دیدار تیمهای ایران و ازبکستان را که چهارشنبه شب برابر با 24 آبان 91 در ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی تهران برگزار خواهد شد، داوری از امارات به همراه دو کمک اماراتی و کویتی قضاوت خواهند کرد.

به نقل از تابناک، اولین بازی دو تیم در سال ۱۳۷۷ در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی بازیهای آسیایی ۱۹۹۸ در بانکوک برگزار شد که با پیروزی چهار بر صفر ایران به پایان رسید. در آن بازی علی دایی (۳ گل) و علی موسوی زننده گلهای تیم ملی ایران بودند و منصور پورحیدری هدایت تیم ملی را بر عهده داشت.

در دومین بازی که در جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۰۷ میلادی در مالزی برگزار شد، تیم ایران با نتیجه دو بر یک از سد حریف خود گذشت.

در این دیدار ایران با نتیجه ۲-۱ ازبکستان را شکست داد. گل ازبکستان روی اشتباه توامان رحمان رضایی و رودباریان، توسط رحمان رضایی وارد دروازه ایران شد. این گل توسط سید جلال حسینی جبران شد و گل پیروزی ایران توسط جواد کاظمیان، بازیکن تعویضی ایران به ثمر رسید. در آن بازی ایران با مربیگری جوانترین مربی تاریخش، امیر قلعه نویی، در مالزی با تیمهای همگروهش ( ازبکستان – چین و مالزی) مسابقاتش را برگزار کرد. جدال ۱۰نفره ایران و ازبکستان با تساوی به پایان رسید.

سومین بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان با تساوی صفر – صفر به پایان رسید.

این مسابقه که در تاریخ ۱۴ شهریور ۸۸ از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه ملی تاشکند برگزار شد، در پایان با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. این مسابقه در نیمه نخست بازی بیشتر در میانه زمین بود، اما در لحظاتی بازیکنان دو تیم بر روی دروازه‌های یکدیگر حملاتی داشتند که با تیزهوشی مدافعان و دروازه‌بان‌ها این حملات دفع شد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد. در نیمه دوم بازی سرد و کسل کننده دنبال شد و پس از اخراج مجتبی زارعی ایران هم ۱۰ نفره شد تا این مسابقه بدون هیجان در پایان نیز بدون گل تمام شود.

در جریان بازی گل دقیقه ۳۹ مسعود شجاعی از سوی داور مسابقه خطا اعلام شد. داور بازی در نیمه دوم و در دقیقه ۸۷ نیز گل تیم ملی ازبکستان را با خطا روی رحمتی مردود اعلام کرد. روشن ایرماتوف، داور ازبک مسابقه به اودیل احمدف از تیم ملی ازبکستان در دقیقه ۳۳ و مجتبی زارعی از تیم ملی ایران در دقیقه ۶۰ کارت قرمز نشان داد. جواد نکونام، کاپیتان ایران نیز کارت زرد گرفت. تیم ملی ایران با نفرات زیر برابر ازبکستان به میدان رفت:

سید مهدی رحمتی، جواد نکونام، محمد نصرتی، هادی عقیلی، مسعود شجاعی، مهرزاد معدنچی (مجتبی زارعی)، احسان حاج‌صفی، علیرضا محمد (آرش برهانی)، فریدون زندی، خسرو حیدری و ایمان مبعلی سرمربی: افشین قطبی

چهارمین بازی: ایران در آخرین ثانیه از سد ازبکستان عبور کرد

کمک خودجوش داور ژاپنی به کی‌روش!

دیدار تیم‌های ایران و ازبکستان در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 در تاریخ 14 خرداد در تاشکند آغاز شد که تیم ایران در ثانیه‌های پایانی به برتری یک بر صفر دست یافت.

در نیمه نخست ازبک‌ها برتر نشان دادند و چندین موقعیت گلزنی را هم با واکنش‌های خوب رحمتی از دست دادند.

در نیمه دوم تیم ایران بازی را هجومی آغاز کرد و دقیقه 55 توسط نکونام صاحب موقعیت شد که شوت او به سینه دروازه‌بان ازبکستان خورد و وارد دروازه نشد.

در ادامه و تا دقیقه 65 بازی در میانه میدان دنبال شد، اما پس از آن ازبک‌ها بازی را در اختیار گرفتند و با ارسال‌های خود از جناحین حمله‌هایی را تدارک دیدند که جدی‌ترین آنها دقیقه 73 بود که ضربه مهاجم حریف کاملا وارد دروازه شد و حسینی آن را به بیرون فرستاد، اما نه داور و نه کمک داور مسابقه آن را گل اعلام نکردند که این صحنه با اعتراض تیم میزبان همراه بود!

ازبک‌ها در ادامه هم به حملات خود ادامه دادند و دقیقه 85 بود که ضربه محکم تیمور کاپادزه را رحمتی به کرنر فرستاد.

تا ثانیه‌های آخر بازی دو تیم متعادل کار را دنبال کردند، اما در دقیقه 4+90 بود که توپ‌ربایی آندرانیک تیموریان موقعیت مسلمی را برای ایران خلق کرد که پاس زیبا و رو به جلوی انصاری‌فر تک گل بازی را توسط خلعتبری برای ایران رقم زد تا شاگردان کی‌روش دست پر و با 3 امتیاز از میدان خارج شوند.

*ترکیب ایران:

مهدی رحمتی، حسین ماهینی، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، پژمان نوری، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری (از دقیقه 75 کریم انصاری‌فر)، محمد ابراهیمی (از دقیقه 45 خسرو حیدری)، احسان حاج صفی (از دقیقه 62 خلعتبری) و علی کریمی

پس از صعود دو تیم اول هر گروه به مرحله بعد، دو تیم سوم برای انجام دیدار اول Play off در دو تاریخ جمعه ۱۵ شهریور و سه شنبه ۱۹ شهریور ۹۲ به مصاف هم خواهند رفت. در بازی رفت تیم سوم گروه اول میزبان خواهد بود و در بازی برگشت تیم سوم گروه دوم میزبان خواهد بود. فیفا اعلام کرده تاریخ بازی‌های Play off به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد.

برنده این دو دیدار در دو تاریخ سه شنبه، ۲۳ مهر ۹۲ و سه شنبه، ۲۸ آبان ۹۲ به مصاف نماینده آمریکای جنوبی خواهد رفت. در دیدار اول این مرحله هم تیم آسیایی میزبان و در دیدار برگشت میهمان خواهد بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)