مرجع خبری پرسپولیس : نايب رييس فراكسيون ورزش در مجلس حضور نمايندگان مجلس در تركيب هيات مديره دو باشگاه پرسپوليس و استقلال را نقطه قوت اين دو باشگاه برشمرد و در عين حال تاكيد كرد كه با توجه به قانون ممنوعيت تصدي بيش از يك شغل دولتي، حضور مسوولان دولتي و نمايندگان مجلس در اين تركيب وجاهت قانوني ندارد.

 

محمدرضا تابش با اشاره به تركيب جديد هيات مديره دو باشگاه پرسپوليس و استقلال به وجود اختلاف نظرهايي بين نهادي نظارتي و اجرايي در رابطه با دولتي بودن شغل نمايندگان اشاره و اظهار كرد:

در چنين شرايطي اين موضوع نيز مطرح است كه تصدي مشاغل حتي بدون دريافت حقوق و مزايا به معناي دو شغله بودن افراد است.

 

وي ضمن اشاره به بررسي طرح نظارت به رفتارنمايندگان در مجلس، افزود: با تصويب اين طرح، تصدي مشاغل ديگر به جز نمايندگي مشمول قانون ممنوعيت تصدي بيش از يك شغل دولتي مي‌شود؛ بر اين اساس حضور افراد دولتي و نمايندگان مجلس در هيات مديره دو باشگاه وجاهت قانوني ندارد و مصداق بارز دو شغله بودن اين افراد است.

 

تابش در عين حال با تاكيد بر اين‌كه حضور نمايندگان مجلس در فدراسيون‌ها و باشگاه‌ها نقطه قوت است، ادامه داد: نمايندگان با هزينه كردن اعتبار و با كمك و جلب حمايت در بسياري از جلسات حضور پيدا مي‌كنند و به عبارتي از رانت قدرت براي ورزش و نه براي خود استفاده مي‌كنند.

 

نايب رييس فراكسيون ورزش در ادامه با تاكيد بر اين‌كه قصد نمايندگان مجلس در عضويت هيات مديره دو باشگاه پرسپوليس و استقلال خدمت‌رساني است، گفت: اين افراد ورزشي و از قويترين اعضاي هيات مديره باشگاه‌ها هستند و به همين دليل شايستگان تصدي اين پست را دارند.

 

وي افزود: البته اين امكان نيز وجود دارد كه وزارت ورزش با اين انتخاب قصد استفاده از نمايندگان به عنوان اهرم حمايتي را داشته است كه در اين صورت نبايد اين موضوع به دستاوردي براي ورود نهادهاي بازرسي تبديل شود.

 

وي در عين حال ابراز عقيده كرد كه وزارت ورزش از انتخاب نمايندگان براي اعضاي هيات مديره دو باشگاه قصد سوء‌ استفاده داشته است.

 

تابش هم‌چنين در واكنش به برخي اظهارنظرها مبني بر فراهم شدن بستري براي استفاده نمايندگان عضو هيات مديره دو باشگاه براي انجام فعاليت‌هاي انتخاباتي مجلس دهم، گفت: با توجه به اين‌كه نمايندگان عضو هيات مديره دو باشگاه افراد شناخته شده‌اي در حوزه‌هاي انتخابيه‌شان هستند، آن‌ها نيازي به اين نوع تبليغات ندارند.

 

اين عضو هيات رييسه فراكسيون ورزش هم چنين با تاكيد بر لزوم واگذاري دو باشگاه پرسپوليس و استقلال به بخش خصوصي با توجه به الزامات قانون اصل 44 ، گفت: با اين وجود به نظر مي‌رسد مسوولان ورزشي در اين رابطه تنها به بيان اظهار نظرها و وعده‌ها اكتفا كرده‌اند.

 

تابش با اشاره به تصويب قانون واگذاري اين دو باشگاه به بخش خصوصي در دولت هفتم و عرضه سهام آن، گفت: با وجود اين نه تنها اقدامي در اين رابطه انجام نشده است، بلكه دولت اين موضوع را به اهرم تبليغاتي تبديل كرده است.

 

وي دولتي بودن دو باشگاه پرسپوليس و استقلال را مغاير اصل 44 قانون اساسي و سياست‌هاي كل نظام عنوان و خاطرنشان كرد: در شرايطي كه همگي بر واگذاري كارخانه‌هاي بزرگ به بخش خصوصي تاكيد دارند، چرا نبايد اين دو باشگاه واگذار شوند؟ بالاخره قرار است چه كاري در ورزش براي خصوصي سازي انجام شود؟

 

تابش در عين حال تاكيد كرد كه اتكاي دو باشگاه استقلال و پرسپوليس به دولت و انجام ندادن اقدامات لازم براي خصوصي شدن اين دو باشگاه، باعث ايجاد حساسيت و شائبه در فيفا در مورد دولتي شدن فوتبال ايران مي‌شود.

 

نايب رييس فراكسيون ورزش مجلس در پايان با اشاره به انتخاب رويانيان به عنوان مدير عامل باشگاه پرسپوليس گفت: با وجودي عملكرد موفق آقاي رويانيان در پست‌هاي مختلف،‌ انتخاب ايشان به عنوان مدير عامل پرسپوليس به نفع خود، ورزش و پرسپوليس نيست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)