سرمربی پیشین تیم ملی گسترش فولاد تبریز گفت: جوانگرایی در تیم ملی جواب داده و این تغییرات می‌تواند بیشتر هم باشد.

مهدی تارتار در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص دیدار تیم ملی مقابل کره جنوبی عنوان کرد: تیم ملی در این مسابقه مانند دو دیدار قبل مقابل کره با استراتژی بازی دفاعی و استفاده از تک موقعیت‌ها و اشتباه حریف به میدان رفت و باز هم موفق شد به همان شکل حریف خود را شکست دهد.

وی افزود: کره مثل همیشه بر توپ و  میدان مسلط و در انجام باز گروهی موفق‌تر بود اما تعویض‌های خوب کروش و اضافه شدن چند نیروی جوان مثل آزمون، غفوری و ابراهیمی به ترکیب تیم ملی روند بازی را به سود تیم ملی تغییر داد و روی ضربه کاشته زیبای نکونام و تیزهوشی آزمون توانستیم به گل برسیم.

تارتار با تمجید از بازیکنان جوان تیم ملی تاکید کرد: در این مسابقه بازیکنان جوان تیم ملی به مراتب دونده‌تر و با انگیزه‌تر از بازیکنان با تجربه عمل و به نوعی کی‌روش و فوتبالدوستان را به آینده بسیار امیدوار کردند. جوانگرایی در تیم ملی جواب داده و حتی این تغییرات می‌تواند بیشتر هم باشد.

سرمربی پیشین تیم گسترش فولاد تبریز نتیجه این بازی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه این اولین بازی تیم ملی بعد از جام‌جهانی بود باید گفت تیم کی‌روش مقابل کره بد کار نکرد و با استراتژی مشخص در این بازی به میدان رفت و به آنچه می خواست رسید. این برد قطعا از لحاظ روحی و روانی می تواند کمک شایانی به تیم ملی قبل از اعزام به جام‌ملت‌ها کند.

تارتار خاطر نشان کرد: انجام چنین بازی‌هایی برای تیم ملی بسیار مفید است. اگر در جام ملت‌ها دنبال قهرمانی هستیم باید با آمادگی و هماهنگی کامل راهی استرالیا شویم. اگر بتوانیم در فرصت باقی‌مانده تا آغاز رقابت‌ها حداقل 3 بازی تدارکاتی خوب دیگر انجام دهیم خیلی خوب است  و قطعا کی‌روش هم به دنبال همین موضوع است.

وی در مورد دربی 2 آذر یادآور شد: با توجه به شناختی که من از کادر فنی دو تیم دارم باید بگویم که بعید است این بازی زیبا از آب دربیاید و اصلا گلی داشته باشد. به این خاطر که هیچ یک از دو مربی دوست ندارند بازنده دربی باشند و به مساوی رضایت می‌دهند.

مربی پیشین پرسپولیس تصریح کرد: سرمربی تیم بازنده دربی همیشه بیش از هر فرد دیگری مورد سرزنش قرار می‌گیرد و حتی شاید جایگاه خود را از دست بدهد. از این‌رو طبیعی است که در دربی احتیاط را در دستور کار تیمش قرار دهد و اصلا به بازی زیبا و تهاجمی فکر نکند.

وی افزود: تا زمانی که مربیان از ثبات لازم در شغل خود برخوردار نباشند نه به دنبال استفاده از بازیکنان جوان خواهند بود و نه ارائه بازی زیبا و تماشاگر پسند. در این چند ساله بارها در فوتبال ایران اتفاق افتاده که یک مربی را بعد از 10 هفته عدم نتیجه‌گیری برکنار کرده‌اند و در این مدت کوتاه یک مربی نمی‌تواند در تیمش به فکر جوانگرایی باشد.

تارتار تاکید کرد: یک مربی برای اینکه آینده نگری کند نیاز به دو سال زمان دارد نه 10 هفته. من دوست خوبم حمید استیلی را مثال می‌زنم که در راه‌آهن جوانگرایی کرد و توانسته 5،6 جوان خیلی خوب به فوتبال ایران معرفی کند. مطمئن باشید اگر استیلی خودش مالک راه‌آهن نبود تا این حد در استفاده از بازیکنان جوان ریسک نمی‌کرد چون می‌دانست مدیرعامل باشگاه پشت او نمی‌ایستد.

وی افزود: استیلی شاید در 10 بازی اول تیمش خوب نتیجه نگرفت اما بعد از طی کردن این دوران دیدید که راه‌آهن متحول شد و غیر از ارائه فوتبال زیبا در کسب نتیجه هم موفق است. پس بهتر است مدیران به این مسئله توجه داشته باشند و به مربیان فرصت جوانگرایی و ایجاد تحول در تیمشان را بدهند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)