مرجع خبری پرسپولیس :كاش مي توانستيم ديدمان را نه تنها درباره علي دايي، بلكه نسبت به همه، درتمامي زمينه ها گسترش دهيم


سالها و سالهاست افرادي كه نه تنها كوچكترين افتخاري براي فوتبال اين مملكت كسب نكرده اند، ساعت ها و ساعت ها زمان برنامه هاي ورزشي را اشغال كرده و مشتي دروغ و حرفهاي بي مصرف را به خورد ما داده و ما هيچ گاه اعتراض نكرده ايم، اما اكنون به اين معترضيم كه چرا دو ساعت به علي دايي كه بزرگترين افتخارات را كسب كرده و بزرگترين خدمات را به فوتبال ملي ما داشته، وقت داده شده تا حرفهايي را با سند و مدرك به آنهايي كه واقعا تشنه دانستن حقيقت هستند برزبان بياورد


ديدار برگشت تيم هاي ايران و ژاپن بود. دو تيم وضعيت صعودشان به جام جهاني 2006 مشخص شده و حضورشان در جام جهاني آلمان محرز بود. با اين حال ورزشگاه يوكوهاما ميهمان 70 هزار آبي پوش بود كه براي حمايت از تيمشان به ورزشگاه آمده بودند. همزمان با خوانده شدن نام بازيكنان تيم ملي ژاپن از بلندگو هواداران بازيكنان خود را تشويق مي كردند. نوبت به اسامي تيم ملي ايران رسيد.


 

با شنيده شدن نام هر بازيكن از بلندگو اندك ايرانيان حاضر در ورزشگاه بازيكن مورد نظر را تشويق مي كردند. آخرين نام، علي دايي بود. هنگامي كه نام او از بلندگوي ورزشگاه پخش شد ورزشگاه منفجر شده و به يكباره هفتاد هزار ژاپني از جاي خود برخاسته و به مدت چندين دقيقه علي دايي را تشويق كردند و تشويق هاي آنها تا زماني كه سوت آغاز بازي به صدا درنيامد قطع نشد.

اين صحنه اي بود كه نه تنها در ورزشگاه يوكوهاما بلكه بارها و بارها در ورزشگاه هاي مختلف آسيا ديده شده. بارها و بارها شاهد بوده ايم كه مردمي در سراسر آسيا و حتي گاهي دنيا با شنيدن نام دايي به احترام او از جا برخاسته اند ، همان كسي كه ما او را مورد بدترين اهانت ها و بي احترامي ها قرار داده ايم.

بحث دعواي فدراسيون فوتبال و علي دايي بر سر مطالبات سرمربي سابق تيم ملي باعث شده تا عده اي كه هميشه به دنبال خراب كردن علي دايي بوده اند از فرصت سوء استفاده كرده و از آب گل آلود اهانت و برچسب شكار كنند.

جالب ترين انتقادي كه در اين مدت شنيده شد اين بود كه عادل فردوسي پور به چه دليل دو ساعت از وقت يك برنامه تلويزيوني را در اختيار علي دايي قرار داده است؟!!

در اين انتقاد بسيار جالب توجه،  چند نكته بسيار مهم وجود داشت كه در زير به آن به اشاره كنيم.

1-     «فرصتی که در میان حیرت همگان به علی دایی داده شد، باعث نگرانی همه دوستداران و علاقمندان برنامه نود شده است.» اين كه نگارنده خودش را در جايگاه همگان قرار داده و از سوي همگان قضاوت كرده است، در نوع خود جالب توجه است.  البته ايشان مشخص نكرده اند كه بيش از دو ميليون نفري كه به برنامه پيامك داده  و بيش از چند ميليون ديگر هم تا سحر پاي اين برنامه نشسته اند، آيا جزء اين همگان قرار گرفته اند يا نه. مشخص نشده كه ايشان نظرسنجي شان را چه زماني و در چه برنامه اي انجام داده اند كه به آمار صد در صد رسيده و با قاطعيت از لفظ « همگان » استفاده مي كنند.

2-    كاش مي توانستيم ديدمان را نه تنها درباره علي دايي، بلكه نسبت به همه، درتمامي زمينه ها گسترش دهيم. مقصر دانستن عادل فردوسي پور را مي توان نشاني از همين محدوديت در ديد دانست. آيا واقعا فكر مي كنيم كه عادل فردوسي پور به عنوان يك مجري و تهيه كننده ورزشي آنقدر نفوذ و قدرت دارد كه مي تواند در مورد حضور يا عدم حضور علي دايي در برنامه 90 و اين كه او چند ساعت براي صحبت كردن وقت دارد تصميم گيري كند.

بايد گفت چنين مسائلي در حيطه اختيارات يك مجري ورزشي نيست و صدا و سيما بيش از تفكرات عده اي صاحب دارد. براي ادامه صحبت هاي علي دايي بخش عمده اي از برنامه هاي پيش از سحر شبكه 3 حذف شد، آيا واقعا عادل فردوسي پور داراي چنين نفوذ و قدرتي است؟ پس با اين حساب بايد بي خيال ضرغامي و مشاورانش و همچنين پورمحمدي و  زماني شويم.

3-    جالب است كه عده اي از مخالفان نه سنگ بيت المال را به سينه مي زنند و نه به دنبال رسيدن حق به حقدار هستند،بلكه فقط و فقط به دنبال تخريب علي دايي هستند. اين كه ما در ميان صحبت هاي علي دايي حتي به رابطه او با خدا هم كار داريم از آن ايرادات بني اسرائيلي است.

4-    مطمئنا كسي كه خودش را همگان مي داند برايش كار چندان سختي نيست  كه بخواهد براي برنامه 90 سوال طراحي كرده و نتايج نظرسنجي را هم تفسير كند. نتيجه گرفتن از اينكه 70 درصد مردم به گزينه 2 راي داده اند؛ پس يعني مخالف علي دايي بوده اند مشخص نيست كه بر اثر كدام مستدلات صورت گرفته است. اگر قرار بر تفسير است نزديك ترين گزينه اين است كه افرادي كه گزينه 2 را انتخاب كرده اند داراي اين تفكر بوده اند كه علي دايي در زمان مناسب به عنوان سرمربي تيم ملي انتخاب نشد و اگر او در برهه ديگري روي نيمكت مي نشست مي توانست نتايج بهتري بدست بياورد و اين همان تفسيري است كه دقيقا عادل فردوسي هم به آن اشاره كرد.

***

در پايان بسيار جالب است كه سالها و سالهاست افرادي كه نه تنها كوچكترين افتخاري براي فوتبال اين مملكت كسب نكرده اند، ساعت ها و ساعت ها زمان برنامه هاي ورزشي را اشغال كرده و مشتي دروغ و حرفهاي بي مصرف را به خورد ما داده و ما هيچ گاه اعتراض نكرده ايم، اما اكنون به اين معترضيم كه چرا دو ساعت به علي دايي كه بزرگترين افتخارات را كسب كرده و بزرگترين خدمات را به فوتبال ملي ما داشته، وقت داده شده تا حرفهايي را با سند و مدرك به آنهايي كه واقعا تشنه دانستن حقيقت هستند برزبان بياورد. البته براي عده اي كه چنين ادعايي را مطرح مي كنند مطمئنا انكار اين كه علي دايي در اين فوتبال زحمتي كشيده و افتخاري آفريده، آسان تر از خوردن يك ليوان آب است. فراموش كردن تمام لحظاتي كه با گل هاي علي دايي ( همين آدمي كه به قول عده اي بي پروا به عده اي حمله مي كند و به خاطر لگد جادويي دروازه بان بحريني سالهاست از مردم ايران طلبكار است و آدمي كه شايسته بدترين صفات از سوي ماست) فرياد شادي كشيده و گريه حريفانمان را ديده ايم و جام هاي رنگارنگ به دست آورده ايم، كار آساني است. جالب است كه پيروزيهاي علي دايي در تيم ملي را هم به داوري و درخشش رحمتي ارتباط مي دهيم!! گويي ديگر مربيان تيم ملي شخصا لباس به تن كرده و به داخل زمين مي روند و گل مي زنند و دروازه باني مي كنند.

****

بزرگان گفته اند  كه خداوند در دو حالت مي خندد، يك بار زماني كه همه بندگانش تلاش مي كنند كسي را به زمين بزنند و خدا او را برخلاف خواست همگان بالا مي برد و يك بار هم زماني كه همگان مي خواهند شخصي را به عرش ببرند و  خدا او را فرش نگاه مي دارد.علي دايي بارها و بارها و بارها علتي بر خنده خدا بوده است، پس بهتر است كه ما كاسه داغتر از آش نشويم و به جاي ايرادات بني اسرائيلي، بزرگي دايي را باور كرده و به او احترام بگذاريم./ نیلوفرکنگانی

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)