پرسپولیس نیوز : تعطیلات انتهای فصل لیگ برتر ایران به پایان رسید و پس از دو ماه و نیم انتظار عطش فوتبال دوستان ایرانی برای تماشای دوباره رقابت تیم های محبوبشان امروز برطرف خواهد شد.

 

پرسپولیس برخلاف دیگر تیم های لیگ برتر یک هفته زودتر از تیم جدید خود رونمایی کرد و با پیروزی دلنشین مقابل نفت تهران ملاقات دوباره اش با هواداران را ۶ روز قبل جشن گرفت.

 

***

 

در فصل نقل و انتقالات پیش از لیگ هفدهم پرسپولیس عملکرد قابل انتظاری داشت و برخلاف تمام دوره های قبلی پس از قهرمانی این بار نه کادر فنی اش را از دست داد نه کادر مدیریتی و همین کافی بود تا بتواند مجموعه ستاره هایش را در ترکیب تیم قهرمان حفظ کند.

 

ثبات و تغییرات کم تعداد مهم ترین شاخصه در ترکیب پرسپولیس لیگ هفدهم است که سعی شده برخی نقاط ضعف موجود در فصل گذشته هم با خریدهای جدید برطرف شود.

 

***

 

شاید بتوان گفت تنها ستاره ای که بدون اختیار از پرسپولیس جدا شد سروش رفیعی بود و سایر جداشدگان با موافقت و چراغ سبز باشگاه پیراهن سرخ را از تن درآوردند.

 

شجاع خلیل زاده، گادوین منشا، سیامک نعمتی و شایان مصلح خریدهای بزرگسال و شاهین عباسیان، ادم همتی، سعید حسین‌پور، محمدامین اسدی و احسان حسینی خریدهای زیر ۲۳ سال پرسپولیس در این دوره هستند. احمد نوراللهی هم با اتمام خدمت سربازی کمتر از دو ماه دیگر به ترکیب سرخ‌پوشان بازخواهد گشت.

 

رامین رضاییان، محمدامین آرام طبع، شهاب کرمی، سامان نریمان جهان، رضا کرملاچعب، حامد آقایی و سروش رفیعی هم نفرات جدا شده در این فصل بودند که اگر ساسان انصاری، امید عالیشاه، شهاب زاهدی، محمد رحمتی، ولادیمیر پریموف، الکسی پلی یانسکی و آنتونی گولچ هم به این لیست اضافه شوند تعداد خروجی های پرسپولیس نسبت به ابتدای فصل قبل دقیق‌تر مشخص می شود.

 

***

 

روند نقل و انتقالات پرسپولیس در روزهای واپسین تعطیلات نگران کننده بود اما مشخص شدن تکلیف مهدی طارمی تا حدودی نگرانی های موجود را برطرف کرد.

 

حفظ طارمی از چند جهت برای پرسپولیس حائز اهمیت بود. گذشته از کیفیت فنی این بازیکن، در صورت جدایی آقای گل، پرسپولیس از نظر کمی هم با کمبود نفرات در پست مهاجم مواجه بود و به جز منشا و علیپور هیچ بازیکن تخصصی دیگری  در این پست نداشت.

 

چه خوشمان بیاید چه نه، طارمی بیشتر از همه در لیگ برتر گل زده و مرد سال فوتبال ایران شده است. بحث جدایی او هم در زمان بدی مطرح شد و موقعی احتمال رفتن او از پرسپولیس جدی شد که گزینه دندان گیری برای خط حمله در بازار نقل و انتقالات باقی نمانده بود و ضربه سنگینی به پرسپولیس وارد می شد.

 

***

در مرکز خط دفاع پرسپولیس بدون از دست رفتن هیچ مهره موثری، شجاع خلیل زاده اضافه شده، بازیکنی که شاید به بزرگی سیدجلال حسینی یا در میان قدیمی تر ها هم تراز اومانیا و ماریچ نباشد اما با توجه با حضور محمد انصاری در پرسپولیس و اعتقاد کامل برانکو به او می تواند یک آلترناتیو قدرتمند و کاملا جدی برای این پست باشد.

 

شایان مصلح در سمت چپ خط دفاعی اضافه شده تا با وجود او و انصاری دیگر نگرانی بابت این پست و بی اثر بودنش در بازی پرسپولیس وجود نداشته باشد. کمال کامیابی نیا و احمد نوراللهی نیمه دفاعی خط هافبک پرسپولیس را بیمه می کنند و با وجود گزینه های متعدد موجود وینگرهای پرسپولیس هم خلاء کمبود بازیکن احساس نخواهد کرد.

 

این وسط فقط یک نقطه باقی می ماند آن هم جایی است که سروش رفیعی رهبری اش را به عهده داشت و با رفتنش باید تمام بار در ۴ لیگ فرسایشی پیش رو را روی دوش مهندس مسلمان بیندازد. مصدومیت، محرومیت و افت و خیز در آمادگی تا ابد در فوتبال اجتناب ناپذیر خواهد بود و همه باید دعا کنیم تا به اندازه سنوات اخیر در خرید خارجی بدشانس نباشیم و از هندوانه دربسته ای به نام بشار رسن پدیده ای استخراج کنیم که کام همه را شیرین کند.

 

***

 

ساعت ۹ شب پنجشنبه سوت آغاز لیگ ۹۶ برای ارتش سرخ به صدا در می آید و علی رغم میل باطنی باید همه خاطرات خوش و سرمستی های فصل قبل را پشت در بگذاریم و مثل یک تیم تازه متولد شده و تشنه برای کسب جام و افتخار دوباره رقبا را یکی‌یکی از دم تیغ بگذرانیم.

*حسن مهدوی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)