مرجع خبری پرسپولیس : پرسپولیس و ذوب آهن 42 بار با هم بازي کرده اند که سهم پرسپوليس 20 برد و ذوب اهن 9 برد بوده است.

در هفته بیست و نهم لیگ برتر، تیمهای پرسپوليس و ذوب آهن یکشنبه در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم می روند . دو تیم براي چهل و سومين بار در طول تاريخ به مصاف هم مي روند.

دو تيم اولين بار در ليگ تخت جمشيد 1352 با هم روبرو شدند و از آن روز تاکنون 42 بار در رقابتهاي ليگ با هم ديدار کرده اند که سهم پرسپوليس 20 برد بوده و 13 بازي دو تيم نيز با نتيجه تساوي به پايان رسيده است. ضمن آنکه ذوب اهن نيز 9 بار موفق به شکست پرسپوليس شده است.

 

پرسپوليس 68 بار دروازه ذوب آهن را گشوده و 45 گل نيز از اين تيم اصفهاني دريافت کرده است. تمام ديدارهاي پرسپوليس و ذوب آهن در چارچوب ليگ بوده و در جام حذفي تاکنون باهم روبرو نشده اند.

 

 

اما عملکرد دو تیم در لیگ برتر کاملاً مشابه بوده است: پرسپولیس و ذوب آهن 19 بار با هم بازي کرده اند که سهم پرسپوليس 7 برد و ذوب اهن 7 برد بوده و 5 بازي نيز به تساوي انجاميده است. پرسپوليس 27 گل به ذوب اهن زده و 27 گل نيز دريافت کرده است.

 

پرسپولیس در بین همه نتایج بدش در این فصل، یک رکورد جالب توجه دارد و آن اینکه رکورد زدن گل اول را در 19 بازی به خود اختصاص داده است.

با احتساب 7 بازی که سرخپوشان موفق به گلزنی نشده اند، پرسپولیس در 9 بازی موفق به زدن گل اول بازی نشده است. اما در این 19 بازی پرسپولیس موفق به کسب 13 برد و 3 تساوی و 3 باخت شده است و عجیب اینکه دو مورد از این باختها مقابل ملوان بوده است که در هر دو بازی رفت و برگشت پرسپولیس گل اول را زد ولی در نهایت شکست خورد.

تیم ذوب آهن نیز در 18 بازی زننده گل اول بوده است که 14 برد و 3 تساوی و یک باخت بدست آورده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)