پرسپولیس نیوز : آیا تیم فوتبال پرسپولیس برای دومین بار در طول تاریخ از رقابت‌های لیگ كناره‌گیری می‌كند؟

پاسخ این پرسش در پایان نشست اضطراری امروز هیات مدیره باشگاه مشخص می‌شود؛ نشستی كه به درخواست رویانیان برگزار می‌شود و دستور جلسه آن نیز روشن است؛ ادامه حضور یا كناره‌گیری پرسپولیس از لیگ برتر و جام حذفی!

قرمزها با این توجیه كه اشتباهات داوری به اوج خود رسیده و تاثیر آن در عدم كسب نتایج مطلوب این تیم چشمگیر بوده است، می‌خواهند به نوعی اعتراض خود را به روند پراشتباه داوری‌ها اعلام كنند؛ اعتراضی كه البته می‌تواند با كناره‌گیری آنها ابعادی جهانی پیدا كند.

كنار كشیدن از رقابتهای لیگ در هیچ جای دنیا عرف نیست. با این حال رئیس هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس معتقد است حضور یا غیبت قرمزها در مسابقه‌های لیگ برتر و جام حذفی به تصمیم نهایی اعضای هیات مدیره بستگی دارد. فداحسین مالكی با بیان این‌كه در پایان جلسه امروز نظر نهایی را به اطلاع مردم و فوتبالی‌ها می‌رسانیم، گفت: باشگاه پرسپولیس همواره به داوران احترام گذاشته، اما متاسفانه برخی از آنها لطمه‌هایی را به تیم ما وارد كرده‌اند كه آزاردهنده است. همین موضوع باعث نگرانی 30 میلیون هوادار پرسپولیس شده است و قطعا محمد رویانیان باید این موضوع را پیگیری كند.

مالكی تاكید كرد: شخصا با توجه به شرایط پرسپولیس و امید این تیم در جام حذفی می‌خواهم پرسپولیس با قدرت در لیگ برتر و جام حذفی در هفته‌های آینده همه چیز را ثابت كند و با نتایج خوب حاشیه‌ها را پشت سر بگذارد، اما در این خصوص و اتفاق‌های سایر بازی‌ها رویانیان ناراحت است. متاسفانه در یك بازی دو مربی ما اخراج می‌شوند و این شاید در فوتبال ما نادر باشد. ما نگرانیم، اما قطعا در این شرایط فدراسیون هم باید وسواس بیشتری به خرج دهد. ما از مسئولان فدراسیون فوتبال و تمام داوران می‌خواهیم فقط عدالت را رعایت كنند و با حساسیت بیشتر در بازی‌ها قضاوت كنند.

جریمه مالی سنگین در انتظار پرسپولیس

اما كناره‌گیری از رقابت‌های لیگ چه تبعاتی برای پرسپولیس خواهد داشت؟ هوشنگ نصیرزاده، كارشناس برجسته داوری كشور در پاسخ به این پرسش گفت: چون چنین رفتاری تا پیش از این از تیمی سر نزده است، معلوم نیست با چه واكنشی از سوی سازمان لیگ و كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مواجه خواهند شد. اما آنچه متعارف است این‌كه اگر تیمی از بازی‌های لیگ كناره‌گیری كند تمام بازی‌های بعدی‌اش 3 بر صفر می‌شود. به عبارتی نتایج قبلی آن تیم به قوت خود باقی می‌ماند، اما چنین تصمیمی قطعا جریمه مالی سنگینی برای آن تیم به همراه خواهد داشت.

نصیرزاده با بیان این‌كه اشتباهات داوری بشدت افزایش یافته است، افزود: من رفتار مدیران باشگاه پرسپولیس را تائید نمی‌كنم، اما معتقدم در چنین شرایطی فدراسیون فوتبال هم باید تحركاتی از خود نشان دهد تا از اشتباهات بیشتر داوران جلوگیری شود. شاید برخی بگویند پرسپولیس چوب مهاجمان گل‌نزن خود را می‌خورد، اما واقعیت این است وقتی مهاجمی توپی را گل نمی‌كند به تیم خودش ضربه می‌زند و زمانی كه داوری مرتكب اشتباه می‌شود، با این اشتباه به دیگران ضربه می‌زند. در مقابل اشتباه یك داور را هم نباید به حساب تشكیلات داوری نوشت. به عنوان مثال وقتی داور انگلیسی در جام جهانی اشتباه كرد، كسی كمیته داوران انگلیس را مقصر ندانست. این كارشناس داوری در مورد احتمال كنار گذاشتن پرسپولیس از جام حذفی به تبع كناره‌گیری این تیم از لیگ برتر نیز گفت: چنین احتمالی وجود ندارد.

تیم فوتبال پرسپولیس تا پیش از این در طول نیم‌قرن فعالیت خود فقط یك بار از گردونه رقابت‌های لیگ كناره‌گیری است كه به سال 1376 برمی‌گردد. البته علت كناره‌گیری 15 سال پیش پرسپولیس نه در اعتراض به اشتباهات داوری كه با توافق فدراسیون فوتبال و به دلیل تعداد بالای ملی‌پوشان این تیم بود. آن روزها تیم ملی برای حضور در جام جهانی 98 فرانسه زیر نظر تومیسلاو ایویچ به طور مرتب در اردو و در حال برگزاری دیدارهای تداركاتی بود و حضور بیش از ده بازیكن پرسپولیس در تیم ملی , عملا ادامه حضور قرمزها در لیگ را غیرممكن كرده بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)