پرسپولیس نیوز : ابراهیم زاده به عنوان جدی ترین گزینه مربیگری پرسپولیس مطرح شده است.

منصور ابراهیم زاده (زاده ۸ خرداد ۱۳۳۵)، مربی فوتبال، اهل کشور ایران و شهر اصفهان است.او در تیم سپاهان اصفهان دستیار فرهاد کاظمی بود و در فصل ۸۱-۸۲ لیگ برتر ایران به قهرمانی رسید؛ سپس به دیگر تیم اصفهان یعنی ذوب آهن اصفهان پیوست و به عنوان دستیار رسول کربکندی مشغول به کار شد در آن زمان تیم ذوب آهن اصفهان نایب قهرمان لیگ برتر ایران شد. وی بار دیگر به عنوان دستیار به تیم سپاهان اصفهان بازگشت این بار در کنار لوکا بوناچیچ.

زمانی که امیر قلعه نوعی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بود، ابراهیم زاده سمت دستیاری او را بر عهده داشت او در مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران بود. پس از برکناری امیر قلعه نوعی از سرمربیگری تیم ملی در سال ۱۳۸۶، نام خاویر کلمنته برای رهبری تیم ملی فوتبال ایران مطرح شد ابراهیم زاده نیز به عنوان دستیار او برگزیده شد.

خاویر کلمنته به ایران سفر کرد ولی به سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران انتخاب نشد فدراسیون فوتبال ایران، هدایت تیم ملی فوتبال ایران را به طور موقت به منصور ابراهیم زاده سپرد. تیم ایران با هدایت ابراهیم زاده در سه مسابقه سه بار مساوی کرد.

آغاز دوران سرمربیگری

منصور ابراهیم زاده در سال ۱۳۸۷ بار دیگر به تیم باشگاهی ذوب آهن اصفهان بازگشت این بار به عنوان سرمربی.

او در نخستین تجربه حرفه ایش به عنوان سرمربی تیم ذوب آهن اصفهان را در حالی در فصل ۸۸-۸۷ مسابقات لیگ برتر ایران به عنوان نایب قهرمانی رساند که تیم رقیب استقلال تهران به لطف تفاضل گل بهتر قهرمان شد.

شاگردان ابراهیم زاده در همان فصل قهرمان جام حذفی فوتبال ایران شدند.

در فصل ۸۸-۸۹ شاگردان ابراهیم زاده که برای دومین فصل پیاپی سرمربی گری تیم ذوب آهن را در لیگ برتر به عهده گرفته بود توانستند نایب قهرمان لیگ برتر شده و به مقام نایب قهرمانی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هم رسید.

ابراهیم زاده یرای سومین فصل پیاپی سرمربی گری تیم فوتبال ذوب آهن راعهده دارشد و این تیم را به مقام سوم رساند. وی یک فصل دیگر در این تیم حضور داشت و در فصل بعدی هدایت تیم نفت تهران را بر عهده گرفت.

لیگ قهرمانان آسیا

تیم ذوب آهن اصفهان به عنوان قهرمان جام حذفی فوتبال ایران در فصل ۲۰۱۰ لیگ قهرمانان آسیا حضور یافت.

بازیهای خوب ذوب آهن خصوصاً دو پیروزی (۳-۰ و ۱-۰) برابر تیم قدرتمند بنیادکار ازبکستان سبب شد همگان تیم ذوب آهن را تحسین کنند.

این در حالی بود که تیم ذوب آهن اصفهان ستارگان زیادی در اختیار نداشت. همین موضوع سبب شد تا بسیاری عملکرد منصور ابراهیم‌زاده به عنوان سرمربی را بستایند به خصوص که تیم او توانسته بود تیم بنیادکار تحت هدایت مربی سرشناس فیلیپه اسکولاری را با تمام ستارگانش از جمله ریوالدو، جپاروف، دنیلسون و… را دو بار شکست دهد.

ذوب آهن با غلبه بر تیم پرافتخار الهلال تنوانست برای اولین بار به دیدار پایانی این مسابقات صعود کند.که در دیدار پایانی نتوانست پس از ۱۸ سال جام قهرمانی آسیا را برای یک تیم ایرانی بدست آورد و بانتیجهٔ ۳ بر ۱ مغلوب این تیم کره‌ای شد. او همچنین در این سال کاندیدای انتخاب به عنوان بهترین مربی جهان شد.

او در مسیر نایب قهرمانی تیم‌های قدرتمندی چون بنیادکار ازبکستان، الاتحاد عربستان، پوهانگ استیلرز کره جنوبی (مدافع عنوان قهرمانی) و الهلال عربستان را از پیش رو برداشت.

افتخارات سرمربی‌گری

لیگ برتر

نایب قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۸-۸۷ به همراه تیم ذوب‌آهن اصفهان

نایب قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۹-۸۸ به همراه تیم ذوب‌آهن اصفهان

سومی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۰-۸۹ به همراه تیم ذوب‌آهن اصفهان

جام حذفی

قهرمانی در جام حذفی ۸۸-۸۷ به همراه تیم ذوب‌آهن اصفهان

لیگ قهرمانان آسیا

نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰ به همراه تیم ذوب‌آهن اصفهان

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)