تیم فوتبال تاجیکستان در ضربات پنالتی امارات را شکست داد و راهی یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا شد.

در دومین دیدار مرحله یک هشتم جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ امشب تیم های امارات و تاجیکستان در ورزشگاه احمد بن علی الریان مقابل هم قرار گرفتند که این مسابقه پس از تساوی یک بر یک در 120 دقیقه با برتری 5 بر 3 تاجیکستان در ضربات پنالتی به پایان رسید.

در این بازی که با حضور ۳۳۵۸۴ تماشاگر برگزار شد، تاجیک‌ها ابتدا با گل وحدت هنانوف، بازیکن پرسپولیس و مدافع میانی خود در دقیقه ۳۰ یک بر صفر جلو افتادند.

تاجیکستان که برای اولین بار در جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کند  تا دقیقه ۶+۹۰ از حریفی پیش بود که در در ۲ دوره اخیر به نیمه نهایی مسابقات رسیده و در این دوره نیز پس از دوم شدن در گروه ایران به جمع ۱۶ تیم برتر رسید.

در نیمه دوم شاگردان پتر شگرت موقعیت‌های زیادی را روی دروازه حریف ایجاد کردند که البته در زدن گل دوم ناکام ماندند تا اینکه در دقیقه ۶+۹۰ امارات با ضربه سر خلیفه الحمادی به گل تساوی رسید.

وقت‌های اضافی نیز با همین تساوی یک بر یک تمام شد تا ضربات پنالتی تعیین کننده تیم پیروز باشد.

در ضربات پنالتی برای تاجیکستان آختم نظروف، وحدت هنانوف، احسان پنجشنبه، رستم سویروف و شکوروف برای امارات عبدالله ادریس، فابیو لیما و علی صالح گلزنی کردند.

کایو برای امارات پنالتی خود را از دست داد تا تاجیکستان با نتیجه 5 بر 3 در ضربات پنالتی برنده شود و راهی یک چهارم شود.

یحیی الغسانی و تهنون الزعبی از امارات و نورالدین خمروقلوف از تاجیکستان با کارت زرد یوسوکه آراکی، داور ژاپنی بازی جریمه شدند.

تاجیکستان در مرحله بعدی به مصاف برنده بازی عراق و اردن می‌رود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)