شب اول رمضان عیدی مان را گرفتیم! این بار خودمان سوژه شدیم ، مرجع خبری پرسپولیس غریبه آشنا !

 

مرجع خبری پرسپولیس : راه ما نه راه آدمهایی مثل محمد مایلی کهن است که با بیانیه صادر کردن و توهین به سرمربی تیم برای پرسپولیس حاشیه می آفریند تا اینگونه روی حسادت های درونیش سرپویش بگذارند و نه راه ناصر ابراهیمی هاست که چون جایگاهی در باشگاه ندارند هرروز بر علیه کارکنان باشگاه مصاحبه کرده و جو تیم را متشنج می کنند. راه ما راه حمایت از نام بلند پرسپولیس است؛ بی منت, بی چشم داشت, بی ادعا .

عصر چهارشنبه 20 مرداد ماه سال 89 و پس از گذشت سه روز از سالروز نکو داشت خبرنگار شهید محمد صارمی و روز خبرنگار, باشگاه پرسپولیس به ابتکار حبیب کاشانی در اقدامی جالب توجه و نیکو با دعوت از خبرنگاران و عکاسان فعال در حوزه رسانه و پوشش دهندگان اخبار باشگاه پرسپولیس از آنان تجلیل به عمل آورد که بخاطر آن باید از حبیب کاشانی سپاس گذار بود, بخصوص آنکه ظاهرا برگزاری مراسم و هزینه های مادی آن هیچ ارتباطی با باشگاه پرسپولیس نداشته و شخصا از سوی ایشان تقبل شده است. تجلیل از خبرنگاران پوشش دهنده اخبار پرسپولیس, از خبرگزاری فارس و ایسکانیوزر گرفته تا روزنامه پیروزی و خبرورزشی.

تا اینجا همه چیز عالی و زیباست اما بهانه‏ ی این مقاله نه برای بیان این زیبایی هاست, راستش را بخواهید ما وقتی دیدیم همه حاشیه سازان خبری پرسپولیس را به این مجلس دعوت کرده اند اما جایی برای مرجع خبری پرسپولیس, بعنوان بزرگترین و پربازدید کننده ترین سایت هواداران پرسپولیس نبود دلمان گرفت. از دید سرپرست پرسپولیس, مرجع خبری پرسپولیس یک سایت پوشش دهنده اخبار پرسپولیس نیست فقط به این دلیل که یک رسانه رسمی دولتی نبود, هرچند این اولین بار هم نبود که اینچنین مورد بی مهری مسئولین قرار گرفتیم اما وقتی همه حاشیه سازان, دورغ نویسان و دشمنان پرسپولیس را یکجا جمع دیدیم و وقتی رسانه مطبوع آنان و با همه غرض ورزی هایشان را با خودمان مقایسه کردیم حس کردیم با وجود همه تلاش هایمان برای اعتلای نام پرسپولیس در میان وب سایت های خبری از نظر مسئولین باشگاهمان غریبه ای بیش نیستیم!

اشتباه نشود! ما نه دچار کمبود توجه ای که هیچ وقت نداشتیم هستیم و نه عقده تقدیر و دریافت جایزه داریم اما بخاطر همه تلاش های شبانه روزی و مرارت ها و وسواس هایی که در ارائه اخبار دقیق تیم مان داشتیم و داریم, حق خود می دانستیم که اندکی از این نگاه غریبانه به این سایت کاسته شود و  میان جمع دشمنان دیروز  ما را هم جایی دهند تا حداقل باور کنیم مسئولان باشگاه بین آنان که با عشق قلم می زنند و کسانی که جهت دارترین اخبار باشگاه را روی خروجی خبرگزاری ها  و صفحه اول روزنامه هایشان می فرستند تفاوتی حداقل ناچیز قائل می شوند. انتظار بی جایی نیست که بخواهیم پربازدیدترین وب سایت ورزشی خصوصی کشور که با فعالیت چند ساله و مداوم خود نام پرسپولیس را به واسطه وب سایت مرجع خبری به رتبه اول پربیننده ترین سایت های اختصاصی باشگاه های لیگ برتر رسانده است، گوشه چشمی از توجه مسئولان باشگاه را هم به خود ببیند. (*منبع : پیوست)

ای کاش این بی مهری ها فقط در این غریبه انگاشتن دوستان واقعی خلاصه می شد, یادمان نرفته است که در آخرین کنفرانس خبری باشگاه پرسپولیس, مرجع خبری پرسپولیس تنها به دلیل عدم فعالیت رسمی و یا دریافت بودجه از ارگان ها و وزارت خانه های دولتی و عدم ثبت بعنوان یک شرکت، برای حضور خبرنگار خود در کنفرانس خبری باشگاه به هزار و یک آیه و درخواست متوسل شده تا بتواند یکی از صندلی های خالی سالن کنفرانس را در اختیار خود بگیرد اما چه سود! ؛ در حالی که نمایندگان وب سایت های رسمی(!) که آرزوی رسیدن به جایگاه امروز مرجع خبری پرسپولیس در میزان جذب مخاطب را رویای خود می دانند و روزنامه هایی با تیراژ کمتر از 10 هزار عدد در روز به طرح سوالات خود پرداختند اما بازهم ما غریبه ای بیش نبودیم و خبرنگارمان اجازه پرسش سوال نداشت تا به یک تماشاگر صرف در جلسه پرسش و پاسخ تبدیل شود. ما در آن جلسه به جرم انکه یک پایگاه عظیم هواداران پرسپولیس بر روی اینترنت را اداره می کنیم حق نداشتیم سوالات کاربران و هواداران پرسپولیس را از مسئولین باشگاه بپرسیم .

 

متاسفانه به دلیل نداشتن نماینده در جلسه تجلیل از خبرنگاران از قرار دادن عکس معذوریم!

نکته تاسف برانگیزتر آن بود که در همان جلسه خبرنگار خبرگزاری فارس که هر روز از سوی روابط عمومی باشگاه پرسپولیس متهم به حاشیه سازی برای تیممان می شود یک بار در ابتدای مراسم و بار دیگر در وقت اضافه(!) پشت تریبون رفت تا به مطرح کردن سوالات حاشیه ای و هدف دار خود مشغول شود! نمونه ‏ی دیگر و بدتر فرصت طرح سوال به خبرنگار روزنامه خبرورزشی بود! روزنامه ای با سابقه ‏ی کاملا تیره نزد هواداران پرسپولیس و حتی مسئولان باشگاه بطوری که هنوز هم پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از این روزنامه و مدیر مسئولش در دادگاه مطبوعات مفتوح مانده و در چند وقت اخیر بارها از سوی مسئولان باشگاه مورد انتقاد قرار گرفته است تا آن حد که به نوعی می توان گفت این روزنامه دشمن درجه یک رسانه ای باشگاه پرسپولیس بوده است با این حال به  چنین جلساتی دعوت می شود اما خبرنگار ما نه حق طرح سوال را دارد  و نه دیروز جایی در مراسم تجلیل از زحمت کشان و پوشش دهندگان اخبار رسانه ای باشگاه پرسپولیس داشت ؛ گویی هیچ بودیم و اصلا وجود نداشته ایم!

خبرنگار مرجع خبری پرسپولیس چون حقوق نمی گیرد و وابسته به ارگانی نمی باشد و می خواهد یک هوادار  همیشه حامی تیم محبوبش باقی بماند حق طرح چند سوال ساده در یک جلسه خبری را ندارد سوالاتی که نه همچون سایرین برای حاشیه سازی بلکه برای طرح مهم ترین دغدغه های هواداران میلیونی تیم محبوب اش و با این امید که جوابی بگیرد و آن را در اختیار همان هواداران قرار دهد. مگر فلسفه چنین کنفرانس های خبری غیر از این است؟! تیره روزی است که به این باور برسیم در برنامه های مدیران باشگاه جایی برای پاسخ گفتن به دغدغه های هواداران نیست. خبرنگار ما چون هزار و یک حاشیه برای تیم محبوبش نمی سازد و به جرم آنکه چندین سال از عمر  خود را با عشقی خالصانه و بدون منت به پای تیم محبوبش می ریزد هیچ سهمی از جلسه ای که به مناسبت روز خبرنگار برای تجلیل از اصحاب خبری پوشش دهنده خبرهای باشگاهش تشکیل شده است ندارد و حتی زحمت یک تماس خشک و خالی برای گفتن یک خسته نباشید تعارف گونه به او هم به خود داده نمی شود, پس حق دارد با دلی شکسته متن خبر برگزاری مراسم تجلیل را دوباره بخواند!

آقای کاشانی! شما همیشه خود را یک معلم معرفی می کنید، معلمی که همیشه به سکونت خود در جنوب شهر افتخار کرده است, شما سالها در همان مناطق به دنیا قدم گذاشتید به بچه محله هایتان درس خوب بودن دادید, اما این بار به همان بچه محل های قدیمی خود بد کردید. کارتان در ظاهر تحسین برانگیز بود اما ای کاش مصلحت اندیشانه دوستان همیشه دوست را قربانی دشمنان همیشه دشمن نمی کردید کاش زمانی که در تنظیم خبر به صورت غیر رسمی به نکته تامین هزینه ها از جیب شخصی خود تاکید می کردید، اندکی توجه هم به این پایگاه حامی و البته غیررسمی(!) می نمودید, پایگاهی که همواره برای اداره آن از جیب شخصی پایه گذارانش هزینه های بسیار می شود. اگر شما فقط یکبار از جیبتان برای تجلیل از حاشیه سازان رسانه ای پرسپولیس هزینه کرده‏ اید اینان سالهاست برای حمایت از پرسپولیس و هواداران مظلومش هزینه پرداخت کرده اند. جناب آقای کاشانی! بعنوان یک شاگرد درسی را که سال ها پیش در کلاس درس به ما آموختید را امروز جلوی چشممان  مرور کردی ! , آنچه  از آدمها می ماند کرداری است که از خود بجای گذاشته اند , ما از معلم دیروز و سرپرست امروز می پرسیم در این نگاه تبعیض آمیز چه چیزی را برای ما به یادگار گذاشتی؟! آقای کاشانی شاگردت را بدجور از درس زده کردی…

روز بیست و سوم تیرماه یکهزار و سیصد و هشتاد و نه پایگاه مرجع خبری پرسپولیس وارد پنجمین سال فعالیت خود شده و قدیمی ترین و بزرگترین پایگاه مجازی اجتماع هواداران پرسپولیس  آن قدر بزرگ بوده  ،  که خود را شایسته‏ی تنها گوشه چشمی از سوی مسئولان ببیند اما قطعا با دریغ این گوشه چشم ها تاثیر خود بر جامعه هوادارای و خبری پرسپولیس را کوچک نخواهد دید و همچون همیشه بدون نیاز به هیچ گونه پشتیبانی و جهت دهی بر حمایت خالصانه, صادقانه و شبانه روزی خود از عشق سی میلیون عاشق, یعنی از پرسپولیس اسطوره ساز ادامه خواهد داد و خود را نیز برای مقابله با شایعه پراکنی ها و دورغ نویسی های دوستانی که دیروز از سوی باشگاه لوح تقدیری به یادگار گرفته اند, آماده می کند. این چرخه تکرار دیگر تبدیل به یک عادت شده است, اما بی شک این بی مهری ها  هم هرگز فراموش نخواهد شد…

 

« مرجع نویسان به نشانه اعلام تاسف پس از 4 سال فعالیت بی وقفه شبانه روزی ، 12 ساعت صفحات خبررسانی خود را کنار گذاشته و با خبر جدیدی به روز نخواهند شد »

 

 

 

* پیوست : مقایسه آماری مرجع خبری پرسپولیس در بین سایت های ورزشی

 

ردیف

وب سایت

رتبه در ایران

رتبه در جهان

میزان بازدید روزانه(نفر)
1 خبرگزاری کار ایران(ایلنا ، سیاسی-ورزشی و…) 237 10.103 نامعلوم
2

مرجع خبری باشگاه پرسپولیس

290

16.468

40.000

3

خبرگزاری فوتبال ایران

335

20.590

30.000

4 خبرگزاری شبکه ایران(inn . ir) 480 29.234 نامعلوم
5

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسکانیوز)

519

32.728 نامعلوم
6 روزنامه نود 610 34.357 19.000
7 روزنامه ابرار ورزشی 669 31.474 نامعلوم
8

خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)

975 34.669 نامعلوم
9 باشگاه خبرنگاران جوان 1.135 61.199 نامعلوم
10 روزنامه ایران ورزشی 1.167 35.333 نامعلوم
11 روزنامه گل 1.710 63.980 نامعلوم
12 خبرگزاری دانش آموزی ایران(pana) 3.472 129.357 نامعلوم
13 روزنامه البرز ورزشی 1.162.258 نامعلوم

 

منبع : webgozar.com , alexa.com

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)