پرسپولیس نیوز : رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: اظهارات سرپرست پرسپولیس مبنی بر تقلب در قرعه کشی جام حذفی مزاح بود.

 غلامرضا بهروان امروز پس از قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی با تشریح این قرعه‌کشی در خصوص اعتراض میرشاد ماجدی سرپرست استقلال در خصوص اینکه از مقررات آئین‌نامه بی‌اطلاع بودیم و با این وضعیت استقلال نباید میهمان ذوب‌آهن می‌شد، گفت: از این اعتراضات تعجب می‌کنم و خودمان که آئین‌نامه را می‌نویسیم امکان ندارد آن را فراموش کنیم.

وی ادامه داد: اینکه قرار بوده نمایندگان 8 تیم حاضر در یک چهارم نهایی به سازمان لیگ بیایند مربوط به گذشته است و ما با مشخص شدن مسابقات این مرحله اعلام کردیم که فقط به دو دیداری که میزبان آنها مشخص نیست، کار داریم. حتی مدیرعامل مس هم امروز برای کار دیگری امروز به سازمان لیگ آمده بود چرا که از قبل مشخص بود مس میزبان نفت آبادان است و اینکه ماجدی این موضوع را یادش نمی‌آید به خودش مربوط است.

وی درباره اظهاراتش در هنگام قرعه کشی درباره عدم حضور سعید شیرینی گفت:من مزاح کردم.دفعات قبل شیرینی به عنوان نماینده پرسپولیس به قرعه کشی می آمد و قرعه را برمی داشت اما می گفت تقلب شده است.این بار او نیامد و در نهایت هم پرسپولیس میهمان شد. همیشه در آن قرعه‌کشی‌ها خود نمایندگان تیم‌ها قرعه‌ها را برمی‌دارند اما ما دوست داریم قرعه‌ همیشه به نفع و سود تیم ما باشد.

بهروان در مورد کم شدن تماشاگران در لیگ برتر گفت: در این خصوص روز گذشته یک جلسه کارشناسی تشکیل شد و به بررسی موارد مختلف پرداخت. اینکه یک تماشاگر می‌تواند در کنار بلیت الکترونیکی، بلیت کاغذی هم بخرد نشان می‌دهد که موضوع بلیت الکترونیکی باعث کاهش تماشاگر نشده است و در مجموع باید رسانه‌ها بررسی کنند چرا این موضوع اتفاق افتاده است. البته من معتقدم که نیامدن تماشاگران یک معلول است و باید علت‌ها را بررسی کرد.

وی افزود: در این خصوص می‌توان دلایل مختلف از جمله کیفیت پایین بازی‌ها و ساعت نامناسب رقابت‌ها را عنوان کرد. جالب اینکه خود تیم‌ها اذعان دارد به دنبال امتیاز هستند و بازی زیبا برایشان مهم نیست پس نیاز به این سه امتیاز باعث می‌شود کیفیت فراموش شود. از سوی دیگر اگر یک کارگر یا دانشجویی بخواهد به ورزشگاه بیاید چه امکانات و تمهیداتی برای وی فراهم کرده است. حتی امروز به لطف رسانه ملی 4-5 بازی تاپ دنیا پخش می‌شود و وقتی تماشاگر به ورزشگاه می‌آید و این دیدارهای بی‌کیفیت را می‌بیند خواه ناخواه در حضورهای بعدی‌اش تاثیرگذار است.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ با بیان اینکه باید به یک نحو این مشکل را حل کرد، یادآور شد: افزایش قیمت بلیت باید همراه با افزایش تمهیدات باشد. در حال حاضر اگر دو جوان بخواهند برای دیدن یک بازی از شرق به غرب بیایند حدود 50 هزار تومان خرجشان می‌شود. اگر یک ساندویچ هم بخورند فقط باید دعا کنند مریض نشوند. حمل و نقل نامناسب و ساعت بازی‌هایی که وسط روز برگزار می‌شود هم در این خصوص دخیل است. با این وضعیت انتظار داریم که یک کارمند کارش را رها کرده و به ورزشگاه بیاید. پس اینها مجموعه اشکالات است که تمام نهادهای ذیربط به همراه رسانه‌ها باید به آنها پرداخته و حل کنند.

بهروان گفت: نکته جالب اینکه در برخی دیدارها می‌توان تماشاگران را با انگشت شمارش کرد و گاها تعداد ماموران نیروی انتظامی هم از تماشاگران بیشتر است.

وی در مورد تغییر تاریخ دیدار تیم‌های نفت و ذوب‌آهن و اعتراض اصفهانی‌ها به تغییرات مکرر زمان این مسابقه گفت: به خاطر کمک به  تیم زیر 22 سال باید تاریخ این مسابقه تغییر می‌کرد. ضمن اینکه اهمیت دیدارهای تیم زیر 22 سال نیز کم نبوده و اگر به این مسابقات نمی‌رفتیم سهمیه المپیک را از دست می‌دادیم.

وی افزود: کمیته مسابقات سازمان لیگ هیچ برنامه‌ای را عوض نمی‌کند مگر اینکه با دستور مقام بالادستی خود یعنی فدراسیون فوتبال باشد. البته آنها هم حق دارند. این تصمیم هم به خاطر کمک به تیم زیر 22 سال و حضور سه بازیکن نفت در این تیم گرفته شده است. من مستند حرف می‌زنم و حتی برخی مواقع به خاطر گرفتن بعضی تصمیم‌ها معطل می‌مانید. شما مطمئن باشید از اینکه برنامه دیدارها عوض شود ما عذاب می‌کشیم چون ترکش‌های رسانه‌ها به ما می‌خورد.

بهروان در پایان گفت: برنامه دیدار ذوب‌آهن و نفت را کمیته مسابقات تغییر نداد و من در این خصوص کد لازم را به شما دادم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)