رئیس فدراسیون فوتبال گفت: باید قوانین کشور را به هر جهت کامل رعایت کنیم. قوانین بین‌المللی هم هست اما نتوانستیم AFC را متقاعد کنیم که پول پرسپولیس، استقلال و خودمان را آزاد کنیم.

مهدی تاج در حاشیه مراسم افتتاحیه جام نوروز، اظهار داشت: در نوروزگاه میزبانی از تیم‌های فوتسال برعهده فدراسیون بود‌. امروز هم به افتتاحیه آمدیم. امیدواریم اتفاق خوبی بیفتد و دنبال این هستند هر سال این مسابقات در کشورمان برگزار شود‌. خوشحالم فوتسال هم جزء این مجموعه است.

وی درمورد آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی و مذاکره با فلیکس سانچز،گفت: فردا ۲۰ اسفند است و تمام تلاش ما این است به وعده خود عملی کنیم. اهالی رسانه از محدودیت های موجود اطلاع دارند.

* سراغ منابع داخلی نرفتم زیرا فوتبال با این منابع اداره نمی‌شود

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: من تمام تلاشم را از طریق فیفا و AFC انجام دادم. ابتدا هم سراغ منابع داخلی نرفتم‌. واقعیت این است فوتبال اکنون با منابع داخلی اداره نمی‌شود. ما پولی هم از وزارت ورزش نمی‌گیریم و اگر هم گرفتیم فقط درمورد جام جهانی بود. مقدار زیادی و نزدیک به ۲/۵ برابر هم روی آن گذاشتیم و برای جام جهانی هزینه کردیم.

* نتوانستیم AFC را برای آزادسازی بخشی از پول متقاعد کنیم

تاج عنوان کرد: باید قوانین کشور را به هر جهت کامل رعایت کنیم. قوانین بین‌المللی هم است اما نتوانستیم AFC را متقاعد کنیم که پول پرسپولیس که حدود ۳/۵ میلیون دلار، استقلال که ۵۰۰ یا ۶۰۰ هزار دلار است و خودمان هم عدد قابل ملاحظه ای داریم، بخشی از این مبالغ را آزاد کنیم. تا جایی هم پیش رفتیم اما نگرانی موجود این است که تحریم‌ها تاثیر خودش را دارد.

* نمی‌توانند پول عراق را به ما بدهند، باید پول خودمان را بگیریم

وی ادامه داد: آن‌ها نگران هستند حتی خود AFC مورد تحریم قرار بگیرد. هر پولی که در مجموع مبادله اسنادی‌اش به نام ایران باشد اینگونه است. این بار با همه با مسئولان مالی AFC جلسه گذاشتم. خودم آنجا نایب رئیس هستم‌‌. آن‌ها مکلف هستند و دلشان می‌خواهد جواب منطقی بدهند اما می‌گویند اگر بالای سند بنویسیم ایران. به نام کشور دیگری که نمی‌توانیم پول را آزاد کنیم. نمی‌توانند پول عراق را به ما بدهند‌. باید پول کشور خودمان را به ما بدهند اما آنجاییکه می‌خواهند بنویسند ایران، این تحریم مشمولش می‌شود‌. این گرفتاری را هم در فیفا و هم در کنفدراسیون داریم‌. لین گرفتاری‌ها مربوط به باشگاه‌ها هم است.

* بانک مرکزی قطر برای آزادسازی پول باید مجوز بدهد

رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: راه‌حل‌هایی هم وجود دارد. ممکن است پولی آزاد شود و به قطر بیاید تا پرسپولیس و استقلال از آن استفاده کنند. قطر هم باید بانک مرکزی‌اش مجوز بگیرد تا بتواند این پول را آزاد کند. برای آوردن سرمربی نمی‌توانیم معطل شویم تا این پول آزاد شود‌ زیرا منابع فدراسیون برای آوردن یک سرمربی خوب کافی است.

رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: راه‌حل‌هایی هم وجود دارد. ممکن است پولی آزاد شود و به قطر بیاید تا پرسپولیس و استقلال از آن استفاده کنند. قطر هم باید بانک مرکزی‌اش مجوز بگیرد تا بتواند این پول را آزاد کند. برای آوردن سرمربی نمی‌توانیم معطل شویم تا این پول آزاد شود‌ زیرا منابع فدراسیون برای آوردن یک سرمربی خوب کافی است.

* پرونده ویلموتس خیلی برجسته شد

تاج عنوان کرد: البته اگر منابع را نبینیم، پرونده دیگری مثل ویلموتس، استراماچونی، کالدرون و ۱۰، ۱۲ موردی که آن‌ها را حفظ هستید درست می‌شود‌. یکی از این پرونده‌ها مثل ویلموتس خیلی برجسته می‌شود. همین الان استقلال واقعا درگیر استراماچونی است. باید حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار یورو برای این پرونده بدهد‌ که تقریبا همان مبلغ می‌شود‌.

* از داخل ایران خط می‌دهند قراردادت را یک طرفه فسخ کن!

وی اضافه کرد: باید این مسیر را برویم. شک ندارم اگر سرمربی هم نخواهد این کار را بکند هستند افرادی در داخل کشور که خط می‌دهند پس از ۲ ماه که پول نگرفتی، قرارداد را یک طرفه فسخ کن. قانون فیفا و AFC هم می‌گوید هر نوع قراردادی که می خواهید ببندید حتی اگر خود اینفانتینو بخواهد قرارداد ببندد، اگر نتوانید ظرف ۲ ماه مول طرف را بدهید، یک اظهارنامه می‌دهد که پس از آن باید تمام پولش را پرداخت کنید. با وجود تمام این محدودیت‌ها امیدوارم فردا یک سرمربی خیلی خوب برای نیمکت تیم ملی معرفی شود.

تاج درخصوص اینکه با این تفاسیر باید مربی تیم ملی خارجی باشد، گفت: هم گزینه ایرانی داریم و هم خارجی‌‌ اما به هر جهت مفصل درمورد این موضوع توضیح دادم.

* نیت ما بی احترامی به مربیان داخلی نبود

وی درمورد گلایه‌ خیلی از پیشکسوتان نسبت به نحوه اخذ برنامه از گزینه‌های داخلی برای سرمربیگری تیم ملی و اینکه گفته شد فدراسیون ایرانی‌ها را سر کار گذاشته است. توضیح داد: واقعیت این نیست‌‌‌. من هم شنیده‌ام ناراحت هستند و ما هم از ناراحتی آن‌ها، ناراحت هستیم. اصلا قصد توهین به مربی ایرانی نداشتیم‌. این‌ها همه سرمایه‌های کشور هستند. سال‌ها قدمت دارند و کار کرده‌اند. همه قابل احترام هستند. چنین نیتی نبوده اما اگر منجر به چنین اتفاقی شده نیتی نبوده است. هیچ جا از سرمربیان مختلف برنامه می‌گیرند و سراغ یک سرمربی نمی‌روند زیرا رفتن سراغ یک سرمربی این شائبه را ایجاد می‌کند چرا از سایرین برنامه نگرفتید. هر وقتی بیفتد ممکن است نگرانی‌ها ایجاد شود و برخی این اتفاق را نپسندند.

* درباره پاداش هیات رئیسه به دستگاه‌های نظارتی پاسخ می‌دهیم اما یک ریال نگرفتیم

وی درمورد حواشی مربوط به پاداش اعضای هیات رئیسه و اینکه از کجا خط داده می‌شود تا چنین صحبت‌هایی مطرح شود، گفت: ما به همه دستگاه‌های نظارتی پاسخگو هستیم‌. باید پاسخ بدهیم و پاسخ هم می‌دهیم. همواره در فوتبال این حواشی بوده ، هست و خواهد بود‌. آخرین مورد هم نیست. ممکن است یکی دو نفر بگویند چرا این نگرفته اما به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال بابت حقوق، دستمزد، پاداش و اینکه به اسم فرد دیگری بگیرم، یک ریال نگرفته‌ام. 

* گردن من کلفت است و محکم ایستاده‌ام

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: به همین دلیل گردن من کلفت است و محکم ایستاده‌ام‌. از این حرکت دفاع نمی‌کنم. جایی گردن ما از مو باریک‌تر است که در مقابل قانون باشد‌. باید بایستیم و جواب بدهیم‌. همیشه در فوتبال این مسائل بوده و خواهد بود.

تاج درمورد زمان برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال، گفت: ۲۸ اسفند این مجمع برگزار می‌شود.

* قلعه‌نویی از مطرح ترین گزینه‌های داخلی است

وی درخصوص اینکه آیا امیر قلعه‌نویی گزینه اصلی ایرانی سرمربیگری تیم ملی بود، اظهار داشت: اینکه به من بگویید چه کسی باید فرصت بدهید اما امیر قلعه‌نویی یکی از گزینه‌های مطرح در حال حاضر فوتبال کشور است.

رئیس فدراسیون درخصوص اینکه آیا مسابقات جام نوروز می‌تواند راهگشایی برای فوتسال بانوان ما باشد زیرا جام ملت‌های آسیا برای ایرانی‌ها یک خاطره شده است، گفت: خاطره شده است؟ ما اکنون بهترین آسیا هستیم. 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)