پرسپولیس نیوز : کاپیتان سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: دربی بازتاب بین المللی زیادی دارد و باید مراقب باشیم شان فوتبال ایران و تماشاگرانی ایرانی حفظ شود.

همایون بهزادی درباره بازی روز جمعه پرسپولیس مقابل استقلال اظهار داشت: نمی توان گفت این دربی اهمیتی ندارد. پرسپولیس و استقلال امسال نتیجه نگرفتند و تلاش می کنند با کسب نتیجه مطلوب ناکامی های خود را جبران کنند. آنها حتی اگر نتیجه هم گرفته بودند برد در دربی برایشان مهم بود چون باید پاسخگوی هواداران باشند. دربی یک بازی سنتی است و رقابت دو رقیب دیرینه را به دنبال دارد و در چنین شرایطی هرگز نمی توان گفت دربی حساس نیست یا اهمیت ندارد.

وی افزود: اتفاقا با توجه به اتفاقاتی که برای دو تیم رخ داده آنها تلاش می کنند نتیجه بگیرند. برانکو تلاش می کند هواداران را راضی کند و تیمش را با شرایطی خوب به مصاف الهلال بفرستد و برای فصل آینده نیز با حواشی کمتری کارش را شروع کند. مربیان استقلال هم برای جبران نتایج اخیر انگیزه های بسیاری دارند. در چنین شرایطی چگونه می توان گفت این دربی مهم نیست.

سرطلایی فوتبال ایران درباره خاطراتش از دربی پایتخت خاطرنشان کرد: دربی پر از خاطره است چه آن بازی هایی که خودمان به میدان رفتیم و چه بازی هایی که در زمین نبودیم و به عنوان یک هوادار بازی را تعقیب می کردیم. یک زمانی بازی های شاهین و تاج مهم بود و بعد هم بازی های پرسپولیس و تاج بود که اهمیت زیادی داشت و در این دربی هایی که ما به میدان می رفتیم اتفاقات و جنجال های زیادی رخ داد که همه آن خاطره است اما هیچ اتفاقی باعث نشد رابطه مان با دوستانمان در تیم های استقلال یا تاج کمرنگ شود. آن زمان بازیکنان بزرگی در استقلال بازی می کردند که خیلی از آنها دوستان ما و تیم ملی بودند و با هم روابط داشتیم اما در زمین بازی سنتی بود و هواداران از ما انتظار داشتند. جباری، روشن، عادلخانی، حجازی و خیلی دوستان ما در آن روز بازی می کردند و چهره های پرافتخار و محبوبی بودند. در تیم پرسپولیس هم بازیکنان بزرگ تاریخ فوتبال مملکت حضور داشتند و دربی ها آن زمان حال و هوای خاص خودش را داشت.

بهزادی درباره نتایجی که در دربی ها کسب می کردند بیان داشت: به هر حال این افتخار را داشتم که در دربی سال 52 و در شرایطی که راجرز به مسافرت رفته بود تمرینات تیم را بر عهده بگیرم و سرمربی انگلیسی ما شب قبل از بازی به ایران آمد و درباره بازیکنان و وضعیت تیم نظرات من را جویا شد و مربی باهوشی بود و آن روز تیم را خوب کوچ کرد و ما توانستیم با ارائه یک بازی برتر به برتری 6 بر صفر برسیم و من هم افتخار آن را داشتم زننده 3 گل آن بازی باشم. آن بازی، یک بازی خاص بود و تیم استقلال بعد از دریافت گل دوم پاشیده شد و شرایط خوبی نداشت. به هر حال فوتبال است و اتفاقاتی می افتد. ما در دهه 50 برد 4 بر یک هم داشتیم اما متحمل باخت هم شدیم. فوتبال رو ندارد و نمی توان از حالا گفت کدام تیم برنده است و کدام تیم بازنده و دربی مساوی می شود یا نه.

وی در خصوص شرایط فعلی دو تیم تصریح کرد: دربی یک بازی خاص است و اینکه یک تیم قبل از دربی نتایج خوبی گرفته یا نه هرگز نمی تواند ملاک قضاوت باشد. سال ها شاهد بوده ایم که پرسپولیس و استقلال قبل از دربی یکی اوضاع خوب داشته و یکی اوضاع بد اما بعدا دیده ایم تیمی که شرایط خوب نداشته دربی را برده است. این خاصیت دربی است و بازیکنان همه چیز را فراموش و تلاش می کنند انتظارات هواداران را برآورده کنند. همین حساسیت ها مقداری بر کیفیت کار آنها تاثیر می گذارد و بعضا موجب بروز حواشی و جنجال هایی می شود. من امیدوارم در این دربی در وهله اول یک بازی تماشاگرپسند، زیبا و روان را شاهد باشیم و در وهله دوم شاهد رفتاری مناسب از سوی تماشاگران دو تیم باشیم. امیدوارم هواداران طوری رفتار کنند که شان فوتبال ایران حفظ شود و آنها می دانند این بازی را یک بازی داخلی دانست. دربی پایتخت یک بازی بین المللی است و بسیاری از کشورها این بازی را تماشا می کنند و مابقی کشورها هم اخبار دربی پایتخت را پوشش می دهند. در فوتبال دنیا حضور 100 هزار تماشاگر یک اتفاق مهم است و از طرفی دربی ها همواره مورد توجه قرار می گیرند. به همین دلیل دربی بازتاب بین المللی زیادی دارد و باید مراقب باشیم شان فوتبال ایران و تماشاگرانی ایرانی حفظ شود و اخبار خوب و مثبتی از این بازی در آن سوی آب ها منتشر شده و رفتار تماشاگران تحسین همگان را به دنبال داشته باشد.

بهزادی درباره وضعیت جسمانی خود توضیح داد: به دلایلی نمی خواهم در این باره حرف بزنم و فقط یک جمله می گویم؛ حال همه ما خوب است اما تو باور نکن.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)