پرسپولیس نیوز : رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر گفت: بازیکن اخلاق دربی مجیدی بود اما این بازیکن اعتراض کرد و ما هم نکونام را جایگزین او کردیم.

غلامرضا بهروان درباره دربی 77  و نحوه برگزاری این بازی اظهار داشت: یک تجربه جدید به ما اضافه شد و آن این بود که وقتی دربی خوب نباشد هر چقدر هم زحمت بکشیم بازهم کارها در سایه آن بازی قرار می‌گیرد و بی‌کیفیتی دربی باعث می‌شود زحمات دیگر هم به چشم نیاید.

وی افزود: پیش از آغاز این بازی جلسات بسیاری برگزار شد و نهادهای مختلفی از نیروهای انتظامی گرفته تا اورژانس و ورزشگاه تلاش خود را انجام دادند و خوشبختانه از نظر اجرایی مشکلی به وجود نیامد و من به سهم خودم از همه کسانی که برای برگزاری این بازی تلاش کردند تشکر می‌کنم.

رئیس ستاد برگزاری دربی 77 درباره بلیت‌فروشی این مسابقه به 2 شیوه الکترونیکی و سنتی تاکید کرد: باید استانداردهای خود را ارتقا دهیم. در بازی روز جمعه شاهد بودیم تماشاگران 2 طرف جایگاه که بلیت 15 هزارتومانی را اینترنتی خریداری کرده بودند بسیار دیرتر از سایر تماشاگران و در آرامش و راحتی به ورزشگاه آمدند.

بهروان گفت: اگر فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه صورت بگیرد دیگر لازم نیست تماشاگران از ساعت 7 صبح به ورزشگاه بیایند و مشکلات مختلف را تحمل کنند. ضمن آنکه یکی دیگر از خوبی‌های بلیت‌فروشی الکترونیکی از بین رفتن بازار سیاه بلیت است.

وی درباره انتخاب جواد نکونام به عنوان بازیکن اخلاق و انتقادی که علی دایی به این انتخاب داشت به تسنیم گفت: صادقانه بگویم که این انتخاب را یک گروه انجام می‌دهد. در اولین هفته‌ای که این کار را انجام دادیم کی‌روش بازیکن برتر و اخلاق زمین را انتخاب کرد اما بعد از آن این کار توسط گروهی انجام می‌شود که در روز دربی نیز فرهاد مجیدی از سوی آنها به عنوان بازیکن اخلاق انتخاب شد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ تصریح کرد: فرهاد مجیدی در راه اتاق کنترل دوپینگ بود که این موضوع را به او اطلاع دادیم اما بسیار عصبی بود و می‌گفت چرا دائم قرعه‌ دوپینگ به نام او در می‌آید و به همین دلیل ما را جواب کرد.

بهروان خاطرنشان کرد: مجیدی را به دلیل حرکتی که در بین 2 نیمه انجام داده و با داور روبوسی کرده بود تا نشان دهد مشکلی با فغانی ندارد انتخاب کردیم اما او نیامد و به اتاق کنترل دوپینگ رفت و ما جواد نکونام را به عنوان گزینه دوم انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: درباره بحث انتخاب بازیکن فنی و اخلاق امیدوارم یک روند سیستماتیک در رسانه‌های استانی شکل بگیرد چرا که در بعضی استان‌ها، صداوسیما این مراسم را پخش نمی‌کند. تاکنون این مراسم در اهواز، تبریز و اصفهان و جاهای دیگر پخش شده و امیدوارم در سراسر کشور این اتفاق رخ دهد.

بهروان که سابقه قضاوت در فوتبال ایران و همچنین نظارت بر داوری مسابقات لیگ برتر را دارد درباره اظهارات دایی و قلعه‌نویی که معتقد به درآوردن بازی و مدیریت دربی از سوی فغانی بودند به تسنیم گفت: فغانی یکی از سرمایه‌های داوری کشور است و من بارها ناظر داوری‌های او بودم. فغانی از بهترین‌های داوری ماست که اگر فرصت داده شود می‌تواند در جام‌جهانی قضاوت کند. طبیعی بود در بازی که 2 تیم رو به خشونت آورده بودند داور بازی را مدیریت کند.

وی اضافه کرد: اینکه استقلال و پرسپولیس نتوانستند موقعیت گل جدی خلق کنند و یا دروازه یکدیگر را باز کنند چه ارتباطی به داوری یا سازمان لیگ دارد؟ آیا در این بازی گلی به ثمر رسید که داور آن را قبول نکند؟ 2 تیم خودشان نتوانستند بر یکدیگر برتری پیدا کند و نباید آن را به حساب دیگران بنویسند.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پایان گفت: از تمامی همکاران خود و رسانه‌ها که برای برگزاری هرچه بهتر این دیدار به ما یاری کردند تشکر می‌کنم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)