سرپرست سازمان لیگ از تصمیم‌گیری درباره زمان قطعی انجام بازی نیمه‌نهایی استقلال و سپاهان در جام حذفی در روز شنبه خبر داد.

مهدی تاج درباره تغییر زمان بازی تیم‌های فوتبال استقلال و سپاهان در تاریخ 9 فروردین گفت: دراین‌باره هنوز تصمیمی گرفته نشده است ضمن این‌که تاریخ اعلام شده هم هنوز قطعی نیست. قرار است در جلسه‌ای که شنبه خواهیم داشت، دراین‌باره و این که آیا در تعطیلات عید می‌توان لیگ را برگزار کرد، نیز تصمیم‌گیری کنیم.

سرپرست سازمان لیگ همچنین در گفت‌وگویی تلویزیونی با شبکه خبر در واکنش به مخالفت‌های برخی مربیان از جمله محمد مایلی‌کهن نسبت به 16 تیمی شدن لیگ از فصل آینده اظهار کرد: هم مایلی‌کهن و هم سایر کسانی که مخالف هستند، نظرشان قابل احترام است اما این تصمیم را من نگرفته‌ام. سازمان لیگ مجری سیاست‌ها و مصوبات هیات رییسه فدراسیون است که این تصمیم در هیات رییسه سابق فدراسیون گرفته شده و اکنون که مسئولیت سازمان لیگ برعهده بنده است، باید آن را اجرا کنیم.

وی افزود: طبیعی است با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی لیگ تیم‌هایی که در انتهای جدول قرار دارند و احتمال سقوط آنها به لیگ دسته یک بیشتر می‌شود، با این موضوع مخالفت کنند. حتی بنده پیش‌بینی کرده‌ام در یکی، دو هفته پایانی شدت این مخالفت‌ها بیشتر شود اما فشار آوردن روی سازمان لیگ از این بابت منطقی نیست. این قضیه همان مسیر از پیش‌ تعیین شده را طی می‌کند و تا این لحظه تغییری در آن به وجود نیامده است.

تاج همچنین درباره تغییراتی که در ارکان کمیته اخلاقی لیگ بوجود آمده نیز تصریح کرد: کمیته اخلاقی در آیین‌نامه فیفا هم آمده و در ساختار مدیریتی فوتبال تمام کشورهای دنیا هم وجود دارد اما نوع آن براساس ارزش‌های اخلاقی هر کشور متفاوت است. موضوعاتی چون رسیدگی به پرونده‌های تبانی، رشوه و … در چنین کمیته‌هایی رسیدگی می‌شود. در این کمیته با نظر فیفا یک دادگاه هم ایجاد شده که به شکایت و پرونده‌های مختلف رسیدگی کرده و حکمی را هم که صادر می‌کند، قابل تغییر از سوی هیچ مقامی نیست. بنابر تغییراتی که انجام شده کمیته اخلاقی فوتبال ما با سازوکارهای بین‌المللی همخوانی بیشتری پیدا کرده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)