خبرگزاری پرسپولیس :  سرپرست سازمان لیگ فوتبال کشورمان، گفت: تیم های لیگ یک که به لیگ برتر صعود می کنند، در صورت نداشتن امکانات نمی توانند به این لیگ بیایند.

مهدی تاج افزود: لیگ یک برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد وبه طورحتم اگر این لیگ خوب برگزار نشود، لیگ برتر ما هم دچار مشکلاتی خواهد شد.

سرپرست سازمان لیگ فوتبال ایران، گفت: تصمیم گرفته ایم از این پس تیم هایی را که از لیگ یک به لیگ برتر صعود می کنند وامکانات لازم ازجمله زمین، سرمایه، امکانات و مالک ندارند ، به لیگ برتر راه ندهیم.

وی تصریح کرد: این مساله را از همین حالا اعلام می کنم و از باشگاهها می خواهیم که به فکر وضعیت خود باشند تا بعد ها دچار مشکلات جدی نشوند ما همچنیین از غلامرضا بهروان خواسته ایم، به لیگ یک سر و سامان لازم را بدهد.

وی در پاسخ به این سئوال که اگر تیم های صعود کرده از لیگ یک امکانات لازم را نداشته باشند برای حضور در لیگ برتر تکلیف جایگزین آنها چه می شود، اظهار داشت: به ترتیب جایگاه جدول تیم های لیگ برتری که سقوط کرده اند می توانند جایگزین این تیم ها شوند اما اگر تیم لیگ برتری امکانات مناسب را نداشته باشد بازهم تعداد تیم های لیگ را کم خواهیم کرد.

تاج درخصوص اینکه آیا موافق برگزاری لیگ 16 تیمی است، گفت: لیگ ما به طور حتم در فصل آینده 16 تیمی برگزار خواهد شد و حتی اگر شرایط تیم ها مساعد نباشد بازهم تعداد را کاهش خواهیم داد.

وی تاکید کرد: این کار باعث می شود لیگ فوتبال ایران پویا شود و پویا شدن لیگ ما به طور حتم کمک زیادی به تیم ملی و رشد فوتبال ایران خواهد کرد.

سرپرست سازمان لیگ فوتبال ایران در خصوص جلسات خود با سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت : ما تعامل خوبی با کی روش داریم و جلسات ما نیز به نتایج خوبی رسیده است.

وی در ادامه افزود: ما در این جلسه با فضای قبلی که اردو های بلند مدت زیادی برگزار می کردیم و بازیکنان زیادی در اختیار تیم ملی بودند موافقت نکردیم و خوشبختانه کی روش هم نظر ما را پذیرفت و کوتاه آمد.

سرپرست سازمان لیگ فوتبال ایران، خاطرنشان کرد: قرار است بازیکنان به صورت کوتاه مدت در اختیار تیم ملی قرار گیرند تا کی روش نیز به خواسته های خود برسد.

وی افزود: سازمان لیگ مانند مسئولان فوتبال ایران تمام تلاش خود را برای صعود تیم ملی به جام جهانی می کند زیرا این مساله به سود فوتبال ایران است اما قرار نیست در این راه لیگ ما بیش از حد تعطیل شود.

تاج درخصوص برگزاری اردو های بلند مدت رقبای مابرای صعود به جام جهانی، گفت: لبنان وقطر اردوی 45روزه برگزار می کنند اما به طور مثال قطر که اندازه یک شهر ما هم نیست و تقریبا لیگی ندارد با ما قابل قیاس نیست. مقایسه ما با این کشور ها کار درستی نیست و ما باید تمام تلاش خود را برای اتمام لیگ در اردیبهشت ماه کنیم.

وی در مورد در اختیار قراردادن برنامه لیگ به کی روش، خاطرنشان کرد: برنامه را به کی روش داده ایم این حق طبیعی سرمربی تیم ملی است. باید این را بدانیم کی روش سرمربی تیم ملی ما است اما او مالک فوتبال ما نیست.

سرپرست سازمان لیگ در واکنش به صحبت های کی روش مبنی بر اینکه به جای تماشای لیگ ایران می خواهد به سینما برود، گفت: من کاری به صحبت های او ندارم اما لیگ ایران در آسیا سوم است و شاید از بسیاری از کشور ها نیز لیگ پویا تری داشته باشیم و باید همه از نظر فنی به پیشرفت بیشتر کمک کنیم.

وی در خصوص برگزاری دیدار شهرآورد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه دراین دیدار 100هزار نفر آمدند و حتی در ورزشگاه یک صندلی هم نشکست. ما بهترین تدارک را برای بازی دیده بودیم وهواداران بدون مشکل بازی را تماشا کردند.

تاج در پاسخ به این سئوال که چرا برخلاف مصاحبه او قبل از شهراورد به جای 70 هزار نفر 100 هزار نفر به ورزشگاه آزادی آمده بودند، گفت: مکانیزه نبودن بلیط فروشی باعث حضور تعداد بیشتر هواداران در این بازی شد.

وی در خصوص اینکه به نظر می رسد در سازمان لیگ انگیزه بسیار خاصی برای فعالیت دارد، اظهار داشت: من در هر سمتی که قرار بگیرم سعی می کنم با تمام جدید فعالیت کنم.

سرپرست سازمان لیگ فوتبال ایران در خصوص احتمال همزمانی دیدار تیم های استقلال و سپاهان و پرسپولیس با داماش در صورت صعود پرسپولیس در جام حذفی گفت: در حال طراحی هستیم تا این مشکل نیز برطرف شود. ما باید تمام تلاش خود را کنیم تا ورزشگاه تختی را به ورزشگاه های خود برای بازی تیم های بزرگ اضافه کنیم.

وی با اشاره به دیگر برنامه های خود برای سازمان لیگ، اظهار داشت: لیگ باید پر بازده باشد و باید قوانینی که قانونی شده را اجرا کنیم. از فصل آینده هر بازیکنی که از نظر پزشکی تایید نشود نباید در لیگ حضور داشته باشد و همچنین روز گذشته از مسئولان نظام وظیفه درخواست کرده ام تا در خصوص بازیکنان مشمول از حالا اظهار نظر کنند.

وی در خصوص وضعیت بازیکنان خارجی، تاکید کرد: این بازیکنان حتما باید به کمیته پزشکی بروند و در آنجا تمام تست های لازم را بدهند تا باشگاه های ما از جذب آنها متضرر نشوند.

تاج در پاسخ به این سئوال که آیا قصد ندارند درسازمان لیگ برای جلوگیری ازمشکلات باشگاه ها با بازیکنان خارجی قرارداد هایی را به صورت پیش نویس آماده کنند، گفت: باشگاه های ما خودشان بسیار باهوش هستند و مدیران آنها بیشتر از همه دلشان برای باشگاه های خود می سوزد و نباید فکر کیند دل ما بیشتر می سوزد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)