پرسپولیس نیوز : رئیس سازمان لیگ گفت: احساس می‌کنم تغییراتی که اخیرا در فدراسیون فوتبال اتفاق افتاده بدون هماهنگی با وزارت ورزش نبوده است.

مهدی تاج با حضور در برنامه ورزش و مردم در مورد تفاوت لیگ امسال و سال قبل گفت: امسال در لیگ جوانگرایی کردیم میانگین سنی مسن ترین تیم لیگ امسال 5/26 بود بهترین کار سازمان لیگ در سال جاری این بود که میزان حضور جوانان را در لیگ زیاد کرد. همین تصمیم میزان دوندگی ما را از 6/5 به 9 کیلومتر رسید.

وی افزود: در تبریز که بودیم تمام باشگاه‌ها جمع شدند در آنجا اعلام کردیم لیگ نوجوانان، جوانان کشوری فرسایشی است. این مسئله باعث می‌شود تیم‌ها دائم در سفر باشند و حتی به درس آنها هم لطمه بخورد چرا که دائم در سفر هستند. این مسئله باعث علم گریزی در فوتبال می‌شود.می‌خواهیم لیگ این رده سنی را منطقه‌ای کنیم و این مسیر طولانی دیگر نباشد چرا که همین مسیر طولانی باعث می شود هزینه باشگاه‌ها بالا برود. در شرایطی که پول در فوتبال نیست و باشگاه‌ها درآمدزایی ندارند وقتی پول بدست نمی‌اوریم بهتر است که هزینه‌ها را کم کنیم به همین خاطر تصمیم گرفتیم سال بعد لیگ این رده‌های سنی منطقه‌ای باشد.

رئیس سازمان لیگ در مورد صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌ها اظهار داشت: در سال 2013 گهر دورود مجوز حرفه‌ای نگرفت. سال 2014 این مشکل برای فجرسپاسی بود و در سال جاری نتوانستیم به پدیده خراسان مجوز بدهیم. این تیم قرارداد رسمی با زمین محل بازی خود ندارد. همچنین این مشکل را نفت مسجدسلیمان دارد و نتوانسته صورت مالی خود را مشخص کند. به این 2 باشگاه 3 ماه فرصت دادیم تا مشکلشان را حل کنند و اگر این اتفاق نیفتد حذف خواهند شد. مشکل بزرگ نفت مسجدسلیمان ورزشگاه این باشگاه است.

تاج در مورد حقوق داوران خاطرنشان کرد: پول داوران لیگ برتر را به طور کامل دادیم و در لیگ دسته اول و دوم هم بخشی از حقوق آنها پرداخت شده است. هفت و نیم میلیارد تومان هزینه حقوق داوران است. در این بین وقتی درآمدزایی نیست دچار مشکل می‌شویم. حق داوران این عددها نیست که بخواهیم 700 یا 500 هزار تومان برای هر بازی حقوق بدهیم. در بازی مس رفسنجان در ورزشگاه حاضر شدم. یک ناظر از مشهد، یک کمک داور از البرز و دیگری از شیراز آمده بود. این داور وقتی از مشهد می‌آید باید در آنجا یک روز اقامت کند. قصد داریم مسیرها را کوتاه کنیم. ناظر داوری و داور چهارم می‌تواند از یک استان نزدیک باشد. باید این مسیرها هم کوتاه شود که هزینه پائین بیاید در کل تمامی این هزینه‌ها برای ما چیزی حدود 10 میلیارد می‌شود.  با این وضعیت درآمدی فوتبال نمی‌توانیم حقوق داوران را افزایش دهیم.

رئیس سازمان لیگ در مورد حضور کم تعداد هواداران در ورزشگاه‌ها خاطرنشان کرد: ورزشگاه خالی به نفع فوتبال نیست. بحث فنی باشگاه‌ها در اختیار مربیان است که عملکرد خوبی داشته باشند تا هواداران به ورزشگاه بیایند.

وی در مورد وضعیت‌ نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان اسیا خاطرنشان کرد: این تیم‌ها حکم تیم ملی را دارند. وضعیت این 4 تیم از لحاظ مالی و پشتیبانی مناسب نیست. با طاهری، دهکردی و قنبرزاده صحبت می‌کردم آنها گفتند السد یک بازیکن جذب کرده که 4 میلیون دلار قیمت دارد رقم این یک بازیکن از کل هزینه یک باشگاه ما هم بیشتر است. اینکه نماینده ما در بازی‌ با حریفان 3-4 گل بخورد خیلی بد است. سازمان لیگ کاری که می‌توانست انجام داد به پرسپولیس اجازه دادیم 3 بازیکن خارجی بیشتر بگیرد. به برخی باشگاه‌ها رو زدیم که به نمایندگان ما بازیکن بدهند. پرسپولیس باید مقابل تیم‌هایی بازی کند که بسیار خوب هزینه می‌کنند. ما بهترین سهمیه را گرفتیم و 4 نماینده داریم. صورت مالی، ورزشگاه‌ها و مدارک الزام آور باشگاه‌ها را به حد استاندارد رساندیم تا 4 سهمیه بگیریم اما اگر امسال خوب نتیجه نگیریم دچار مشکل می‌شویم. البته سال بعد هم فوتبال ما به طور قطع 4 سهمیه خواهد داشت.

وی در مورد اینکه آیا سازمان لیگ روی جذب بازیکن خارجی نظارت دارند چرا که پرسپولیس بازیکنی جذب کرده که حدود ۷،۸ کیلو اضافه وزن دارد ، عنوان کرد: پرسپولیس یک بازیکن خارجی  آورد که بد نیست. در مجموع نگرانی ما این است که باید وزارت ورزش، فدراسیون و حتی استانداری به تیم‌های نماینده ایران در آسیا کمک کنند. حسین کلانی و جعفر کاشانی را به استانداری فرستادیم و هاشمی اعلام کرده کارهایی انجام خواهد داد. پرسپولیس می‌تواند بازیکن خارجی بگیرد و این اجازه را دادیم. امیدوارم به این باشگاه‌ها حداقل کمک مالی شود تا حقوق بازیکنان پرداخت شود. باید سیستم حکومتی هم به تیم‌های حاضر در آسیا کمک کند تا این تیم‌ها شکست بد نخورند.  این صحبت را وقتی می‌فهمید که نماینده ایران در داخل کشور در نیمه اول 2 گل دریافت کند.

تاج در مورد صحبت‌ها نوری که به خط خوردنش از تیم ملی اعتراض نکرد، گفت: این بازیکن بسیار خوب و با اخلاق است. رفتار او بسیار درست و مناسب است وقتی سرمربی او را انتخاب نکرده بهتر است که به تیم آرامش بدهد. اعتقاد دارم هروقت وضعیت پرسپولیس و استقلال خوب بوده فوتبال ما هم در شرایط خوبی قرار داشته است. نوع برخورد نوری با این مسئله خیلی حرفه‌ای بود و این می‌تواند برای جوانان الگو باشد.

وی در مورد اینکه امیر عابدینی گفته او بهترین فرد برای انتخاب شدن به عنوان نایب رئیس اول فدراسیون است، گفت: طبق اساسنامه اگر کاری به نایب رئیس محول شود او موضوعیت دارد و الا کار اجرایی خاصی ندارد. چهارسال در این سمت بودم و مدیر تیم‌های ملی بودم. آیت‌اللهی بعد از مهندس صادقی رئیس کمیته فنی شد. در سازمان لیگ اموری داریم که در حال انجام آنها هستیم. بحث جوانگرایی را قوی دنبال می‌کنیم. یک بازیکن زیر 23 سال 1460 دقیقه بازی کرده و در کل 12 بازیکن داریم که بالای 1000 دقیقه بازی کردند. آیت‌اللهی خودش تصمیم به رفتن گرفت.

تاج در مورد رفتن مهدی محمدنبی اظهار داشت: در این مورد علی‌ کفاشیان باید صحبت کند. با نبی صحبت کردم او فردی زحمت‌کش در فوتبال بوده است. کفاشیان و نبی برای تغییرات به این نتیجه رسیدند. به اعتقاد من او مدیری قوی است که زحمات زیادی کشیده است. باید منتظر هفته‌های آینده باشیم. احمد هاشمیان به شرکت ایفا رفته است. این شرکت در ابتدا زیر مجموعه سازمان لیگ بود اما آنرا به جای دیگری منتقل کردیم.

رئیس سازمان لیگ در مورد اینکه آیا تغییرات فدراسیون با هماهنگی وزارت ورزش بوده است، خاطرنشان کرد: احساسم این است که این اتفاقات بدون هماهنگی با وزارت ورزش نبوده است.

تاج در مورد اینکه وزیر ورزش حریفش را صریح می‌زند و به تیم ملی کمک مالی کرد،‌ تصریح کرد: وزیر ورزش اهل پیچیدگی نیست و  این موضوع را قبول دارم. امیدوارم این کمک‌ها شامل حال پرسپولیس، نفت تهران، فولاد خوزستان و تراکتورسازی شود.

وی در مورد اینکه آیا برنامه‌ای برای نایب رئیسی دارد گفت: دنبال چند کار برای سازمان لیگ هستم. مجموعه خوبی هستیم و می خواهیم چند هدف را پیگیری کنیم.

تاج در مورد اینکه به مهرداد پولادی و سروش رفیعی برای حضور در تیم ملی مجوز داده شد، عنوان کرد: همه کشورها با تمام توان به میدان می‌آیند در جام ملت‌ها مبارزه کشورها و تیم‌ها را در زمین فوتبال می‌بینیم. در مورد برخورد با تخلف و قانون شکنی باید برخورد قوی انجام شود تا میل به تخلف افزایش پیدا نکند. اعتقاد دارم باید این بازیکنان به تیم‌های نظامی بروند که در جام ملت‌های آسیا حضور دارند. اگر این نفرات در جام باشگا‌ه‌های آسیا به میدان بروند به نماینده ما کمک می‌شود.

رئیس سازمان لیگ در مورد اینکه برخی باشگاه‌ها سقف قرارداد را رعایت نکردند، گفت: در لیگ به دنبال 2 مسئله هستیم. باید دخل و خرج به هم بخورد. اگر جایی در آمد زیاد است هزینه هم بیشتر می‌شود اما گر در آمد کم است هزینه هم کم می‌شود اما در فوتبال ایران این معیار رعایت نمی‌شد. امسال جلوی این کار را گرفتیم. اگر کسی قرارداد می‌بندد باید در آمد را در نظر بگیرد. امسال اکثر باشگاه‌ها از جمله تراکتورسازی زیر 15 میلیارد هزینه کردند البته تراکتورسازی می‌توانست تا 18 میلیارد هزینه کند و اگر هرچقدر هم به آندرانیک تیموریان داده باشد از سقف فراتر نرفته است. این نامه وزارت ورزش است که به استقلال و سپاهان اعلام شده باید هزینه خود را کاهش و به سقف نزدیک کنند و توضیح دهند که چرا بیشتر هزینه کردند. اگر پول به اندازه کافی باشد سقف لازم نیست و هزینه‌ها کاهش می‌یابد و طبق استاندارد حرکت می‌کنیم.

تاج در مورد عدم سفر علی کریمی به استرالیا، اظهار داشت: به کریمی علاقمندم. قبل از این ماجراها کریمی با من تماس گرفت و در مورد سربازها صحبت کرد تا با مسئولان در این مورد صحبت کنیم. بعد از اینکه او رفت تماسی باهم نداشتیم اینکه چه اتفاقی افتاده که او نرفته بی اطلاع هستم.

رئیس سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد کارلوس کی‌روش علاقه به استفاده از دستیار ایرانی ندراد، عنوان کرد: به هرحال این هم یک نظریه است.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)