مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ برتر گفت: از کمیته ‌انضباطی خواسته‌ایم در مورد تیم‌های بدهکار تصمیم قاطع بگیرد.

غلامرضا بهروان در گفت و گو با فارس در مورد جلسه فردای هیئت رئیسه سازمان لیگ و تقاضای باشگاه استقلال برای تعویق بازی با ملوان که 3 آذر در نظر گرفته شده، اظهار داشت: باشگاه استقلال و ملوان هر کدام تقاضای جداگانه ای برای تعویق این بازی عقب افتاده داشته اند. همه تیم ها می خواهند با قدرت در مسابقات حاضر شوند و می خواهند از فرصت تعطیلی برای بدنسازی خود استفاده کنند و به همین دلیل ما فردا در جلسه هیئت رئیسه سازمان لیگ در مورد این تقاضاها بررسی می کنیم. البته باید بگویم که تقویم ما هم خیلی شلوغ است و تعویق این مسابقه در بازی های دیگر تاثیر می گذارد. از سویی استقلال در 19 آذر هم باید در جام حذفی به میدان برود و به همین دلیل کار ما هم برای برنامه ریزی سخت است.

وی افزود: در جلسه هیئت رئیسه سازمان لیگ در مورد برنامه های آینده تیم ملی و اردوهایی که پیش بینی شده هم صحبت هایی خواهیم داشت.

بهروان در خصوص اینکه مسئولان فدراسیون در اظهار نظری اعلام کرده اند که برنامه های نیم فصل دوم لیگ براساس برنامه های تیم ملی در نظر گرفته می شود، گفت: قرار است در این خصوص صحبت هایی شود. اگر قرار باشد برای هر بازی دوستانه اردو بگذاریم برنامه لیگ خیلی فشرده می شود. ما در فوتبالمان همه چیز را با هم می خواهیم. البته که اولویت ما در برنامه ریزی تیم ملی است اما منافع باشگاه ها را هم در نظر می‌گیریم.

مسئول کمیته مسابقات لیگ در ادامه گفت و گوی خود با فارس در مورد نامشخص بود وضعیت تیم های بدهکار به خصوص در لیگ یک که از مدت ضمانتشان گذشته اظهار داشت: اگر هر کسی در این خصوص نارضایتی داشته باشد کاملا حق دارد. پیشنهاد مشخص ما به کمیته انضباطی و استیناف این بوده که در خصوص تیم های بدهکار یک تصمیم قاطع بگیرند چون این باشگاه های بدهکار نه چک های خود را پاس کرده اند و نه در تلاش هستند که بدهی خود را بدهند. ما خودمان در کمیته مسابقات دیگر هیچ خدماتی به این تیم ها ارائه نمی دهیم. ولی این مسئله افاقه نمی کند. این مسئله را کمیته انضباطی باید در دستور کار خود قرار دهد ولی به نظرم که هیچ اراده ای برای رسیدگی به این مسئله نیست. تیم ها به دنبال عوام فریبی هستند. جالب است همین تیم هایی که بدهی های خود را نمی دهند در نیم فصل دوم به دنبال جذب بازیکن هستند.

بهروان ادامه داد: من این مسئله را بارها گوشزد کرده ام و فقط مانده خواجه حافظ شیرازی را از قبر بیرون بیاورم و به او بگویم که چه خبر است. جالب است که برای فحاشی در استادیوم ها کسر امتیاز داریم اما برای تیم های بدهکار این مورد را نداریم. ما بارها گفته ایم که کسر امتیاز کنیم و در مرحله بعدی از دور رقابت ها چنین تیم هایی را حذف کنیم. پولی که باید به بازیکنان و مربیان پرداخت شود ولی نمی شود یعنی حق الناس. من نمی دانم قضات عزیز ما چه واکنشی نسبت به این مورد دارند ولی با این وضعیت مشکلات فوتبال ما بیشتر می شود. وقتی قرارداد بازیکنی ۷۵ میلیون تومان است و با دعوا یک باشگاه فقط ۳ میلیون تومان این پول را می دهد یعنی یک بیست و پنجم آن را هم نمی دهد.

وی افزود: در چنین شرایطی معلوم است که این بازیکن برای امرار معاش خود را می فروشد. به اولین پیشنهاد پاسخ می دهد و دیگر کاری به چیزهای دیگر ندارد. من همه این مسائل را به کمیسیون اصل ۹۰ هم گفته ام. اساس برخی از باشگاه های ما به دروغ استوار است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)