عابدزاده از استقلال مگر نیامد به پرسپولیس؟ به هر حال بازیکنانی بودند که از استقلال آمدند پرسپولیس یا برعکس

علیرضا بیرانوند هفته‌هاست که برای نفت به میدان نمی‌رود اما در تمام این هفته‌ها از صفحه اول رسانه‌های ورزشی حذف نشده است. ماجراهای قهر و آشتی‌اش با منصوریان، بازی در تیم ملی و اخراج مقابل گوام، درگیری با سوشا در اردوی تیم ملی، و شایعه پرسپولیسی شدنش در نیم‌فصل؛ اینها اخباری است که بیرانوند را در بورس اخبار قرار می‌دهند. او امروز در گفتگو با روزنامه همشهری ورزشی در مورد تمام این موضوعات صحبت کرده است…

 

از وضع آمادگی‌ات شروع کنیم؛ در حال حاضر شرایطت چگونه است؟

خدا را شکر شرایط خیلی خوبی دارم و از اردوی تیم ملی که آمدم تمرینات بسیار خوبی را پشت سر گذاشتم؛ امیدوارم با صلاح کادر فنی به زودی بتوانم به تیم نفت کمک کنم.

 

از نیمکت‌نشینی ناراحت نیستی؟

به هر حال یک اتفاقی برای من افتاد که فکر می‌کنم سختی‌هایی را که باید بکشم را کشیدم و باید قبول کنم که یک اشتباه نباید دیگر تکرار شود چون اگر این اشتباه را تکرار کنم برایم خیلی بد تمام می‌شود؛ به هر حال کادر فنی صلاح دید که به من از لحاظ روحی و روانی چون در شرایط خوبی نبودم بازی ندهد؛ امیدوارم بتوانم دوباره به دروازه نفت برسم.

 

وحید شیخ‌ویسی را چطور دیدی؟

وحید سال گذشته برای بازی کردن شانس بسیار کمی داشت اما امسال واقعا توانست جواب اعتماد کادر فنی را بدهد.

 

با اینکه بازی نمی‌کنی باز هم به تیم ملی دعوت می‌شوی.

من واقعا باید از کی‌روش تشکر کنم که آن‌قدر به من اعتماد دارد و حتی در بازی برابر گوام من را درون دروازه قرار داد؛ من هم تمام تلاشم را کردم که جواب اعتماد کادر فنی را بدهم و خدا را شکر هر وقت برای تیم ملی بازی کردم توانسته‌ام دروازه تیم ملی را بسته نگه دارم و امیدوارم سال‌های سال پیراهن تیم ملی را بپوشم.

 

البته در بازی گوام هم به آن شکل عجیب اخراج شدی؛ شاید دیگر دعوت نشوی…

چون 0-6 جلو بودیم، واقعا دوست نداشتم از تیمی مانند گوام گل بخورم. البته قصد این را نداشتم که اخراج شوم و خطایی هم نکردم؛ بعد از دفع توپ با بازیکنان حریف برخورد کردم. خطای من مانند اخراج ایمان صادقی در بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن بود که هند نکرد اما بعد از هند یک برخورد با کاوه رضایی داشت. داور الکی اخراجم کرد.

 

تو از تصمیماتی که در فوتبالت گرفتی پشیمان نیستی؟

من 3سال در لیگ ایران بازی می‌کنم و حتی توانسته‌ام پیراهن تیم ملی را بپوشم و در تمام اردوهای تیم ملی توانستم حضور داشته باشم و سال گذشته بهترین دروازه‌بان ایران شناخته شدم و دنبال این هستم که جزو نامزدهای بهترین دروازه‌بان آسیا باشم و هدفم این موضوع است.

 

به لژیونرشدن فکر می‌کنی؟

خیلی دوست دارم لژیونر شوم و می‌توانم راحت‌تر پیشرفت کنم ولی چون با باشگاه نفت قرارداد دارم و تا الان هم باشگاه نفت برایم تصمیم گرفته، فکر می‌کنم امسال این اتفاق برایم بیفتد و احتمالا لژیونر می‌شوم.

 

پرتاب‌های دستت کم‌کم در حال مشهور شدن است.

خدا را شکر… خداوند نعمت ‌بزرگی به من داده و باید از پرتاب دست‌هایم و شروع مجددهایی که با پاهایم دارم استفاده کنم. در بازی‌های نفت سال گذشته خیلی استفاده کردم و سود بردم و خوشحالم این موضوع جهانی شد. حتی یک رسانه اسپانیایی پرتاب دست من را با نویر مقایسه کرد و معلوم شد پرتاب دست من از او بیشتر است.

 

از علی منصوریان ناراحتی؟

نه از منصوریان ناراحت نیستم و می‌گویم هر بازیکنی که در تیم ملی بازی می‌کند بازی نکردن در تیمش شاید خیلی سخت باشد. من قبل از بازی رفت با استقلال در لیگ که آن حرکت را کردم راستش از ترس این بود که یک‌وقت با غیبت در آن بازی مهم تیم ملی را از دست ندهم.

 

مثل اینکه کادر فنی نفت بدجوری از صالح، مربی استقلال، شاکی است؟

خودم دیدم که مربی استقلال با دست حرکت زشتی را انجام داد. آقای صالح قبل از بازی به من گفت که تو که بازیکن تیم ملی هستی نباید ذخیره باشی، این‌جوری تیم ملی را از دست می‌دهی.

 

به نظر می‌رسد چون به صراحت اعلام کردی که استقلالی هستی اگر بخواهی به تیم‌های دیگر بروی حتی پرسپولیس کارت را سخت می‌کند؟

من یک سوال دارم عابدزاده از استقلال مگر نیامد به پرسپولیس؟ به هر حال بازیکنانی بودند که از استقلال آمدند پرسپولیس یا برعکس. بازیکن باید حرفه‌ای فکر کند و هر جا که می‌داند برایش پیشرفت دارد باید برود شاید قلبا استقلالی باشم اما هرجا بدانم باعث پیشرفت من می‌شود می‌روم؛ می‌خواهد پرسپولیس باشد یا خیبر خرم‌آباد.

 

حالا قصد تو این است که جدا شوی از نفت یا می‌مانی در این تیم؟

من قراردادم دارم با نفت و به دنبال این هستم که تیم ملی را از دست ندهم و هدفم این است که در جام جهانی به تیم ملی کمک کنم و مسلما دنبال این هستم که به آن جایگاهی که می‌خواهم برسم و باید ببینم چه می‌شود.

 

اتفاقی در تیم ملی افتاد که تو با سوشا سر میز صبحانه دعوا کردید.

من هم وقتی در اردو بودم این موضوع را شنیدم و حتی با رسانه‌ها تماس گرفتم… اما باید بگویم با حضور مظهر نظم و انضباط یعنی کی‌روش بیایی بشقاب و نمکدان پرتاب کنی باید فاتحه تیم ملی را بخوانی! ما وقتی در تمرین شل کار می‌کنیم می‌ترسیم که خط بخوریم چه برسد که بخواهیم دعوا کنیم. من با سوشا خیلی دوست هستم و در بازی برابر گوام هر وقت گل می‌زدیم می‌رفتم بغل سوشا مکانی؛ خیلی با هم راحت هستیم وچون آن اتفاق برای من در نفت افتاد می‌خواهند من را به حاشیه ببرند.

 

یک‌بار هم گفته شد تو زمانی که به تیم ملی دعوت شدی یک پیامک به دستیار منصوریان دادی که گفتی «سلام؛ من رفتم تیم ملی؛ بای‌بای».

من آن پیامک را دیدم و کادر فنی و مدیریت می‌دانند آن پیامک را من اصلا ندادم و با صحبت‌هایی که انجام دادم مطمئن شدند که من ندادم و دنبال این هستم که بفهمم چه کسی آن پیامک را داد به فردوسی‌پور که تمام ایران آن را برنامه دیدند و باید آن شخص حق آبروی من را بدهد.

 

الگوی تو در دروازه‌بانی چه کسی است؟

الگوی من نویر است و قبلا فان‌درسار را دوست داشتم که فوتبالش تمام شد؛ در ایران من دروازه‌بانی عابدزاده را یادم نمی‌آید و فقط از روی فیلم‌ها او را می‌بینم و از دروازه‌بانی‌اش لذت می‌برم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)