رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ با اعلام اینکه مخالف تعیین سقف برای بودجه باشگاه‌های فوتبال است، گفت: آنچه اهمیت دارد این است که سازمان لیگ بر نحوه هزینه کرد بودجه باشگاه‌ها نظارت کند تا در نهایت تراز مالی آنها منفی نشود. البته قابل پیش‌بینی است که برخی باشگاه‌ها این قانون را دور خواهند زد و از ترفندهای ویژه‌ای هم استفاده خواهند کرد.

غلامرضا بهروان در گفتگو با مهر، در خصوص آیین‌نامه جدید نقل و انتقالات فوتبال، بویژه در مورد تعیین سقف بودجه برای باشگاه‌ها، ضمن بیان مطلب فوق گفت: یکی از شاخصه‌های خوب و تاثیر گذار آیین‌نامه جدید نقل و انتقالات، جوان کردن و پایین آوردن میانگین سنی تیم‌هاست زیرا طی سال‌های اخیر خود باشگاه‌ها با توجه به گرایشی که تنها برای کسب نتیجه دارند، به این موضوع توجهی نکرده‌اند.

وی همچنین افزود: به همین دلیل است که میانگین سنی بازیکنان لیگ ما بالا بوده و به جاییکه لیگ در پایان فصل 20 پدیده معرفی کند، 2 یا 3 بازیکن جدید پدیده را معرفی می‌کند.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص تعیین سقف بودجه برای باشگاه‌ها خاطرنشان کرد: من موافق تعیین سقف بودجه برای باشگاه‌ها نیستم بلکه موافق شفاف‌سازی اعلام بودجه توسط باشگاه‌ها هستم و این موضوع را باید به خود باشگاه‌ها واگذار کرد، در واقع باید بر نحوه هزینه کرد آنها بر اساس بودجه‌ای که اعلام کرده‌اند، نظارت داشت.

بهروان در ادامه تاکید کرد: به عنوان مثال آیا در فوتبال جزیره می‌توان برای تیم‌هایی مثل چلسی و نوریچ سقف بودجه تعیین کرد؟ یا در لالیگا می‌توان برای بارسلونا و ختافه حداکثر سقف بودجه را در نظر گرفت؟ قطعا توان باشگاه‌های فوتبال در درآمدزایی و جذب اسپانسر و سرمایه فرق دارد.

وی تصریح کرد: آنچه اهمیت دارد این است که ما بر نحوه هزینه کرد بودجه‌ای که باشگاه‌ها اعلام کرده‌اند، نظارت کنیم تا باشگاه‌ها بویژه در فصل نقل و انتقالات طبق بودجه‌ای که اعلام کرده‌اند، هزینه کرده و در نهایت بدهی بالا نیاورند.
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پاسخ به این پرسش که آیا نگران دور زده شدن قانون سقف بودجه توسط باشگاه‌ها نیستید؟، گفت: باید در مرحله اجرایی این قانون مشاهده کنیم که باشگاه‌ها از چه ترفندهایی برای دورزدن قانون سقف بودجه استفاده می‌کنند، پس از آن برای اعمال اصلاحات در قانون وارد عمل می‌شویم.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)