پرسپولیس نیوز : رئیس سازمان لیگ گفت: رای محرومیت هواداران تراکتورسازی و پرسپولیس شبیه به هم بود و ما تصمیم گرفتیم محرومیت را در لیگ برتر لحاظ کنیم.

مهدی تاج در ارتباط تلفنی با برنامه ورزش و مردم درباره بخشش هواداران پرسپولیس برای بازی مقابل ذوب‌آهن در جام حذفی گفت: سازمان لیگ همیشه با قدرت کار می‌کند اما دو موضوع از دست ما خارج است یکی مسئله داوری که در حیطه اختیارات ما نیست و دیگری هم بحث کمیته انضباطی است که آنها رای صادر می‌کنند و سازمان لیگ تنها مسئول اجرای آن است و ما آرای کمیته انضباطی را اجرایی می‌کنیم. همانطور که حسین عبدی محروم بود اما دیشب با پرداخت وجهی مسئله او هم حل شد و عبدی می‌تواند امروز روی نیکمت بنشیند.

وی ادامه داد: اجرای آرای انضباطی زمانی با سختی همراه است که با آرای دیگر مغایرت داشته باشد. در این مورد باید بگویم هواداران تراکتورسازی در 20 مهرماه یک جلسه محروم شدند که قرار بود این مسئله در بازی با استقلال انجام شود اما حتی در حالی که کمیته استیناف گفته بود این موضوع لازم‌الاجرا است ما هم بازی با استقلال در لیگ را برگزار کردیم و هم بازی با پدیده در جام حذفی و قرار است در تاریخ 20 آذر و در بازی با ذوب‌آهن این رای اجرا شود. وقتی رای پرسپولیس را دیدیم و متوجه شدیم رای کاملا شبیه به رای تراکتورسازی است و این تصمیم را گرفتیم که رای در هر رده‌ای صادر شد باید در همان رده اجرا شود و اگر محرومیت برای لیگ است باید در لیگ محرومیت صورت بگیرد و اگر در جام حذفی است این تنبیه باید در جام حذفی باشد.

رئیس سازمان لیگ در ادامه اظهار داشت: ما در سازمان لیگ کارمان را خوب انجام می‌دهیم اما عده‌ای می‌گویند چرا از هواداران پرسپولیس بعد از دربی تشکر کردیم اما کمیته انضباطی آنها را محروم کرد. باید بگویم دربی امسال از یکی از منظم‌ترین دربی‌ها بود که نه صندلی و نه شیشه‌ای شکسته نشد. البته باور کنید اگر این مسئله برای سپاهان، استقلال، ملوان و یا هر تیم دیگری هم بود باز ما همین رویه را انجام می‌دادیم چراکه تیم‌ها برای ما فرقی ندارند.

تاج در ادامه این گفت‌وگوی تلفنی در پاسخ به این سوال که آیا فشاری به سازمان لیگ وارد شده تا محرومیت پرسپولیس در این بازی بخشیده شود یا نه گفت: هیچ فشاری در این رابطه نه به فدراسیون و نه به سازمان لیگ وارد نشد و حتی یک تماس تلفنی هم با ما نگرفتند اما ما خودمان در جلسه‌ای که داشتیم گفتیم محرومیت پرسپولیس دقیقا مشابه محرومیت تراکتورسازی است. سیاسی و منتقمی به دفتر من آمدند که من گفتم این مسئله در حیطه سازمان لیگ نیست و حتی جلسه‌ای با کفاشیان در فدراسیون فوتبال گذاشتیم و حتی با صالحی رئیس کمیته استیناف هم در این خصوص صحبت کردیم اما هیچ فشاری در این باره روی ما نبود. صالحی گفت که ما رای را صادر کردیم و اعلام کردیم که یک بازی بدون تماشاگر که البته من به رئیس کمیته استیناف گفتم همه خبرگزاری‌ها گفته‌اند این محرومیت در بازی با ذوب‌آهن خواهد بود که صالحی اعلام کرد که چنین چیزی نیست و ما یک بازی محرومیت برای هواداران پرسپولیس در نظر گرفتیم و حتی حسن‌زاده و صالحی هم در مصاحبه‌هایشان این مسئله را اعلام کردند.

وی اظهار داشت: بعد از این تصمیم گرفتیم با کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال صحبت کنیم که نصیرزاده مسئول آن گفت ما فقط می‌توانیم در لیگ برتر پرسپولیس را محروم کنیم چراکه این اتفاق در لیگ برتر رخ داده است و اینطور نیست که سیاسی می‌گوید پرسپولیس دو بازی محروم شده است. تغییر رای باید با استنباط باشد همانطور که کمیته تدوین و مقررات اعلام کرد که محرومیت باید در رده خودش لحاظ شود.

تاج در پایان در مورد اینکه سیاسی اعلام کرده درخواستی برای بخشش هواداران نداشتند افزود: چنین چیزی نیست و ایشان روز سه‌شنبه به من درخواست داد و حتی درخشان روز گذشته قبل از نشست خبری‌اش به دفتر من آمد و خواستار بخشش هواداران پرسپولیس بود.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)