مرجع خبری پرسپولیس :  سرپرست كميته بين‌الملل فدراسيون فوتبال گفت: قرار بود مربيان بزرگي مثل ايويچ و اريكسون در كميته فني ما حضور داشته باشند

 

 

عباس ترابيان درباره حضور دبير كل فدراسيون فوتبال ژاپن در ايران و برگزاري جلسه با رؤساي فدراسيون فوتبال اظهار داشت: امروزه در فوتبال دنيا بحث لابي جايگاه ويژه‌اي دارد و با توجه به اينكه انتخابات كنفدراسيون فوتبال آسيا براي معرفي نائب رئيسي نزديك است، اين سفر در پيرو همين موضوع است. براي انتخاب نائب رئيس آسيا دو نامزد يكي از اردن به نام حسن بن علي و چانگ ‌از كره حضور دارند.

 
وي ادامه داد: كساني كه در اين انتخابات حضور دارند تك تك آرا برايشان اهميت دارد و سفر ژاپني‌ها به ايران نيز به همين انتخابات در AFC مربوط مي‌شود

. به عنوان مثال مسئولان اردن به ما گفته‌اند كه ما يك كشور مسلمان هستيم و ايران نيز در راي‌گيري‌ها مي‌تواند به اردن راي بدهد. ايران يكي از اركان جدي در غرب آسيا است و همين فضا مي‌طلبد كه با اردني‌ها همكاري كنيم اما از طرفي ديگر ما بايد آينده‌نگري كنيم و ببينيم هر رايي كه منافع بيشتري به ايران مي‌دهد، آن را لحاظ كنيم. اين موارد نشان مي‌دهد كه راي‌گيري كار بسيار پيچيده‌اي است.

 

 

 

 

سرپرست كميته بين‌الملل فدراسيون فوتبال درباره ادعاي روزنامه اردني كه خبر داده علي كفاشيان در انتخابات AFC به شاهزاده بن علي راي خواهد داد،‌ گفت:‌ به هر حال كفاشيان به اردن سفر كرده و با آنها جلسه‌اي داشته و منطقي است كه رئيس فدراسيون در كشور آنها و در جلسه‌اي كه با آنها نشسته بگويد كه ما به شما راي مي‌دهيم اما همانطور كه گفتم منافع ملي ما در اولويت است.
ترابيان گفت: اهميت انتخابات AFC بسيار بالا است به همين دليل هفته آينده بن همام رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا به همراه اعضاي خود به ايران سفر خواهد كرد. آنها نظرات و تقاضايي دارند و ما پس از جمع‌بندي منافع ملي راي خواهيم داد.

وي در پاسخ به اين سؤال كه اريكسون برخلاف مصاحبه شما اعلام كرده پيشنهادي از ايران نداشته،‌ گفت: من هنوز مصاحبه اريكسون را نخوانده‌ام و پس از مطالعه دقيق اظهارات اين مربي پاسخ شفافي بيان خواهم كرد. پيش از اين قرار بود مربيان بزرگي مثل ايويچ و اريكسون در كميته فني ما حضور داشته باشند و به ما كمك كنند. ما در واقع با آنها مذاكره نداشتيم بلكه قرار بود آنها به كميته فني بيايند و اگر امكان داشته باشد به فوتبال ما كمك كنند.
ترابيان در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه در انتخابات هيات رئيسه فيفا به بن همام راي داديم اما رئيس كنفدراسيون آسيا حمايت خوبي از ما نكرد،‌ گفت: بن همام حمايت‌هاي خوبي را از ما انجام داد اما گاهي اوقات همين اعضا و مديران در شرايطي گير مي‌كنند كه نمي‌توان انتظار بالا داشت چون موظفند انتظارات را به صورت همه جانبه برآورده كنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)