رییس سازمان لیگ حرفه ای گفت:زماني که کری میان هواداران استقلال و پرسپولیس به افترا ، تهمت زني و بي حرمتي منتهي شود آن را نمي پسندم.

به نقل از روابط عمومي سازمان ليگ، مهدي تاج در دیدار با نمايندگان جمعيت حاميان هوادار اظهار داشت: دربي نقطه عطف فوتبال کشور است و همواره تيم استقلال و پرسپوليس در کانون توجه قراردارند.اين دوتيم چه زماني که در بالاي جدول باهم رقابت مي کردند و چه زماني که در جدول باهم فاصله داشتند ديدارشان جذاب و ديدني بوده است.اين دوباشگاه از سرمايه هاي فوتبال به شمار مي روند و علاقمندان زيادي دارند.

وی افزود:البته فوتبال کشور از حالت دوقطبي بودن خارج شده است و تيم هاي شهرستاني از جمله سپاهان ،ذوب آهن ، فولاد و تراکتورسازي نيزدر سال هاي اخير با موفقيت هاي که  در عرصه هاي مختلف داخلي و آسيايي بدست آورده اند بر جذابيت هاي فوتبال کشور افزوده و باعث پيشرفت آن شده اند.

رئيس سازمان ليگ فوتبال ايران با تاکيد بر اينکه اميدوارم اين دربي نيز جذاب و تماشاگر پسند باشد افزود:از اين که دوباشگاه و هوادارن آنان باهم کري سالمي داشته باشند خرسند هستم اما زماني که اين موضوع به افترا ، تهمت زني و بي حرمتي منتهي شود آن را نمي پسندم.

تاج درباره جمعيت حاميان هوادار گفت: از کساني که اين تشکل را راه اندازي کرده اند قدرداني مي کنم زيرا تشکيل اين مجموعه کار خوبي است.

وي افزود: به واسطه اين که از سوي کنفدارسيون فوتبال آسيا ملزم به راه اندازي اين مجموعه بوديم بايد  اين مجموعه آغاز به کار مي کرد.در آينده بايد همياران هوادار موارد مربوط به تماشاگران را در داخل ورزشگاه وروي سکو ها را زير نظر پليس انجام دهند.

نايب رئيس فدراسيون فوتبال خاطر نشان کرد: حراست وزارت ورزش، نيروي انتظامي وسازمان ليگ فوتبال ايران 3 رکن اصلي برگزاري مسابقات فوتبال هستند و در اين ميان جمعبت حاميان هوادارنيز بايد با اجراي شرح وظايفش به اين مجوعه کمک کند.

تاج گفت: کارهاي ارزشمند شما را پيش از اين در فوتبال کشور به ويژه اختتاميه هاي فصل گذشته ديده ام و خاطره خوبي از شما در ذهنم است.

رئيس سازمان ليگ فوتبال ايران اظهار کرد: امسال نيز با جلساتي که با مسئولان اين مجموعه برگزار خواهيم کرد انتظار داريم اين همکاري تداوم داشته باشد.

تاج افزود: مجموعه اي که اکنون مي بينم تلفيقي از نيروهاي جوان و باتجربه است و اين درايت مسئولان اين مجموعه را نشان مي دهد، من ترکيب جوان و باتجربه را درکنار هم بيشتر مي پسندم زيرا کارايي بيشتري دارد و باعث مي شود راندمان کار افزايش يابد.

وي تاکيد کرد: شما اگر طرفدار هر تيم هستيد براي خودتان محترم است ولي وقتي اين کاور را مي پوشيد بايد فارغ از رنگ ها به وظيفه محوله خودتان عمل کنيد .

رئيس سازمان ليگ فوتبال ايران گفت: اين سامانه را بايد به سمتي سوق دهيم که بهتر شود و در باشگاه ها نيز از آن الگو برداري کنند.بايد تا آنجا پيش برويم که ديگر نيازي به مراقبت هاي شديد نباشد.

تاج در پايان گفت: از همه شما تشکر مي کنم و دست همه شما را مي فشارم از اينکه ابن بستر مهيا شده خوشحالم واز کساني که اين مجموعه را راه اندازي کرده اند قدر داني مي کنم .

در ابتداي اين جلسه محمد رضا تهراني مسئول کميته فرهنگي سازمان ليگ فوتبال ايران درباره جمعبت حاميان هوادارتوضيحاتي را به نايب رئيس فدراسيون فوتبال ورئيس سازمان ليگ فوتبال ايران ارائه کرد.

وي گفت: همياران هواداراعضاي رسمي جمعيت حاميان هوادار هستند که  براي خدمت رساني و کمک به تماشاگران فوتبال به 10 شرح وظيفه بصورت گزينشي انتخاب شده اند.

تهراني بيان کرد: اين گروه بايد آينه تمام نماي اخلاق اسلامي باشند و به عوامل اجرايي و نيروي انتظامي کمک کنند.

وي افزود: در مسابقاتي که تماشاگران آن بيش از 30 هزار نفر باشد جمعيت حاميان هوادار با انتخاب نفرات مشخصي در برگزاري هرچه بهتر بازي کمک مي کنند.

مسئول کميته فرهنگي سازمان ليگ فوتبال ايران اظهارکرد: در ميان اين جمع دانشجوياني داريم که مي توانند ما را در پيشبرد اهدافمان کمک کنند. اين گروه از دانشگاه علامه طباطبايي اکنون تحقيقي را مبني بر آسيب شناسي تماشاگران فوتبال در دست تهيه دارند که با اتمام آن مي توانيم به نکات مهمي در اين مورد دست پيدا کنيم.

تهراني گفت: براي دربي هشتاد و هفتم نيز 70 نفر از اين مجموعه انتخاب شده اند و از تمامي تجربه خودشان در بهتر برگزار شدن اين بازي و هدايت تماشاگران استفاده خواهند کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)