علیرضا بیرانوند یک بازی نیاز دارد تا به تنهایی در جمع ۴۰ بازیکن برتر تاریخ باشگاه از جهت تعداد بازی قرار بگیرد.

علیرضا بیرانوند در تمام ۱۶ بازی این فصل سرخپوشان حضور یافته است و در لیگ برتر، بازیکن فول‌تایم تیم بود. او با قرار گرفتن در ترکیب مسابقه برابر ون‌پارس تعداد بازی‌های رسمی خود با پیراهن پرسپولیس را به عدد ۱۴۸ رساند.

دروازه‌بان شماره یک تیم ملی کشورمان با بازی‌های این فصل خود برای پرسپولیس، از جهت تعداد بازی از نفراتی چون؛ ادموند بزیک، رضا شاهرودی، محمد انصاری، بیوک وطنخواه، دکتر محمد زادمهر، پژمان نوری، محمد حسن انصاریفرد و فریدون معینی گذر کرد و حالا در کنار نفراتی چون رضا وطنخواه و سپهر حیدری قرار دارد. او با یک بازی رسمی دیگر نام خود را به تنهایی در جمع ۴۰ نفر برتر این فهرست خواهد دید، هرچند همین حالا این جایگاه را با دو تن از پیشکسوتان در اختیار دارد.

نودمین برتری پرسپولیس در ۱۳۰ مسابقه جام حذفی

بازی برابر ون‌پارس بدون احتساب سه مسابقه‌ای که به جهت انصراف سرخپوشان یا رقیب برگزار نشد، یک‌صدوسی‌اُمین پیکار پرسپولیس در جام حذفی کشور بود و به سی‌اُمین تساوی در وقت‌های قانونی و اضافه انجامید.
تیم فوتبال پرسپولیس با بازی روز سه‌شنبه، برای سی و پنجمین دوره در رقابت‌های جام حذفی کشور شرکت کرد. اولین دوره بازی‌ها به سال ۱۳۵۵ بر می‌گردد. بازی‌ها بعد از برگزاری در فصل ۵۷-۵۶ و پس از انقلاب اسلامی برای هفت سال تعطیل بود تا این که در سال ۱۳۶۵ از سر گرفته شد.
پرسپولیس تا کنون در ۳۵ دوره بازی‌ها حضور داشته است و ۱۳۰ مسابقه را رقم زده اند. البته این عدد جدای از سه مسابقه‌ای است که به دلیل انصراف سرخپوشان یا رقیب، اصلا برگزار نشد.
سرخپوشان ایران که تا کنون ۶ بار این جام را به کف آورده‌اند با معیار تعیین نتیجه در جریان وقت‌های قانونی و اضافه، تا کنون در ۸۰ دیدار به پیروزی دست یافته‌اند و ۲۰ شکست هم برای ایشان ثبت شد. تاکنون ۳۰ مسابقه در وقت‌های قانونی و اضافه به تساوی انجامیده است که در این بین بسیاری اوقات نیاز بود برنده بازی معلوم شود و به این ترتیب کار به ضربات پنالتی انجامیده است.
پرسپولیس در ادوار جام حذفی کشور، ۸ بار در ضربات پنالتی ناکام بوده است و مصاف با ون‌پارس دهمین مصافی بود که سرخپوشان در ضربات پنالتی، نتیجه مطلوب را از آن خود کردند و در واقع ۹۰مین برتری پرسپولیس در جام حذفی کشور بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)