باشگاه های استقلال و پرسپولیس مشکل اساسی برای انتخاب ورزشگاه میزبانی خود در هفته های نخست لیگ برتر دارند. جدیدترین ورزشگاهی که فدراسیون در نظر گرفته هم استانداردهای لازم را ندارد.

فدراسیون فوتبال ایران پس از پایان بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر که با قهرمانی پرسپولیس و نایب قهرمانی استقلال تهران همراه بود تصمیم‌های اداری خود را طبق مصوبات AFC اجرایی کرد تا استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ برتری را انجام دهند.

از این رو کارگروهی برای پیگیری مشکلات ورزشگاه‌های میزبان بازی‌های داخلی لیگ بیست و چهارم در نظر گرفته شد تا آنها با برگزاری ۲۰ جلسه نسبت به مشکلات اساسی استادیوم‌هایی نظیر ورزشگاه آزادی تهران، شهید نصیری یزد، شهید وطنی قائم‌شهر و خیبر آره‌نا خرم آباد مجوز برگزاری بازی در این استادیوم‌ها را تا برطرف شدن مشکلات اصلی صادر نکنند.

عدم میزبان ورزشگاه آزادی در هفته‌های نخست لیگ برتر نه تنها تبدیل به دغدغه جدی پرسپولیس و استقلال شد بلکه بازی روز پانزدهم شهریورماه ۱۴۰۳ بین تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان نیز احتمالاً در ورزشگاهی جز آزادی برگزار می‌شود تا دغدغه نبود استادیوم در پایتخت اینگونه مشهود شود.

با این حال فدراسیون فوتبال ایران برای حل هرچه زودتر مشکل ورزشگاه نقش جهان اصفهان را به عنوان استادیوم دوم خود به AFC معرفی کرده است اما به باشگاه‌ها اعلام کرده است باید مشکل ورزشگاه را خودشان پیگیر باشند و آنها نیز در این مسیر کمک خواهند کرد.

این در حالی است فدراسیون فوتبال با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان تهران تصمیم به بازسازی فوری ورزشگاه تختی در شرق تهران داشت تا هفته‌های ابتدایی لیگ برتر را آنجا میزبانی کند اما بررسی‌های میدانی هفته‌های اخیر از استادیوم قدیمی تهران نشان از شرایط نامطلوب چمن این ورزشگاه دارد.

همین امر مدیران فدراسیون فوتبال را بر آن داشته تا با قید فوریت خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر ورزشگاه شهدای شهر قدس شوند تا در صورت امکان این ورزشگاه بتواند با چمن مرغوبی که دارد میزبان سرخابی‌های پایتخت باشد.

با این حال مشکل ورزشگاه شهدای شهر قدس نیز به جایگاه تماشاگران آن بخش بستگی دارد. این استادیوم همانطور که در جلسات اخیر مطرح شد مشکل ورودی بانوان دارد که به هیچ وجه فدراسیون فوتبال با توجه به حساسیت‌های فیفا نمی‌خواهد منعی دوباره در ورود خانم‌ها به ورزشگاه‌ها پیش بیاید.

در حقیقت ورزشگاه تختی تهران با وضعیت نامطلوب چمن خود اما صندلی‌های منظم و ورودی‌های مشخص برای زنان شرایط متفاوتی را نسبت به استادیوم شهدای شهر قدس با چمنی مرغوب اما ورودی‌های نامطلوب تماشاگران دارد.

همین موضوع تبدیل به سردرگمی بزرگ برای استقلال و پرسپولیس شده که موظف هستند کمتر از یک هفته دیگر ورزشگاه دوم خود را پس از استادیوم آزادی برای میزبانی معرفی کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)