نشست کارگروه ویژه مسابقات لیگ با حضور سرپرست دبیرکلی فدراسیون برگزار شد.

به نقل از فدراسیون فوتبال، نشست دوم کارگروه ویژه مسابقات لیگ با حضور منصور قنبرزاده (دبیرکل فدراسیون)، محمد قاسمی (معاون حراست فدراسیون)، خداداد افشاریان (عضو هیأت رئیسه فدراسیون و سرپرست کمیته داوران)، سهیل مهدی (رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ)، فریبرز محمودزاده (مسئول مسابقات لیگ دسته اول سازمان لیگ)، حسن کامرانی‌فر (سرپرست دپارتمان داوری) و ابوالفضل حسن‌زاده محمدی (رئیس کمیته انضباطی) بر گزار شد.

در این نشست ابتدا مصوباتی که در جلسه نخست این کارگروه به تصویب رسید، به شرح زیر اعلام شد:

۱- تا پایان لیگ، جلسات کارگروه به طور منظم و هفتگی برگزار شود که تنظیم جدول جلسات و اعلام آن بر عهده سهیل مهدی خواهد بود.

۲- فریبرز محمودزاده به عنوان سخنگوی کارگروه تعیین شدند.

۳- موارد خاص در روند برگزاری مسابقات پس از ارائه مستندات، با قید فوریت به رکن قضایی ارجاع داده می‌شود.

۴- در هفته‌های منتهی به خاتمه تمامی لیگ‌ها، دپارتمان داوری از داوران باتجربه و با کیفیت استفاده کند.

۵- کمیته مسابقات لیگ و فدراسیون برای بازی‌های حساس از نمایندگان با تجربه و با کیفیت و همچنین ناظران ویژه استفاده کنند.

۶- مصاحبه و فعالیت‌های مرتبط با فوتبال مقامات و عوامل باشگاه‌ها، پیش، حین و بعد از مسابقه در شبکه‌های اجتماعی و مجازی و همچنین خبرگزاری‌ها کاملاً رصد شده و در صورت بروز مغایرت با آیین نامه‌های انضباطی، اخلاق و برگزاری مسابقات، بر اساس قوانین تصمیم مقتضی اعمال خواهد شد.

۷- جهت حفظ حقوق جامعه فوتبال در برنامه‌های ورزشی جلسات مشترکی بین فدراسیون و مدیران رسانه ملی برگزار شود.

۸- آیین نامه رسانه‌ای مسابقات لیگ مطابق با آیین‌نامه‌های AFC و فیفا توسط سهیل مهدی تهیه و تنظیم شود.

۹- ملاک اصلی بررسی پرونده و صدور رأی توسط رکن قضایی، گزارش مقامات رسمی مسابقات می‌باشد. در نتیجه دپارتمان داوران و کمیته مسابقات سازمان لیگ، موظف هستند حداکثر تا ۷۲ ساعت بعد از پایان بازی گزارش را به رکن قضایی ارجاع دهند.

۱۰ – هرگونه اعتراض و اقدام رسانه‌ای که منجر به تجمع و جوسازی علیه تصمیمات فدراسیون و سازمان لیگ در خارج از چارچوب‌های قانونی (اقدام در کمیته استیناف) شود، با ورود رکن قضایی فدراسیون همراه خواهد بود و طبق مقررات اقدامات لازم با شدیدترین تنبیهات انجام خواهد شد.

۱۱- تمامی داوران می‌بایست هرگونه تماس مشکوک درخواست تبانی، یا موارد مشابه را با قید فوریت بلافاصله به دپارتمان داوران گزارش کنند.

۱۲ – تمامی ناظران می‌بایست هرگونه تماس مشکوک درخواست تبانی، دوپینگ و یا موارد مشابه را با قید فوریت بلافاصله به کمیته مسابقات سازمان لیگ گزارش کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)