دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران ابراز امیدواری کرد که ملی‌پوشان در دو بازی باقی‌مانده نیز به خوبی بازی با ژاپن ظاهر شوند و به قهرمانی برسند.

به نقل از سایت rudaw، علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران پس از صعود به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا در آستانه قهرمانی در قاره است. او از یک خانواده عشایری است که کودکی‌ خود را در رشته کوه‌های زاگرس سپری کرد و اکنون درون دروازه تیم ملی ایران قرار گرفته است.

علیرضا بیرانوند ابتدا در صحبت‌هایی درباره برد برابر ژاپن گفت: خیلی خوشحالم. مسابقه سختی بود. ژاپن تیم قدرتمندی دارد و همانطور که می‌دانید آنها اولین انتخاب اکثر کارشناسان و خبرنگاران برای قهرمانی در جام بودند. امیدواریم در این مسابقات به خوبی همین بازی پیش برویم و قهرمان شویم.

این سایت در ادامه نوشت: این دروازه‌بان، ستون تیم ایران است و در این رقابت‌ها یک کلین‌شیت به نام خود دارد و در بازی مرحله یک هشتم نهایی مقابل سوریه یک ضربه پنالتی را مهار کرد و به صعود تیمش به دور بعد کمک کرد.

بیرانوند ۳۱ ساله در سرابیاس استان لرستان در خانواده‌ای از عشایر کرد از ایل لک به دنیا آمد. او هرگز از به اشتراک گذاشتن هویت خود در مصاحبه‌های تلویزیونی ابایی نداشته و ویدئوهایی از شرکت او در رقص سنتی وجود دارد.

نام او برای اولین بار پس از مهار ضربه پنالتی کریستیانو رونالدو در جام جهانی ۲۰۱۸ بر سر زبان‌ها افتاد.

بیرانوند برای حضور در صحنه بین المللی مسیر سختی را پشت سر گذاشت. او در سال ۲۰۱۸ به گاردین گفت که پدرش مرتضی بیرانوند با پاره کردن دستکش و لباسش، تلاش می‌کرد او را از فوتبال بازی کردن منصرف کند اما اشتیاق او به این بازی زیبا باعث شد از خانه فرار کند و به دنبال رویایش باشد. او در تهران بود و قبل از امضای قرارداد با نفت تهران در سال ۲۰۱۱ در یک کارخانه خیاطی، کارواش و به عنوان یک نظافتچی کار کرد. او در سال ۲۰۱۶ به باشگاه پرسپولیس، یکی از پرطرفدارترین تیم‌های ایران رفت.

بیرانوند از کودکی علاقه زیادی به پرتاب سنگ در فواصل طولانی داشت. بیرانوند در ۳۰ آبان ۱۳۹۳ در حالی که برای نفت تهران بازی می‌کرد با یک پرتاب بلند زمینه‌ساز گل تیمش شد و به مهاجمان تیمش اجازه داد تا گلزنی کنند.

در نوامبر ۲۰۲۱، نام بیرانوند در کتاب رکوردهای جهانی گینس به خاطر پرتاب ۶۱ متری در بازی برابر کره جنوبی در ورزشگاه آزادی ثبت شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)