علیرضا بیرانوند با اظهاراتی در صفحه شخصی خود در مورد جدایی از پرسپولیس صحبت کرد.

بیرانوند امروز با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی خود نسبت به حواشی روزهای اخیر واکنش نشان داد و صحبت های زیر را مطرح کرد:

*فسخ قرارداد من کاملا قانونی است
سلام و عرض ادب دارم خدمت همه عزیزان، امیدوارم حال‌تان خوب باشد. می‌خواستم چند دقیقه با شما صحبت کنم بابت اتفاقاتی که در این یکی دو هفته برای من افتاد و گفتم که مستقیم با شما صحبت کنم خیلی بهتر است. پیش خودم گفتم اگر بیشتر سکوت کنم برای جامعه فوتبال و ورزش خوب نیست. اتفاقاتی برای من افتاد بابت این فصل قراردادم با باشگاه پرسپولیس، به شما و همه مردم و هواداران باشگاه بزرگ پرسپولیس می‌گویم که فسخ قرارداد من کاملا قانونی است و هیچ خلافی در فسخ قراردادم نیست. اتفاقی که دارد من را اذیت می‌کند فضای مجازی، مجریان و گزارشگران محترم و قلم به دستان رسانه‌های عزیز که بخاطر اینکه بازدید و مخاطب زیادی داشته باشند و برای خودشان جلب کنند این کار را می‌کنند و من این اجازه را نمی‌دهم.

*خط گرفتند که من را جلوی هواداران بگذارند
من کاری ندارم به رنگ لباس تیمم و ده دوازده سال است که در تیم ملی بازی می‌کنم و به نظرم بی‌احترامی به من است که این همه برای تیم ملی زحمت کشیدم. خوب نیست برای چیزهایی که نمی‌دانید عکس‌العمل زیاد نشان بدهید برای صحبت‌های سایت‌ها و ادمین‌های پست‌های مجازی که به نظرم همه خط گرفتند که من را جلوی هواداران بیاندازند‌. به نظرم خوب نیست بخواهند بی‌احترامی کنند.

*افتخار می‌کنم دهاتی هستم
اتفاقاتی برای من افتاده که می‌گویند بیرانوند دهاتی و عشایر است، افتخار می‌کنم که دهاتی هستم، افتخار می‌کنم که عشایر هستم، افتخار می‌کنم که از عشایر به اینجا رسیده‌ام و بیشتر از همه افتخار می‌کنم که از عشایر آمدم و هیچ هزینه‌ای بابت این جایگاهی که دارم نکرده‌ام. همه می‌دانند که فقط با کمک مردم عزیزم و کمک بالا سری، که خیلی هوایم را دارد، به این جایگاه رسیدم و هزار تومانی هزینه‌ نکردم بابت رسانه، ادمین و فضای مجازی که من را یک پله بخواهند بالاتر ببرند و به خودم بابت این همه اتفاقاتی که برایم افتاده افتخار می‌کنم.

*چرا بعد از فسخ هیچ تماسی نگرفتند
بابت فسخی که انجام داده‌ام برای باشگاه پرسپولیس، فسخ کاملا قانونی است و بر فرض مثال هم بگوییم که آقای بیرانوند مطالباتی که کامل از باشگاه پرسپولیس گرفته، چرا بعد از فسخ قرارداد من هیچ کدام از اعضای هیئت مدیره هیچ تماسی با من نگرفتند که آقای بیرانوند شما که مطالبات را کامل گرفتید چه شد که فسخ کردید؟

*تصمیمی که گرفتم عادلانه بود
وقتی که هیچ تماسی با من گرفته نمی‌شود و هیچ پیامکی برای من نمی‌آید یعنی من کارم را درست جلو برده‌ام و تصمیمی گرفتم که به نظرم یک تصمیم خیلی عادلانه بود. خیلی‌ از شما می‌گویید علی بیرانوند پولکی است و بخاطر ۳۰۰ میلیون تومان فسخ کرد، علی بیرانوند نزدیک به ۲ میلیارد تومان از مطالباتش مانده که باید باشگاه بزرگ پرسپولیس آن را می‌داده. اتفاقاتی افتاده که در چند روز آینده همه شما می‌شنوید که چرا پول من را ندادند و دنبال چه بودند که مرا اذیت کنند. می‌خواهم به شما بگویم که من می‌دانستم دنبال این هستند که من را بیاندازند جلوی هواداران.

*وقتی حق‌مان را می‌خواهیم نباید حرف رکیک بشنویم
بازیکن پرسپولیس در این هفت هشت سال نه فقط من بیرانوند، تمام بازیکنان پرسپولیس زحمت کشیدند و باید بهشان احترام بگذارید حق‌شان را می‌خواهند حالا هوادار واکنش نشان می‌دهد. در این هفت هشت سال بازیکنان پرسپولیس زحمات زیادی کشیدند و قهرمانی‌های زیادی به دست آوردند و وقتی که حق‌شان را می‌خواهند شما نباید با عکس‌العمل یک ادمین فضای مجازی یا پیج و رسانه فشار بیاورید و هر حرف رکیکی که بخواهید به خانواده و ناموسش بزنید، این از نظر من خوب نیست.

*پرسپولیس به امثال بیرانوند متکی نیست
باشگاه بزرگ پرسپولیس متکی به من و امثال من نیست و بیرانوند برود جایگزین هست و این اتفاقات افتاده برای باشگاه بزرگ پرسپولیس افتاده است. اگر برای بیرانوند اتفاقی افتاده و فسخ کرده، دنبال حقم بوده‌ام و وقتی که شما در همین چند روز می‌بینید بازیکنانی هستند که تیم‌های‌شان در حال سقوط بوده و الان در تیتر اول خبرهای ورزشی و رسانه‌ها و پیج‌های فضای مجازی هستند که چهل تومان، سی تومان پول رضایتش است و از اینور رانده شد و بردنش آنور و رقم‌های زیادی به آن‌ها پیشنهاد می‌شود، انتظار داشته باشید که بازیکن پرسپولیس نه بیرانوند بلکه کسانی که زحمت کشیده‌اند باید به آنها احترام بگذارند.

*می‌دانم برخی پیشکسوتان از کجا خط می‌گیرند
یک اتفاقاتی دارد من را اذیت می‌کند، چند تا از پیشکسوتان انگشت نمای فوتبال ما هستند، اولا که من تمام پیشکسوتان را دوست دارم و از آن‌ها الگوبرداری می‌کنم و خیلی چیزها از آنها یاد می‌گیرم، ولی من می‌دانم تمام پیشکسوتانی که درموردم صحبت می‌کنند از کجا خط می‌گیرند و خودم می‌دانم اگر این پیشکسوتان برگردند به عقب و فکر کنند که چه اتفاقاتی برای باشگاه پرسپولیس رقم زده‌اند چگونه درباره بیرانوند صحبت می‌کنند.

*چه کار بزرگی برای پرسپولیس کردید؟
انگار چندتا از پیشکسوتان صحبت کردن درباره بیرانوند شغل‌شان شده و من هم می‌دانم از کجا خط می‌گیرند و همین به من انگیزه می‌دهد. خودتان می‌دانید کسی که بخواهد من را اذیت کند، انگیزه من را دوبرابر می‌کند. پیشکسوتانی که می‌گویید اگر بیرانوند برگردد تیم را برهم می‌ریزد، خدا نشان داده که بیرانوند هرجا بوده موفق بوده نه خود بیرانوند به کمک بازیکنان و هواداران. من تیم برهم زن نیستم. جدا از اینکه شاید تیم را با رفتار و شخصیتی که دارم یکدل کنم. وقتی شما می‌گویید اگر بیرانوند برگردد تیم را برهم می‌زند و کسان دیگری از حرف‌های شما سواستفاده می‌کنند و هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند و عشق می‌کنند که چه صحبت خوبی کردند و اگر برنگردد مشتاق می‌شوید و ما بزرگ می‌شویم که هواداران چهارتا کامنت برای شما گذاشتند، اینجوری خوب نیست. برگردید به قبل ببینم شما برای باشگاه بزرگ پرسپولیس چه کار کردید، چه کار بزرگی برای باشگاه بزرگ پرسپولیس انجام داده‌اید که درمورد بیرانوند اینگونه صحبت می‌کنید.

*به بازیکنی که اینقدر زحمت کشیده بی احترامی نکنید
اجازه نمی‌دهم هیچ رسانه‌ای، هیچ گزارشگری و هیچ قلم به دست رسانه‌ای به من بی‌احترامی کند و حرف‌های رکیکی به من بزنند. اگر اتفاقی برایم افتاده برای این است که دنبال حقم بوده‌ام و سفت می‌ایستم تا حقم را بگیرم و چیزی که برایش زحمت کشیده‌ام و هرجا هم که بودم با جان و دل کار کرده‌ام برای تیمم و برای هوادارانش و خدا هم خیلی به من کمک کرد و موفق شدم. تنها صحبتی که دارم با هواداران این است که به نظر من بی‌احترامی نکنید به بازیکنی که سال های سال زحمت کشیده برای شما که نتواند این اتفاقاتی که برایش افتاده را فراموش کند. من که فراموش نمی‌کنم اتفاقاتی را که برای باشگاه بزرگ پرسپولیس رقم زده‌ام، مخصوصا رکوردهایی که خودم زده‌ام با کمک شما هواداران و بازیکنان بوده و برای باشگاه بزرگ پرسپولیس این اتفاق افتاده.

*سر تصمیمی که گرفتم هستم
مطمئن باشید که من سر تصمیمی که گرفتم هستم و شاید تصمیم احساساتی هم باشد ولی به هر حال تصمیمی است که گرفته‌ام و امیدوارم احترام بگذارید. وقتی این تصمیم را گرفتم این تصویرسازی و آینده باشگاه را دیدم و می‌دانستم که خیلی‌ها دنبال این هستند که باشگاه بزرگ پرسپولیس را از قدرت‌نمایی که داشت پایین بیاورند و این اتفاق به زودی برای باشگاه بزرگ پرسپولیس استارت می‌خورد. باز هم می‌گویم باشگاه پرسپولیس متکی به بیرانوند نیست. بیرانوند پولکی نیست. الان اتفاقی افتاده در قرارداد بازیکنان که اگر زیر۵۰ درصد پول بگیرند راحت می‌توانند فسخ قرارداد کنند ولی زمانی که بیرانوند ۷۰۰هزار دلار به خزانه باشگاه پرسپولیس داد و رفت آن موقع من ۲۵ ۳۰درصد پول گرفته بودم و همان موقع بهترین کار این بود که من ۷۰۰هزار دلار را بگذارم جیب خودم و جدا از آن یک قرارداد خیلی خوب با تیم بلژیکی ببندم و بروم دنبال کارم ولی دیدم که باشگاه بزرگ پرسپولیس من را بزرگ کردند و با تشویق‌های‌شان و با صحبت‌هایی که با من می‌کردند به من روحیه دادند و من دوست نداشتم این اتفاق برای‌شان بیفتد و دوست داشتم یک کمک مالی بشود و بروم.

*من پولکی نیستم و فقط حقم را می‌خواستم
یک زمانی در همین فصل به عنوان یکی از کاپیتان‌های تیم با مدیرعامل صحبت کردم و گفتم بچه‌ها دست‌شان خالی است و باید پول بدهید، یکی دو بازی مانده بود به نیم‌فصل، من گفتم که آقای مدیرعامل در این هفته سعی کن ۱۰درصد پول بدهی و قولش را گرفتیم و رفتیم به بازیکنان انتقال دادیم که این هفته نزدیک به ۱۰درصد به شما پول می‌دهند، نزدیک به هفته شد و مدیر عامل محترم تماس گرفت و گفت نداریم ۱۰درصد پول بدهیم و باید ۵درصد بشود. من صحبت کردم و گفتم من به عنوان یکی از کاپیتان‌ها به بچه‌ها و کادرفنی قول دادم که شما این هفته ۱۰درصد پول می‌دهی، خواهشا برای حفظ آبروی خودت و ما و باشگاه این قول را براورده کن و این پول را بده، گفت ندارد و گفتم باشه ۱۰درصد من را نده گفت بازهم کم می‌آورم گفتم دو سه نفر را راضی می‌کنم ۱۰درصدشان را نگیرند تا بتوانیم پول کادر فنی و بازیکنان گله‌مند و پول نیاز را بدهید. همین کار را کردیم و نزدیک ۳ماه بود که ما ۱۰درصد از بچه‌ها عقب ماندیم و همه هم این را می‌دانند بازیکنان هم می‌دانند‌. من پولکی نیستم و زحمت کشیدم و حقم را می‌خواهم. دنبال بازارگرمی و بازی کردن با احساسات هواداران نیستم. من می‌دانم هواداران چقدر به من لطف دارند، فضای مجازی و کامنت‌هایی که برایم می‌آید با بیرون رفتنم بین مردم زمین تا آسمان فرق می‌کند.

*کارهای من فراموش نمی‌شود
هواداران پرسپولیس و تمام مردم ایران برای تیم ملی تا سال‌های سال تمام کارهایی که من انجام داده‌ام فراموش نمی‌کنند البته با تشویق‌های خودشان بود. من اگر پولکی بودم این اتفاق برایم نمی‌افتاد. من اگر تیم خراب کن بودم نمی‌رفتم بازیکنان را راضی کنم که بخاطر من دو سه ماه از ۱۰درصد خودشان بگذرند. اگر کاری انجام می‌دهم برای این است که حقم را می‌خواهم و می‌بینم چه کسانی چه کارهایی در این ورزش انجام داده‌اند. هر ورزشکاری دوست دارد حقش را بگیرد. شاید بازیکنی دوبرابر من بگیرد نوش جانش او هم پیش خودش دارد فکر من را می‌کند و می‌گوید حقم این است و آن را می‌گیرد. من انتظارم از هواداران این است که گول رسانه‌ها و فضای مجازی را نخورند. تیر رسانه‌ها برای خراب شدن بیرانوند به سنگ خورد و خیلی زود برای بیرانوند نقشه داشتند که در پرسپولیس خرابش کنند و از تیم ملی دورش کنند ولی بیرانوند چون پول حرام سر سفره‌اش نبرده این جایگاه را دارد، چون زیرمیزی به کسی نداده این جایگاه را پیش هواداران و مردم دارد‌. من با تلاش و زحمت خودم به اینجا رسیدم و این راه را ادامه می‌دهم. بخاطر همین این جایگاه را دارم.

*باید به تصمیم من احترام بگذارید
من یک تصمیمی گرفتم و باید به تصمیمم احترام بگذارید فقط می‌خواستم بگویم این اتفاقات هست و خیلی‌ها دوست نداشتند من اینجا باشم و این را دارید از چندتا از پیشکسوتان انگشت‌نمای فوتبال‌مان می‌بینید که چگونه صحبت می‌کنند. می‌گویند بیرانوند اگر برگردد تیم برهمزن است و نباید برگردد، از آقای مدیرعامل خواهش می‌کنند که بیرانوند نباید برگردد. شما دارید استقبال می‌کنید و دمتان هم گرم استقبال کنید من هم به عنوان یک هوادار واقعی هرجا که بروم صدم را برای تیمم می‌گذارم چون پول حلال سر سفره و پیش خانواده‌ام بردم و مطمئن باش یک روزهایی اتفاقاتی می‌افتد که همیشه سرم بالاست و با افتخار سرم را بالا می‌برم با افتخار با همه شما صحبت می‌کنم. همین که من بیرون می‌روم و هواداران انقدر مهربان با من صحبت می‌کنند برایم یک دنیا ارزش دارد. نمی‌خواهم زیاد سرتان را درد بیاورم و خیلی مخلصم و دوستتان دارم حلالم کنید.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)