پرسپولیس نیوز : سرپرست باشگاه پرسپولیس تاکید کرد که برداشت ۳ میلیارد تومان از صندوق حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان ارتباطی به او ندارد و هیئت مدیره صندوق این کار را انجام داده است.

علی اکبر طاهری در پاسخ سوال مجری برنامه نود مبنی بر اینکه آیا پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ می‌تواند از وضعیت فعلی خارج شود، اظهار داشت: از شما (اشاره به عادل فردوسی‌پور)، رسانه‌ها و … خواهشمندم ادبیاتی به کار نبرید که هواداران را مشوش کند و بگویید پرسپولیس ته جدولی.

وی تصریح کرد: بازیکنان خوب کار کرده و کارهای برانکو ارزنده بوده است. در سایت‌های مختلف همه اذعان کردند که پرسپولیس خوب کار کرده اما اتفاقاتی افتاده که تیم نتیجه نگرفته است. امیدوارم قضاوت‌‌های عادلانه‌ای صورت بگیرد تا پرسپولیس نتایج خوبی کسب کند.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص سوال پیامکی برنامه نود مبنی بر اینکه پرسپولیس می‌تواند با برانکو از این شرایط خارج شود، عنوان کرد: اگر من بودم، اصلا این سوال را مطرح نمی‌کردم چون بحرانی در تیم نمی‌بینم. مطمئن هستم جایگاه‌مان را پیدا می‌کنیم و از هواداران می‌خواهم با حضورشان به بازیکنان جوان اعتماد به نفس دهند. همانطور که می‌دانید 6،7 بازیکن جدید به تیم اضافه شده‌اند و نیاز به زمان دارند. ضمن اینکه بحث‌های فنی به برانکو ارتباط دارد.

طاهری در پاسخ به این سوال که آیا همچنان از برانکو حمایت می‌کند یا نه، گفت: نه تنها من، بلکه هیئت مدیره هم همیشه از برانکو حمایت خواهد کرد.

وی در مورد اینکه پرسپولیس در پایان فصل در چه جایگاهی قرار می‌‌گیرد، خاطرنشان کرد: از الان زود است که بخواهیم در این زمینه صحبت کنیم. اجازه دهید چند هفته بگذرد و سپس نظر دهیم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه دو شغله است و به همین دلیل عنوان سرپرستی به او داده شده است، گفت: باتوجه به اینکه در این مقطع، مسئولیت دیگری داشتم سرپرست پرسپولیس محسوب می‌شوم اما در تلاش هستیم تمام وقت در خدمت پرسپولیس باشم.

طاهری درباره اینکه همزمان در پرسپولیس بوده و رئیس صندوق حمایت از پیشکسوتان و قهرمان هم است، گفت: صندوق نمی‌مانم و به زودی به صورت کامل در باشگاه مشغول کار می‌شوم.

وی در مورد برداشت 3 میلیاردی از صندوق حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان برای کمک به پرسپولیس گفت: شرکت‌هایی تحت نظر صندوق در ماهیت سرمایه‌گذاری وجود دارند که نمونه آن ورزشگاه درفشی‌فر است. سایر شرکت‌ها نیز چنین ویژگی دارند و جزو شرکت‌های تابع ما هستند. این شرکت‌ها می‌توانند با اجازه از هیئت مدیره شرکت صندوق حمایت از پیشکسوتان سرمایه‌گذاری کنند. این شرکت‌ها زیر مجموعه شرکت ما هستند و با هر سرمایه‌گذاری باید سودش را نیز بازگردانند.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه به خاطر اینکه رئیس این صندوق است، 3 میلیارد به حساب باشگاه پرسپولیس واریز شده است، تصریح کرد: من اختیار برداشت 3 میلیارد را نداشتم و هیئت مدیره صندوق که من عضو آن نیستم با اختیاراتی که طبق قانون داشته این پول را داده و باید این مبلغ با سودش بازگردد. 5،6 سال پیش، چنین شرایطی برای استقلال و پرسپولیس اتفاق افتاده بود.

طاهری درباره وضعیت اسپانسر پرسپولیس و اینکه استقلال اسپانسر دارد عنوان کرد: استقلال از قبل اسپانسر را داشت و خیلی به تنش نخورد اما متاسفانه مشکلاتی که از قبل برای حامیان مالی پرسپولیس وجود داشت، اثراتش به فصل جاری هم سرایت کرد. باتوجه به اینکه دیر به مجموعه اضافه شدم، کمی زمان را از دست دادیم. در حال مذاکره با چند گزینه هستیم اما باتوجه به عدم زیرساختارها نمی‌توان با مسائل مالی جزیی مشکلات را حل کرد. اسپانسر در کوتاه مدت مشکل‌ساز است اما برای بلندمدت تدابیری اندیشیده شده است.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه به دلیل ارتباط با وزیر ورزش و جوانان در پرسپولیس منصوب شده است، گفت: نیاز به این نوع صحبت‌ها نیست و شاید شما (اشاره به عادل فردوسی‌پور) با وزیر ورزش به واسطه کارتان بیشتر ارتباط داشته باشید.

طاهری در مورد اینکه مصطفی قنبرپور و برخی بازیکنان به واسطه او در پرسپولیس حضور دارند، خاطرنشان کرد: طبق قراردادی که با برانکو بسته بودیم، قرار شد علاوه بر مربیانی که او باخودش می‌آورد، دستیار ایرانی نیز در کنار وی حضور داشته باشد که یکی از آنها کریم باقری بود. قنبرپور نیز از مربیان به نامی است که با توجه به سوابقش، برانکو از او استقبال کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امسال سقف قرارداد برای پرسپولیس وجود داشت یا نه، گفت: سقف قرارداد به آن صورت نداشتیم اما در هیئت مدیره سیاستی در این زمینه اتخاذ کرده بودیم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه سقف قرارداد باعث جدایی محمد نوری از پرسپولیس شد، گفت: این موضوع صحت ندارد. طبق لیستی که برانکو داد به طور جدی با نوری مذاکره کردیم اما چون دیر به مجموعه اضافه شدم، نوری با باشگاهش قرارداد بسته بود. هنوز با نوری ارتباط داریم و خودش گفت که ای کاش زودتر اضافه می‌شدم و با تیم قطری قرارداد نمی‌بست. نوری با ناراحتی رفت.

طاهری با اشاره به نتایج پرسپولیس عنوان کرد: من انتظارات را از کارشناسی جدا می‌‌کنم. انتظارات از پرسپولیس بالا است و این مسئله را قبول دارم که به لحاظ کارشناسی نباید جایگاه پرسپولیس اینجا باشد. امیدوارم مسائل حاشیه‌ای در پرسپولیس وجود نداشته باشد تا تیم بتواند نتایج مورد انتظار را کسب کند.

وی در مورد بیانیه باشگاه پرسپولیس در خصوص مسائل داوری تصریح کرد: ما مطالب قانونی را به علی کفاشیان دادیم و پیگیر آن هستیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)