خبرگزاری پرسپولیس : سرپرست سازمان لیگ گفت که برگزار نشدن جام حذفی تصمیم رئیس فدراسیون فوتبال بوده است.

غلامرضا بهروان در حاشیه بازی تیم‌های پیکان و ذوب آهن در مورد تصمیم فدراسیون برای عدم برگزاری جام حذفی و اینکه آیا این تصمیم از طرف علی کفاشیان به صورت یک طرفه اتخاذ شده گفت: همین طور است و رئیس فدراسیون حق دارد چنین تصمیمی بگیرد. به دلیل فشردگی برنامه و اینکه تیم ملی بازی دارد طبیعی است چنین تصمیمی گرفته شود. من از ابتدا نسبت به برگزاری جام حذفی مصر بودم اما بعضی مواقع اتفاقاتی رخ می‌دهد که برنامه لیگ تحت تاثیر قرار می‌گیرد و باید تصمیماتی گرفته شود.

وی افزود: تیم ملی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی، جام ملت‌های آسیا و بازی‌های غرب آسیا باید بازی کند. تیم‌های سپاهان، استقلال و تراکتور‌سازی هم در اواخر بهمن، اسفند و فروردین باید حدود 8 بازی در لیگ قهرمانان انجام دهند. می‌دانم همه چیز را نباید فدای تیم ملی کرد اما در مقطع حساسی قرار داریم و باید به تیم ملی کمک کنیم.

بهروان خاطرنشان کرد: انتقاد کردن خیلی ساده است. دوستانی که دو روز پیش در تیم ملی بودند الان چیز‌هایی می‌گویند که انتقاد نیست، بلکه تخریب است. یادم است چند سال پیش فشردگی بازی‌ها باعث شد پرسپولیس از لیگ کنار بکشد. نباید تیم ملی را الان تخریب کنیم. من می‌توانم برنامه را روبروی همین منتقدین بگذارم و بگویم چطور می‌خواهید این بازی‌ها را در جدول جای دهید. مگر نمی‌گفتند جام حذفی فضایی است که بازیکنان استعداد‌های خود را به نمایش بگذارند؟ همین حالا تیم‌ها می‌توانند بدون حضور ملی‌پوشانشان این کار را انجام دهند.

سرپرست سازمان لیگ در مورد اینکه خیلی از تیم‌ها بابت انجام بازی در جام حذفی بدون حضور ملی‌پوشانشان متضرر خواهند شد اظهار داشت: این مسئله حق است و می‌دانم خیلی تیم‌ها متضرر می‌شوند اما این تیم‌ها جایگزین‌های خوبی دارند و می‌توانند از آنها استفاده کنند. خیلی تیم‌ها هزینه‌های کلانی انجام دادند و بازیکنانی در اختیار گرفتند و فرصت زیادی برای بازی کردن پیدا نکردند. قبلا هم گفتم و الان هم می‌گویم باید جام حذفی را برگزار کنیم و مخالف برگزار نشدن مسابقات هستم اما این تصمیمی است که مجموعه فدراسیون فوتبال از هیئت رئیسه تا رئیس، گرفتند.

وی افزود: اولویت اصلی تیم ملی است. همین حالا تصمیم گرفتیم و به جای برگزاری بازی‌های معوقه، هفته چهاردهم را در جدول گنجاندیم. باید زمان برگزاری اردوهای تیم ملی را در نظر بگیریم. همه چیز را نباید گردن سازمان لیگ انداخت. یک مجموعه تصمیم‌گیری می‌کند. با احترام به تمام رسانه‌ها برخی دوستان دنبال ذبح هستند اما این درست نیست. ما در شرایطی قرار داریم که نمی‌توانیم منکر آن شویم.

بهروان در مورد اینکه آیا تصمیم عدم برگزاری جام حذفی باعث نمی‌شود سازمان لیگ از استقلال خارج شود گفت: سازمان لیگ استقلال خودش را دارد اما بر اساس استراتژی فدراسیون کار می‌کند و ما اولویت‌هایی را برای خود مشخص کردیم.

وی در مورد اعتراض هواداران ذوب آهن به اینکه بازی‌های این تیم در روزهای غیرتعطیل برگزار می‌شود عنوان کرد: امروز فقط ذوب آهن بازی نمی‌کند و تیم‌های دیگری هم هستند که بازی دارند. متاسفانه همه آرمان‌گرایانه فکر می‌کنند در حالی که شرایط ما آرمانی نیست. سخت‌افزار کافی، بودجه مناسب و غیره نداریم. باید بازی‌ها را با توجه به شرایطی که داریم فشرده برگزار کنیم.

بهروان یادآور شد: من هم بلد هستم بازی‌های لیگ را روزهای جمعه هر هفته برگزار کنم تا هم مردم برای تماشا به استادیوم بیایند و هم صدا و سیما بازی‌ها را پوشش خوبی دهد اما وقتی تعداد تیم‌های لیگ زیاد است مناسبت‌هایی داریم که نمی‌توانیم بازی برگزار کنیم. همچنین تیم ملی را هم باید در نظر بگیریم، این می‌شود که بازی‌ها باید تحت فشار برگزار شود. من یک سؤال می‌خواهم بپرسم؛ آیا ما ورزشگاه به اندازه همه تیم‌ها داریم. برنامه‌ریزی هم یک نوع تخصص است اما شرایط ما الان بسیار پیچیده است.

بهروان در مورد اینکه آیا برای هیئت‌رئیسه معرفی شده خاطرنشان کرد: برای انتخاب رئیس سازمان لیگ کاندیدا شدن وجود ندارد بلکه باید از سوی فدراسیون این فرد انتخاب شود تا در مجمع تائید شود. دوستان لطف کردند و من را برای ریاست سازمان لیگ معرفی کردند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)