خبرگزاری پرسپولیس : عضو هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس در مورد تیم ملی جوانان گفت: هیچ جای دنیا مربی‌ای که ناکام بوده را بدون آموزش، یک رده بالاتر نمی‌برند.

مهدی تاج در مصاحبه با برنامه ورزش و مردم در مورد اینکه آیا اکنون زمان مناسبی برای تغییر سرمربی تیم ملی است، گفت: تعویض سرمربی چیزی را حل نمی‌کند. ما در گذشته تجربه این موضوع را داشتیم و از آن نتوانستیم جوابی بگیریم. کی‌روش زمانی‌که برای حضور در تیم ملی به ایران آمد قرار بود روی تیم نوجوانان،‌ جوانان، امید و بزرگسالان به صورت آکادمیک کار کند و هر روز با حضور در آکادمی فوتبال فضای فنی، تعلیم و تربیتی ایجاد کند.

وی افزود: او از ضعف فنی تیم ملی فوتبال ما استفاده و از انجام مسئولیت آموزش آکادمی شانه خالی کرد به همین دلیل تمام تمرکز خود را روی تیم ملی فوتبال بزرگسالان گذاشت. او حتی از تمامی موجودیت فوتبال ما استفاده کرد. نفراتی که در خارج از ایران بازی می‌کردند و برخی از آنها حتی فارسی را نمی‌توانستند کامل صحبت کنند، به تیم ملی آورده شدند. در مقایسه با 20 سال گذشته، در بهترین شرایط برای صعود مستقیم به جام جهانی بودیم، اما باز هم از این امر استفاده نکردیم و کارمان بسیار سخت شد. به نظر من اگر در شرایط فعلی دست به تغییر در کادر فنی بزنیم همین فرصتی را هم که هنوز برای صعود مستقیم داریم از دست خواهیم داد، تعویض سرمربی هیچ چیز را حل نمی‌کند چرا که تجربه این کار را در گذشته داریم و از آن جواب نگرفته‌ایم.

تاج در مورد استفاده از محمدی در تیم ملی جوانان خاطرنشان کرد: محمدی یکی از مربیان جوان و خوب فوتبال ما است. او در تیم نوجوانان نتوانست نتیجه بگیرد. در هیچ جای دنیا بدون دادن آموزش، مربی‌ای را که در رده پایین‌تر ناکام بوده، به رده بالاتر نمی‌آورند اما این اتفاق در فوتبال ما رخ داد. اینکه چطور هدایت تیم ملی جوانان به محمدی داده شد مسئله‌ای است که نمی‌خواهم به آن وارد شوم اما من پیش‌بینی رقم خوردن چنین نتیجه‌ای را می‌کردم. این اتفاق برای ما ضررهای زیادی داشت، اول اینکه به جام جهانی نرفتیم، دوم اینکه تیم ملی ما سرخورده شد و سوم اینکه محمدی به عنوان یکی از مربیان جوان فوتبال ایران نیز دچار سرخوردگی شد. ما باید در زمینه آموزش قوی عمل کنیم و باید شرایطی را ایجاد کنیم که تنها قائم بر استفاده از مربی خارجی نباشیم.

وی در مورد اینکه آیا عدم نتیجه‌گیری تیم ملی فوتسال به دلیل استفاده از علی صانعی بوده است، اظهار داشت: ما در فوتسال مزیت‌های زیادی داریم. تیم ملی ایران زمانی تیم چهارم دنیا بوده است و باید ریشه‌یابی شود که چرا این اتفاق برای ما رقم می‌خورد. به نظر من باید از شمس که زمانی یکی از بهترین مربیان دنیا بود در این مقطع استفاده می‌کردیم، همچنین از نفراتی مثل شمسایی که می‌توانستند با تجربه‌شان به ما کمک کنند.

تاج در مورد شرایط پرسپولیس گفت: پرسپولیس مانند استقلال تیمی بزرگ است، فکر می‌کنم پرسپولیس کم‌کم به شرایط خوب خود باز می‌گردد. پرسپولیس چون خیلی دیر ژوزه را به عنوان سرمربی انتخاب کرد این مربی نتوانست تیم را بر اساس خواسته‌های خودش ببندد به همین خاطر کمی برای رسیدن به آمادگی زمان برد اما کم‌کم شرایط رو به بهبود است و پرسپولیس نیز به روزهای خوب خودش باز می‌گردد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)