس که هرگز به عنوان بازیکن دربی را نباخته است در خصوص پیش بینی دربی حساس روز ۲۹ اسفندماه، می‌گوید: به عنوان یک پرسپولیسی طبیعی است دوست داشته باشم تیم محبوبم برنده دربی شود اما خیلی بازی سختی است. همان طور که گفتم لیگ مدت‌هاست تعطیل بوده و حالا از بخت مربیان پرسپولیس و استقلال باید در اولین مسابقه این دو تیم به مصاف هم بروند. برهمین اساس هیچ یک در آمادگی سابق نیستند و احتمال دارد فقط برای نباختن بازی کنند. به همین خاطر پیش بینی خودم مساوی بدون گل است هرچند همانطور که گفتم دوست دارم پرسپولیس برنده این جدال حیثیتی شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)