خبرگزاری پرسپولیس : نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال گفت: انتخابات امروز در راستای قانون صورت گرفت.

غلامرضا بهروان در خصوص مجمع فدراسیون فوتبال و برنامه هایش برای سازمان لیگ عنوان کرد: از همه کسانی که در مجمع حضور داشتند و حتی آنهایی که جلسه را ترک کردند تشکر می کنم. امروز در راستای قانون کار کردیم و آنچه که به نفع مصالح فوتبال ملی بود را در نظر گرفتیم.

وی افزود: وقتی از همان ابتدا این مسئولیت را قبول کردم گفتم فوتبال ما خیلی کیفی نیست چون تعداد تیم های ما خیلی زیاد است و خوشبختانه مسئولان فدراسیون فوتبال هم قبول کرده اند و از سال آینده  تعداد تیم ها کم می شود.

بهروان تصریح کرد: مسئله بعدی که باید باشگاه ها روی آن سرمایه گذاری کنند رسیدگی به فوتبال پایه است. از سال آینده برخی برنامه ها مثل سقف قرارداد را نداریم و باید به مسائل زیربنایی تر بپردازیم.

 

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات این است که هر تیمی می تواند 7 بازیکن لیگ برتری جذب کند که هیچ جای دنیا این طور نیست. برای باشگاه های خود سقف می گذاریم اما دقت نمی کنیم این باشگاه ها چقدر از این هزینه ها را برای پایه ها خرج می کنند؟ باشگاهی مثل رئال مادرید را ببینید که چقدر از درآمد خود را برای دستمزد بازیکنان پرداخت می کند. با روندی که داریم باشگاه هایی که وضعیت مالی خوبی ندارند هر سال خود را بدهکارتر می کنند.

بهروان اظهار داشت: باشگاه ها فکر می کنند وقتی می گوییم باید به فوتبال پایه اهمیت بدهند به این معنی است که باید تیم پایه تشکیل بدهند در حالی که هر باشگاه باید آکادمی فوتبال داشته باشد. باید بخش اعظمی از بودجه خود را برای فوتبال پایه بگذارند. یک تیم لیگ برتری حاضر است به سرمربی خود 700 میلیون تومان بدهد اما به مربی پایه خود 10 میلیون تومان هم به زحمت می دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که چطور در حالی که هنوز نامه سازمان بازرسی پاسخ داده نشده و تکلیف بازنشسته ها روشن نشده رای گیری در مجمع فدراسیون فوتبال انجام شد، گفت: خودتان دیدید که مجمع مصر بود رای گیری صورت گیرد. این موضوع هم حل می شود.

بهروان در خصوص اینکه چرا همان 9 ماه قبل مجمع مصر نشد رای گیری صورت گیرد گفت: کفاشیان برای رای گیری نظر مجمع را پرسید و این موضوع را هم به رای گیری گذاشت.

وی در مورد اینکه مدیران عامل دو باشگاه پرسپولیس و استقلال ناراحت شدند و جلسه را ترک کردند، گفت: آنها روی نامه سازمان بازرسی اعتراض داشتند.

در این هنگام یکی از خبرنگاران به بهروان گفت این دو اعلام کرده اند که شان آنها رعایت نشد، گفت: من نمی دانم و باید از خودشان در این باره بپرسید.

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه گفته می شود اگر رای گیری صورت نمی گرفت فوتبال تعلیق می شد و اگر امروز همه به نشانه اعتراض جلسه را ترک می کردند چه اتفاقی رخ می داد، گفت: نمی دانم، مسلما رای گیری انجام نمی شد.

آیت‌اللهی: انتخابات هیئت فوتبال فارس باطل نشده است

 نایب رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس هیئت فوتبال استان فارس گفت: انتخابات این استان باطل نشده است.

هادی آیت‌اللهی در مورد ترک جلسه مجمع از سوی مدیران عامل باشگاه پرسپولیس و استقلال، گفت: ورود و خروج رویانیان و فتح‌الله‌زاده همزمان با یکدیگر شد. جای اعضا بر اساس حروف الفبا چیده شده بود و برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی در کجا می‌نشیند.

وی در مورد انتخابات هیئت فوتبال استان فارس، اظهار داشت: انتخابات هیئت فوتبال فارس باطل نشده و من این اخبار را از رسانه‌ها می‌شنوم. بازنشسته‌ نیستم و با خیال راحت با تمام توان کارم را انجام می‌دهم. بهروان هم امروز با رأی اعضا انتخاب شد و جلسه در صحت و سلامت به پایان رسید.

نبی: برای حل مشکل با سازمان بازرسی، تلاش می‌کنیم

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد نامه سازمان بازرسی به فدراسیون فوتبال گفت: همه باید با یکدیگر تعامل کنیم و سعی می‌کنیم مشکل را برطرف کنیم.

محمد مهدی نبی در مورد جلسه مجمع فدراسیون فوتبال گفت: مجمع به خوبی و با حضور اعضا برگزار شد. در مورد عملکرد مالی و مسائل ریز فوتبال صحبت‌هایی صورت گرفت و بعضی از حاضران پیشنهاداتی دادند که در مورد آنها فکر می‌کنیم. در مورد آئین‌نامه مالی و انضباطی در آینده بیشتر بحث خواهیم کرد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد ترک جلسه از سوی مدیران پرسپولیس و استقلال عنوان کرد: نمی‌دانم موضوع چیست و باید در مورد این مسئله اطلاع پیدا کنم و سپس نظر بدهم. رویانیان و فتح‌الله‌زاده همیشه به فوتبال کمک کردند و احترام هر دوی این عزیزان واجب است.

وی در مورد نامه سازمان بازرسی به فدراسیون فوتبال مبنی بر عدم حضور دوشغله‌ها و بازنشسته‌ها گفت: همه باید با یکدیگر تعامل کنیم و سعی می‌کنیم مشکل را برطرف کنیم. مواردی مطرح شده که در آینده با بررسی تمام مسائل این موضوع را حل خواهیم کرد.

جعفری: دوسال است به فوتبال آمده‌اند و این حرف‌ها را می‌زنند

 مدیرعامل باشگاه فجرسپاسی گفت: نشستن در عقب یا جلوی سالن مهم نیست اما آقایان دو سال است که به فوتبال آمده‌اند و این حرف‌ها را می‌زنند.

جعفر جعفری در پایان جلسه مجمع فدراسیون فوتبال در مورد ترک این جلسه از سوی مدیران پرسپولیس و استقلال گفت: نشستن در عقب یا جلوی سالن مهم نیست و هیچ فرقی نمی‌کند که اعضا کجا می‌نشیند.

جعفری تاکید کرد: مجمع بسیار خوب و منظم برگزار شد. 30 سال است که در فوتبال حضور دارم. این حرف‌ها را تازه می‌شنوم، آقایان دو سال است که به فوتبال آمده‌اند، عقب و جلو در جلسه وجود ندارد. کار کفاشیان برای برگزاری مجمع بسیار درست بود و اگر این اتفاق نمی‌افتاد به مخالفان بهانه می‌دادیم که ایرادتراشی کنند.

وی در مورد اتفاقات اخیر باشگاه فجر سپاسی عنوان کرد: نظری را با امین منوچهری عوض نمی‌کنیم و اینها همه شایعه است. او تا آخر در تیم ما می‌ماند. نظری را به دلیل اینکه بی‌اجازه تمرین را ترک کرده بود جریمه کردیم.

جعفری تصریح کرد: عده‌ای 6 ماه است که به صورت پنهانی و درگوشی به دنبال رضا حقیقی هستند. این بازیکن در حال حاضر مصدوم است و تا آخر فصل او را به هیچ تیمی نخواهیم داد.

مدیرعامل فجرسپاسی در مورد انتخابات هیئت فوتبال فارس اظهار داشت: انتخابات فارس هیچ تغییری نمی‌کند و اینقدر به این مسئله گیر ندهید. هیچ احدی جز کفاشیان نمی‌تواند در مورد این مسئله تصمیم‌گیری کند.

نکونام:  رای نمی‌دادیم شاید تعلیق می‌شدیم!

کاپیتان فعلی تیم ملی گفت: رای گیری در مجمع برای انتخاب نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال باید انجام می‌شد و گرنه ممکن بود فدراسیون فوتبال به حالت تعلیق در آید.

جواد نکونام پس از جلسه مجمع فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران در خصوص صحبت های مطرح شده در این نشست عنوان کرد: ابتدای جلسه حضور نداشتم و سخنرانی انجام شده بود اما در مورد تراز مالی و گزارش فدراسیون در این باره صحبت و سپس برای انتخاب نایب رئیس دوم فدراسیون رای گیری شد.

وی در مورد اینکه رویانیان و فتح الله زاده به نشانه اعتراض به نحوه گزارش عملکرد مالی جلسه مجمع را ترک کردند، عنوان کرد: تراز مالی و عملکرد فدراسیون در این زمینه مربوط به مدیران باشگاه ها می شود و من برای کار دیگری در مجمع دعوت شده بودم.

نکونام با خنده به خبرنگاران گفت باید سریع به اردوی استقلال برود و به همراه پزشک استقلال آمده و باید با او بازگردد.

وی در ادامه در خصوص سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه گفته می شود در مجمع فدراسیون درباره مسائل مالی تخلفاتی صورت گرفته و آیا او این تخلفات را دیده و یا فتح الله زاده از او خواسته جلسه را ترک کند، گفت: فتح الله زاده چنین چیزی را از من نخواست و مسائل مالی هم مربوط به من نیست. در مورد آن چیزی که آمده بودم مشکلی ندیدم و رای خودم را دادم. اصلا در جریان تخلف مالی نیستم. در جلسه همه به این نتیجه رسیدند که باید رای گیری صورت گیرد.

نکونام در باره اینکه بهروان به دلیل بازنشسته بودن نباید برای ریاست سازمان لیگ کاندیدا می شد، گفت: اگر به بازنشستگی باشد خود آقای کفاشیان و برخی اعضای هیئت رئیسه بازنشسته هستند. قرار شد رای گیری صورت گیرد و سپس نامه نگاری های مربوط به این کار انجام شود و کار خوبی هم کردند. رای گیری باید انجام می شد و گرنه ممکن بود فدراسیون فوتبال به حالت تعلیق در آید. نامه نگاری را می توان بعدا هم انجام داد. اکنون کره جنوبی را شکست داده ایم و باید به فکر بازی با ازبکستان باشیم. باید تمرکز خود را روی تیم ملی بگذاریم.

کاپیتان تیم ملی در ادامه در مورد اینکه گفته می شود برای انتخاب فوتبالیست برتر جهان به مسی رای داده است، گفت: رای من به مسی، اینیستا و ژاوی بود.

نکونام در پایان در مورد اینکه فتح الله زاده اعلام کرده درخواست مجمع فوق العاده برای انتخاب رئیس جدید فدراسیون را می دهند و اینکه او هم با این تصمیم موافق است یا خیر گفت: هر کسی نظر خودش را دارد و نظر همه محترم است. من الان نمی توانم در این مورد حرفی بزنم.

عابدینی: انتخابات امروز دور زدن قانون بود

 مدیرعامل باشگاه داماش گیلان که در نشست مجمع فدراسیون حضور نداشت انتقادهای شدیدی را نسبت به فدراسیون فوتبال، بیان کرد. او گفت که صداقت و اقتدار در فدراسیون وجود ندارد و باید کفاشیان استعفا بدهد.

امیر عابدینی که در جلسه امروز (دوشنبه) مجمع حضور نداشت ظهار کرد: من به جلسه نرفتم، چون با کفاشیان صحبت کردم و گفتم که سازمان بازرسی کل کشور به استناد قانون نامه‌ای را داده که باید رای گیری را به تعویق بیندازید تا این مساله قانونی برطرف شود و با صراحت به ماده قانونی‌اش اشاره کردم. یک بار سازمان بازرسی کل کشور به خاطر حرمت و شرایط فوتبال چشم پوشی و صبوری کرد و کفاشیان توانست ماندگار شود. اما حالا این اتفاق نخواهد افتاد و فوتبال ما با چالش جدیدی مواجه شده است.

وی افزود: این که بچسبیم به قوانین فیفا و به قوانین داخل کشور توجه نکنیم، صحیح نیست. فیفا نمی‌گوید اگر کسی شکل قانونی دارد قانون با او برخورد نکند. ما در نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و باید به قوانین پایبند باشیم. اگر قانون ایراد داشته باشد از طریق مبانی درست، نوشتن اصلاحیه و درخواست از مجلس شورای اسلامی، قانون را اصلاح می‌کردیم نه این که خودمان فکر کنیم می‌توانیم درست کنیم. من شدیدا گله مندم. این انتخابات را درست نمی‌بینم و معتقدم کاملا مشکل دارد.

عابدینی در ادامه بیان کرد: روزی که به کفاشیان رای دادم و حمایت کردم گفتم که به اخلاص و صداقت او و اقتدار فوتبال رای می‌دهم. امروز اقتدار فوتبال دیگر معنایی ندارد و دلیلش هم این است که شرایط به گونه‌ای است که یک شبه تاریخ و برنامه مسابقات تغییر می‌کند. این صحبت‌هایی که انجام می‌دهم شاید برای باشگاه خودم خطرناک باشد، اما عیبی ندارد. معنای اقتدار این بود که سازمان لیگ مسابقات را درست انجام دهد. داوری‌ها بدون چالش و نظارت‌ها بدون مشکل باشد. این که بخواهیم روی یک موج برویم اقتدار نیست نوعی آنارشیسم است.

مدیرعامل باشگاه داماش گیلان با اشاره به عدم وجود صداقت گفت: این که می گویم صداقت از بین رفته به این دلیل است که من به کفاشیان هفته‌ قبل دو بار کمک کردم و او هم دیشب به من گفت که انتخابات به تعویق می‌افتد و به همین دلیل من به این جلسه نرفتم. چگونه است که دیشب گفت انتخابات به تعویق می افتد اما صبح جلسه برگزار می‌شود. بعضی از دوستان می‌گفتند که کفاشیان آدم را دور می‌زند، اما تا حالا باور نمی‌کردم. در حال حاضر این عدم صداقت، فوتبال را به چالش خاصی وارد می‌کند. تاکنون هر حرفی را که برای اصلاح می‌زدیم، او طبق منافع خودش از آنها استفاده می‌کرد.

عضو مجمع فدراسیون فوتبال در ادامه بیان کرد: از طرفی رویانیان، فتح‌الله‌زاده و قنبرزاده جلسه را ترک می‌کنند. چرا فوتبال باید به سمتی برود که مدیران باشگاه‌های بزرگ چنین تصمیمی بگیرند؟

او همچنین با انتقاد از امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال گفت: من درباره امور بین‌الملل فدراسیون هم حرف دارم. چرا هیچ اتفاقی در این حوزه نمی‌افتد؟ مگر می‌شود در هر پرونده‌ای ما محکوم شویم؟ چرا کسی این موضوع را بررسی نمی‌کند؟ چرا هر مربی که شکایت می‌کند پولش را گرفته است؟ امور بین‌الملل چه کار می‌کند؛ از طرف دیگر در سازمان لیگ چه خبر است که برنامه لیگ یک شبه به هم می‌خورد؟ مگر این هفته‌ در تقویم سازمان لیگ جزو تعطیلات نبود پس چرا بازی برگزار می‌شود؟ این برنامه‌ریزی به نفع و ضرر چه تیم‌هایی است؟

وی افزود: تاکنون هر اتفاقی که می افتاد را به پای صداقت کفاشیان می گذاشتیم و می‌گفتیم او صداقت دارد، ولی حالا می بینیم که اشکال از خود کفاشیان است. من به عنوان عضو جامعه فوتبال این بی قانونی را قبول نمی‌کنم و معتقدم که انتخابات امروز دور زدن قانون است.

امیر عابدینی همچنین گفت: تعجب می‌کنم که آقایان انقدر خود باخته عمل می‌کنند. امیدوارم کفاشیان خودش به این موضوع رسیده باشد که زمان استعفایش فرا رسیده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)