مرجع خبری پرسپولیس : همایون بهزادی پیشکسوت ارزنده پرسپولیس درباره مراسم انتخاب برترین های اخلاق گفت: اخلاق حرفه ای یک کمک بزرگ برای فوتبال است و توجه به آن ضروری است. در قرآن هم اول بر صحبت تاکید می شود که خیلی تاثیرگذار است، چنین برنامه هایی و همچنین اقداماتی مثل تقدیر باشگاه ها از بازیکنان با اخلاق، می تواند به ترویج این مسئله کمک کند.

وی افزود : البته به نظرم این مسائل را باید از رده های سنی پائین شروع کرد و سختگیری باید در آن بخش باشد. بازیکن که رشد کرد، دیگر نمی توان سخت گرفت.
دکتر اکرامی یک به یک ما را غربال می کرد. با تک تک ما درباره وضعیت درسی صحبت می کرد و با خانواده ها در ارتباط بود. در واقع او بنیانگذار بازی جوانمردانه در سال 1320 بود. ما را مجبور می کرد توپی را که به اوت می رود، برداریم و به حریف بدهیم. حتی در شادی بعد از گل اجازه تحقیر حریف را نمی داد.

«سوارز» آرژانتینی که قبل از مارادونا بود و مرد سال اروپا شد در پاسخ به سوال خبرنگاران گفته بود؛ «یکبار نشد که شب ها دیر بخوام و صبح ها دیر بیدار شوم» ما باید این موارد را به نسل جدید بازیکنان یاد بدهیم. فرهنگی که در شاهین وجود داشت، ما آنرا به پرسپولیس هم آوردیم.

باشگاه ها در ساختن اخلاق فوتبالیست ها نقش تعیین کننده ای دارند و این نباید فراموش بشود. ما باید مراقب باشیم چه کسانی را الگو می کنیم و بعد هم باید مواظب این الگوها باشیم و آنها را خراب نکنیم.

همایون بهزادی، همچنین درباره ادعاهایی که بعضا درباره مالکیت پرسپولیس مطرح می شود عنوان کرد: چون اطلاعات ندارم وارد مسائل حقوقی نمی شوم ولی این پرسپولیس، همان پرسپولیس است که ما از شاهین به آن آمدیم و درستش کردیم و در حال حاضر هم متعلق به همه مردم و همه ایران است.

از سرطلایی در پایان درباره بازی با سپاهان و اتفاقات روی داده روی سکوها پرسیدیم که گفت: قسمت هایی از بازی را دیدم. به نظرم پرسپولیس بازی خوبی انجام داد. به هر حال مشکلاتی برای این بازی وجود داشت و سپاهان هم تیم خوبی است. من فکر می کنم پرسپولیس خوب کار کرد و به عنوان یک مو سپید کرده از هواداران می خواهم تیم را حمایت کنند. تیم به پشتیبانی آنها نیاز دارد. من فقط به آنها یک هشدار می دهم. همه از ماجرای انحلال شاهین بزرگ خبر دارند، اما آنچه به بعضی اجازه داد آن اتفاق را رقم بزنند، دو دسته شدن تماشاگران شاهین بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)