در حالی اعضای هیئت مدیره دو تیم استقلال و پرسپولیس معرفی شدند که از چرایی حضور فعالان در حوزه شهری سخنی به میان نیامده است.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر تسنیم، وقتی اسامی اعضای هیئت مدیره دو تیم پرهوادار پایتخت اعلام شد، شاهد حضور برخی چهره ها بودیم که اطلاع چندانی درباره آنها وجود نداشت. در این بین، برخی نه تنها شهرت یا آشنایی در ورزش و به خصوص فوتبال نداشتند که فلسفه حضورشان نیز مشخص نبود.

 همین نیز موجب انتقادات فراوانی شده است. در این بین، حضور دو شهردار منطقه در جمع سرخابی‌ها با شگفتی بسیاری روبرو بوده است. این دو که به یک باره وارد فهرست این دو تیم شدند، قرار است چه نقشی بر عهده داشته باشند؟ این پرسش تا کنون بی پاسخ بوده؛ اما به راستی، اعضای شورای شهر و شهردار کلانشهر تهران، نظارتی در این باره داشته و در جریان امور هستند؟ آیا منطقی است که شهردار یک منطقه تهران عضو هیئت مدیره شود؟ و …
 

شهرداران در سرخابی ها چه می کنند؟ + نرود
چرا باید شخصی که عموم فعالیتش در حوزه شهری بوده، به یک باره به چنین سمت مهمی منصوب شود؟ شخصی مانند سلیمی فقط دوستی با حمید استیلی (دیگر عضو هیئت مدیره پرسپولیس که بسیاری به حضورش انتقاد داشته اند) را در کارنامه ورزشی دارد …

* دو گزینه با رزومه ای کاملا غیر ورزشی
در هیئت مدیره این دو تیم، با دو نام برمی خوریم که شهردار دو منطقه در پایتخت هستند. رضا نثاری (شهردار منطقه 19) و مصطفی سلیمی (شهردار منطقه 21)، دو عضوی هستند که وارد هیئت مدیره این دو تیم شده اند. هر دو نام، سال هاست در مجموعه مدیریت شهری (در سطوح مختلف) فعال هستند؛ اما کوچکترین نکته ای درباره حضورشان در ورزش و فوتبال وجود ندارد. اما این دو به یک باره سر از این دو تیم پرهوادار در می آورند که هر تصمیمی در آنها مستقبم درگیر با عواطف میلیون ها شهروند است.

 تا به امروز، از سوی هیچ مقام رسمی عنوان نشده که چه مبنایی در این انتصاب ها وجود داشته است. چرا باید دو شخص که عموم فعالیتشان در حوزه شهری بوده، به یک باره به چنین سمت های مهمی منصوب شوند؟ از تمام این موارد، شاید فقط بتوان به دوستی حمید استیلی (دیگر عضو هیئت مدیره پرسپولیس که بسیاری به حضورش انتقاد داشته اند) با سلیمی و هم استانی بودن نثاری با وزیر ورزش (هر دو لر هستند) اشاره داشت. اما چرا چنین انتصاباتی صورت گرفته است؟

شهرداران در سرخابی ها چه می کنند؟ + نرود
درباره سلیمی که اکنون در هیئت مدیره استقلال حضور دارد، می توان درباره ارتباطش با ورزش به غیر از هم استانی بودن با وزیر ورزش (هر دو لر هستند) اشاره داشت؟ چرا چنین انتصابی صورت گرفته است؟

* ابهام های بی پاسخ
اینکه چه عاملی موجب می شود تا دو شهردار به یک باره سر از تیم هایی دربیاورند که میلیون ها هوادار مشتاق دارند و توضیحی نیز در این باره ارائه نشود، باعث می شود تا بر دامنه ابهامات درباره عملکرد وزارت ورزش در ماه های اخیر اضافه شود. اما چرا وزارتخانه و امیر خادم که مسئول این موضوع در دستگاه ورزش است، نباید ادله خود را ارائه دهند؟ چه استدلالی موجب می شود تا این افراد وارد هیئت مدیره دو تیم پرهوادار تهرانی شوند؟ چرا باید تصمیم سازان این دو تیم اشخاصی باشند که هیچ پیوندی با فوتبال و ورزش ندارند؟

 از سوی دیگر، اعضای شورای شهر و شهردار کلانشهری مانند تهران، چه نگاهی به این ماجرا دارند؟ آیا آنها موافقند که مدیرانی در چنین سطوح، وارد هیئت مدیره یک باشگاه شوند؟ آیا نباید وقت خود را صرف خدمت به مردم در مناطق تحت فعالیتشان باشند؟ و … این پرسش ها مدت هاست که با سکوت مسئولان دستگاه ورزش مواجه بوده است.

منبع:‌مشرق

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)