پرسپولیس نیوز : رییس فدراسیون گفت: من با اقدام اسپانسر موافق نبودم. فدراسیون توصیه نمی کند که چنین ضیافت هایی برگزار شود.

 مهدی تاج درباره دربی اظهار داشت: من مدتها در فوتبال بوده ام و هیچ وقت پرسپولیس و استقلال را تا این اندازه قبراق نبوده اند. استقلال مقابل السد برنده شده و پرسپولیس هم بسیار جاندار است. البته در دربی همیشه تیم ها برای نباختن می آیند و اولویت مربیان این است.

وی درباره حضور تماشاگران شهرستانی در جلوی استادیوم آزادی خاطرنشان کرد: هر سال برای مردم در خرگوش دره چادر می زدیم. عده زیادی می آمدند اما سال گذشته تعداد کمی بلیت کاغذی چاپ کردیم. ولی در حال حاضر 75 هزار بلیت فروخته ایم و تنها نزدیک 5-4 هزار بلیت برای فروختن مانده است که احتمالا در این یک ساعت آن بلیت ها هم فروخته شده است.

وی افزود: اگر کسی بیاید هم نمی تواند وارد ورزشگاه شود مثل این که کسی بیاید جلوی سازمان صدا و سیما. قطعا کسی او را به استودیو راه نمی دهد.

تاج درباره ضیافت شام با حضور سرخابی ها بیان داشت: مسوولان فوتبال به هیچ وجه به دنبال مساوی نیستند. این که یک شام توسط اسپانسر داده شده باشد و من هم اواخر مراسم رفتم، به هیچ عنوان به مفهوم مساوی نیست و بازی حتما باید برنده داشته باشد.

رییس فدراسیون اذعان داشت: الان 4 روز از آن مراسم گذشته است و بازیکنان باید با هم رفیق باشند. رفاقت و رقابت باید باشند و تماشاگران باید بازی خوب ببینند.

تاج تصریح کرد: البته من با اقدام اسپانسر موافق نبودم. نمی دانم سال بعد این اتفاق می افتد یا نه؟ ولی فدراسیون چنین توصیه ای نمی کند. فردا هم یک بازی جاندار خواهیم داشت.

وی در ارتباط با محرومیت دو باشگاه استقلال و تراکتورسازی بیان داشت: ما با دبل استاندارد فوتبال خود را اداره می کنیم که این خطاست. منظور استانداردهای فیفا است و استانداردهای داخلی. فیفا می گوید تیمهای بدهکار را نباید راه داد. الان شما ببینید 70 درصد طلب باشگاهها کجاست؟ اما ما باید این مشکل را حل کنیم. باید حقوق شناخته شده فوتبال حساب شود و مجلس هم به چنین سمت و سویی رفته است و مسایل آیین نامه آن حل شده است. مساله دوم این است که فیفا باشگاه را می شناسد و به باشگاه پیغام می دهد که محروم شده است. هر باشگاهی باید این را بداند که همه چیز متوجه خودش است. الان ملوان در آستانه کم شدن 6 امتیاز در لیگ یک است و پاس همدان هم و شاهین بوشهر بابت زوران و پتروویچ 6 امتیاز کسری داشته اند. شهرباران هم چنین شرایطی داشته است. استقلال و پرسپولیس در آستانه پاره ای از گرفتاری ها هستند و این تقصیر فدراسیون نیست زیرا مستقما از فدراسیون به آنها اعلام شده است.

تاج اذعان داشت: تراکتور همچنان در معرض خطر است. این به دلیل بدهی تراکتور به سرمربی سابق این باشگاه است. البته ما نظارت داریم و به همه تیمها گفته ایم که به چه کسانی بدهی دارند. به هر حال فوتبال در همه جای دنیا درآمدهایی دارد که در کشور ما ندارد. مثل این است که یک تاکسی که هزینه سفرش 10 هزار تومان است، برای هر مسافر 3 هزار تومان بگیرد. بالاخره روزی این تاکسی متوقف می شود.

وی اذعان داشت: ما داریم استانداردها را نزدیک می کنیم. کمیته تعیین وضعیت بازیکن را به راه انداخته ایم. کارگروه ما مشکلات را می داند و ما سه ماه پیش گفته ایم باشگاهی که می خواهد بازیکن بگیرد باید بدهکار نباشد. ما به سال آینده امیدواریم که بخشی از 0.27% که مجلس مصوب کرده است به فوتبال برسد. ما می خواهیم بخشی از درآمدهای واقعی باشگاهها را به آنها برسانیم.

رییس فدراسیون فوتبال گفت: الان کل هزینه لیگ 170 میلیارد تومان است و با هزینه های نیم فصل 200 میلیارد تومان می شود. اگر هزینه هایی چون حق پخش و ارزش افزوده به فوتبال برسد، مشکلات فوتبال حل می شود.

تاج درباره برطرف شدن مشکل برانکو و کی روش خاطرنشان کرد:  مشکل کی روش و برانکو دارد حل می شود. به هر حال اختلاف نظر بین سرمربیان پیش می آید. وقتی این مساله به شکل مصاحبه شود، دچار مشکل ایجاد می شود فوتبال ما نیازمند همگرایی است. 4 نماینده ما در جام باشگاههای آسیا هستند. خوشحالیم که السد قدرتمند را بردیم که یک بازیکن آن 25 میلیون یورو است. ما با کی روش صحبت های مفصلی داشته ایم. او نگران است و می گوید در ابتدای کار این برنامه را به تیم ها داده ام. وقتی باشگاهها تفاهم داشته اند نباید برنامه تغییر کند. تنها تغییر در برنامه به خاطر اضافه شدن اردوی دوبی بود که ما با نمایندگان استقلال، پرسپولیس، ذوب آهن و استقلال خوزستان جلسه گذاشتیم. نباید اختلافات رسانه ای می شد و تنها باید این مسایل به سازمان لیگ منتقل شود تا سازمان هم طی یک هفته جواب بدهد.

وی ادامه داد: در قراردادهای تمام مربیان لیگ این مسایل وجود دارد. در قرارداد کی روش هم این مسایل مطرح شده است. وقتی قرارداد نقض می شود باید ناقض جریمه شود. تنها راه در این بین اجرای صحیح قرارداد و قانون است. کی روش برمی گردد و کار خود را شروع می کند. ما باید نگرانی های او را برطرف کنیم. البته در طول این مدت، هواداران پرسپولیس به خوبی از تیم ملی حمایت کردند.

رییس فدراسیون درباره نحوه برخورد با مربیان اذعان داشت: ما جوانگرایی لیگ را با ملایمت درست نکردیم بلکه دستور دادیم تا این کار انجام شود. مربیان لیگ توسط کمیته انضباطی دچار محرومیت هایی شده اند. کی روش 6 سال در کشورمان است. باید فرایند را به سمتی ببریم که این مشکلات حل شود زیرا سبک اداره تاکنون چنین نبوده اند.

وی درباره قرارداد کی روش گفت: کی روش با ما قرارداد دارد و باید تا آخر با ما ادامه دهد. این طور نیست که او بتواند وسط کار تیم را رها کند. فدراسیون محکم و قاطع ایستاده و به کار خود ادامه می دهد. صحبتهایی که کی روش درباره پیشنهادهای خارجی دارد اصلا جدی نیست.

تاج تصریح کرد: ما در ماجرای اختلاف با تیمهای عربستانی موضوع را در CAS مطرح کردیم. البته نمی توانیم این را در رسانه مطرح کنیم. باید بگویم که برای فصل آینده تکلیفمان مشخص شد و می توانم بگویم که برنده آن ماجرا شده ایم. لبته معذوریم از این که در مدیا و رسانه این را مطرح کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)