جشن پنجاه سالگی باشگاه پرسپولیس در شرایطی برگزار شد که نقدهای زیادی بر نحوه برگزاری این وجود داشت اما اقدامات قابل تقدیر مدیرعامل این باشگاه زیر سایه نقدها ماند. اقدامی که باید در باشگاه‌های دیگر هم رسم شود و از پیشکسوتان و زحمت‌کشان فوتبال در زمان زنده بودنشان تجلیل شود.

گروه ورزشی مهر جزو رسانه‌هایی بود که پس از برگزاری این جشن به انتقاد از نحوه برگزاری آن و برخی بی‌نظمی ها و کمبودها پرداخت. هنوز هم اعتقادمان این است که جشنی که به خاطر پنجاه ساله شدن باشگاه پرطرفداری مثل پرسپولیس برگزار شد باید بهتر و شکیل‌تر برگزار می‌شد و حرمت همه افرادی که دعوت شده بودند یا آنهایی که باید دعوت می شدند حفظ می شد تا وفاق و همدلی خانواده بزرگ پرسپولیس بیشتر شود.

با این حال در کنار نقدی که بر این مراسم داشتیم باید از اقدامات خوب و ماندگاری که محمد رویانیان در پرسپولیس داشته به نیکی یاد کنیم. اقداماتی که اگر در باشگاه پرسپولیس و سایر باشگاه ها نهادینه شود قطعا اتفاقات مثبتی برای فوتبال ایران رخ خواهد داد.

سالهاست همه اهالی فوتبال این جمله معروف را مطرح می کنند که "باید قدر پیشکسوتان را تا زمانی که زنده هستند بدانیم نه اینکه برویم شیرودی زیر تابوتشان را بگیریم". حالا محمد رویانیان این رسم را در باشگاه پرسپولیس پررنگ تر از قبل دنبال می کند و از پیشکسوتانی تجلیل می کند که همه سرمایه های این باشگاه هستند.

چند ماه پیش بود که باشگاه پرسپولیس از مردان پرافتخارش در دهه های 40 و 50 تجلیل کرد و بعد از آن برای پیشکسوتانش احترام بیشتری قائل شد و زمینه حضور تیم ستارگان میلان در تهران را فراهم آورد و به بهانه همین بازی بازیکنانی قدیمی زیادی را دور هم جمع کرد و باعث از بین رفتن برخی کدورت ها شد.

حالا در جشن پنجاه سالگی باشگاه پرسپولیس بازهم اتفاقات مثبت دیگری رخ داد. تجلیل از محمد دادکان که سالها برای این باشگاه بازی کرده بود و از جمله مردان خوش نام فوتبال ایران است، یکی از همین اتفاقات مثبت بود. احترام به بازیکنان ارامنه فوتبال ایران و تبریک به آنها برای سال نو میلادی هم دیگر اقدام مثبت در این مراسم بود.

اهمیت دادن به تاریخ سازی و مستند کردن تاریخچه باشگاه پرسپولیس با چاپ کتاب های مختلف و ساختن فیلم ها و کلیپ های متعدد هم از جمله همین کارهاست. پرسپولیس از سرمربیان دوره های مختلف تاریخ باشگاه هش در زمان زنده بودنشان تجلیل کرد. اتفاقی که برای بزرگان درگذشته این باشگاه رخ داد و آنها چهره در نقاب خاک کشیدند.

دعوت از بزرگان ورزش ایران نظیر عبدالله موحد، محمدرضا طالقانی، محمد نصیری و … برای حضور در این جشن شایسته و قابل تقدیر است. همانطور که حضور اعضای شورای شهر و هنرمندان سینما و تلویزیون بر بالا بردن اهمیت این جشن افزود.

محمد رویانیان که از نقدهای بعد از مراسم ناراحت و دلگیر شده بود باید بپذیرد که اگر نقد نباشد هیچ غلطی اصلاح نمی شود. اگر همه رسانه ها بشوند تمجید و تعریف از اقدامات باشگاه پرسپولیس بدون شک دردی از فوتبال و این باشگاه دوا نمی شود. بنابراین او باید باقدرت تر از قبل کارش را بکند و به رسانه ها هم اجازه بدهد در کنار دیدن کارهای خوب، کمبودها و نقص ها را هم برای اصلاح شدن و بهتر شدن بیان کنند.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)