پرسپولیس نیوز : از همان ابتدا که قرعه کشی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد و پرسپولیس در گروه مرگ قرار گرفت مشخص شد شانس زیاد روی خوشی به این تیم نشان نداده است.

به گزارش پرسپولیس نیوز؛ بسیاری حضور آبرومندانه در این رقابت ها و کسب نتایج متوسط را سقف خواسته ها از پرسپولیس قلمداد می کردند و کسی انتظار صعود مقتدرانه از گروه را از پرسپولیس تضعیف شده نداشت.

اما سرخپوشان ایران برخلاف تمام ادعاها و پیش بینی ها در سخت ترین گروه ممکن بهترین نتیجه ها را گرفتند و با اقتدار راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا شدند، کاری که قهرمان لیگ و جام حذفی سال گذشته ایران و مدعیان قهرمانی امسال در گروه های به مراتب آسان تر از پس آن برنیامدند.

4 پیروزی از 6 مسابقه که سه تای آنها به کمک نیروی معجزه آسازای هواداران در ورزشگاه آزادی به دست آمد کار بزرگی است که حتی تکرار آن برابر آسان ترین رقبای داخلی نیز در هفته های اخیر لیگ از تیم برنیامده بود.

با این وجود و کسب نتایجی عالی پرسپولیسی ها در کمال ناباوری موفق به صعود به عنوان تیم نخست به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا نشدند.

در واقع پرسپولیس تنها تیم کل آسیا است که با کسب 4 پیروزی از قرار گرفتن در صدر جدول بازمانده و این در حالی است که بدانیم صدرنشین 6 گروه از 8 گروه لیگ قهرمانان آسیا از قدرت های شرق گرفته تا غرب با 3 برد صدرنشین شده اند و این تنها دو گروه یعنی گروه پرسپولیس و رقیب مرحله بعدی اش الهلال بوده که صدرنشین آن با 4 برد مشخص شده است!

سرخپوشان از نظر امتیازگیری نیز در میان 32 تیم مرحله گروهی با 12 امتیاز رتبه پنجم آسیا را کسب کرده اند و بدون احتساب تفاضل گل سومین تیم پرامتیاز آسیا لقب گرفته اند.

با تمام این اوصاف پرطرفدارترین تیم آسیا در شرایطی که حتی یک مدیرعامل بالای سر خود نداشت و از کمترین حمایت ها برخوردار بود امیدوار است بتواند به معجزه گری خود در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم ادامه داده و با وجود اینکه از کسب سهمیه لیگ قهرمانان بازمانده فصل بعد هم با حضور در مسابقات یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شرکت در رقابت های قاره ای و کسب موفقیت را تجربه کند.

* حسن مهدوی / اختصاصی پرسپولیس نیوز

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)