مرجع خبری پرسپولیس : سرپرست تيم ملي فوتبال با مطلوب توصيف كردن شرايط اردوي تيم ملي در آستانه ديدار با بحرين، گفت: بزرگ‌ترهاي تيم ملي با رفتار خوب‌شان اجازه ورود حاشيه‌ها را به تيم ملي نمي‌دهند.

 

عباس ترابيان درباره دور جديد اردوي تمريني تيم ملي فوتبال اظهار كرد: خوشبختانه فهرست 23 نفره ما كامل شده است و تمرينها به خوبي انجام مي‌شود.

وي در ادامه درباره ديدار تيم ملي فوتبال برابر فلسطين خاطرنشان كرد: نظر ما در ابتدا اين بود كه با يكي از تيم‌هاي حاضر در رقابتهاي مقدماتي جام جهاني بازي كنيم كه به همين منظور قرار بازي با تيم ملي سوريه را گذاشته بوديم، اما پس از لغو اين ديدار به دليل شرايط آن كشور و تعليق فدراسيون فوتبال آن‌ با تيم‌هاي كويت، امارات و عمان وارد مذاكره شديم. اين تيم‌ها نيز بايد براي بازي سوم خود در مسابقه‌هاي انتخابي جام جهاني راهي شرق آسيا مي‌شدند، بنابراين نمي‌توانستند به تهران بيايند و ما هم تاكيد داشتيم كه در تهران بازي كنيم. بنابراين بر اساس نظر كي‌روش به سراغ تيم‌هايي رفتيم كه از رقابت‌ها حذف شده‌اند اما هنوز فعالند. بنابراين قرار شد با فلسطين بازي كنيم. اين تيم در حال حاضر آماده است و حتي قرار بود 7 اكتبر با آفريقاي جنوبي بازي كند.

 

 

ترابيان ادامه داد: مسئله ديگري كه باعث شد فلسطين به عنوان حريف ايران تعيين شود اين بود كه وقتي قرار است در بازي حساس و سختي مثل بازي با بحرين شركت كنيم، اصولي نيست كه پيش از آن با يك تيم صاحب نام بازي كنيم، ولي نتوانيم بهره‌برداري فني لازم را ببريم و خداي نكرده دچار مصدوميت‌ها نيز بشويم. در مجموع بايد بگويم تيم فلسطين دوشنبه شب به ايران آمد و امروز هم در فدراسيون فوتبال جلسه‌ي هماهنگي بازي را برگزار مي‌كنيم. اين را هم بگويم كه تماشاي بازي ايران و فلسطين رايگان است و اميدواريم تماشاگران با حضور پرشمار خود در ورزشگاه به بازيكنان روحيه بدهند.

 

پيش از اين امير قلعه‌نويي گفته بود نقطه نظراتش را درباره تيم ملي از طريق عباس ترابيان به كارلوس كي‌روش مي‌رساند، سرپرست تيم ملي فوتبال نيز با تاييد اين حرف اظهار كرد: برخي از سرمربيان تيم‌هاي ليگ برتر به من زنگ مي‌زنند و من هم صحبت‌هايشان را به كي‌روش انتقال مي‌دهم. اين بسيار خوب است كه سرمربي تيم ملي با سرمربيان تيم‌هاي ليگ برتري ارتباط مستمر داشته باشد. اتفاقا يكي از دلايل برگزاري جلسه پنجشنبه با حضور كي‌روش و سرمربيان ليگ برتر همين است. ما از همه مربيان دعوت كرديم كه چهارشنبه براي ديدن بازي با فلسطين به ورزشگاه بيايند. شب را در هتل المپيك بگذرانند و صبح پنجشنبه هم در سالن جلسات آكادمي فوتبال، جلسه مشاوره با سرمربي تيم ملي را برگزار كنند.

 

همچنين در چند روز گذشته شايعاتي درباره اختلاف نظر شديد ترابيان و كي‌روش مطرح شده بود كه وي در اين باره گفت: كي‌روش يك سري سختي‌گيري‌هاي خاص خودش را دارد كه هر كسي كه در اطراف او كار مي‌كند، گاهي تحت تاثير اين سخت‌گيري‌ها قرار مي‌گيرد كه البته نتايج خوبي در پي دارد و باعث مي‌شود افراد در كارشان جدي‌تر عمل كنند. من هم به دليل سمتي كه در تيم ملي دارم، ممكن است گاهي با كي‌روش اختلاف پيدا كنم و حتي او با من دعوا كند اما من اين مسئله را با ديد كمك به تيم ملي و بهبود يافتن شرايط نگاه مي‌كنم و ناراحت هم نمي‌شوم. در اين گونه مواقع اگر حق با كي‌روش باشد مي‌پذيرم و اگر نيازي به توضيحي باشد، ارائه مي‌دهم. من و كي‌روش در يك قايق نشسته‌ايم كه اگر اين قايق به سرمنزل مقصود برسد با هم رسيده‌ايم ولي اگر غرق شود من زودتر از او غرق مي‌شوم، بنابراين هدف من فقط موفقيت تيم ملي است.

 

سرپرست تيم ملي فوتبال در ادامه در پاسخ به اين سوال كه مسئولان تيم ملي چه اقداماتي را براي پيشگيري از بروز حاشيه‌ها در تيم ملي انجام داده‌اند، گفت: بزرگ‌ترين حاشيه‌اي كه تيم‌ها را تهديد مي‌كند اين است كه برخي بازيكنان پيرو دستورات سرمربي نباشند اما اكنون تمام بزرگان تيم ملي منظم‌تر از سايرين كار مي‌كنند. به عنوان نمونه علي كريمي كه ما او را شاگرد اول تيم ملي مي‌ناميم، زودتر از همه در تمرين‌ها حاضر مي‌شود و به دليل اخلاق خوبي كه دارد، همه به او احترام مي‌گذارند. ما حاشيه‌اي در رابطه با بازيكنان نداريم و از طرف ديگر سعي مي‌كنيم مواردي را كه براي آن‌ها حساسيت برانگيز است، رعايت كنيم و تمام تلاش‌مان را مي‌كنيم كه بازيكنان در اردوهاي تيم ملي راحت باشند و دغدغه فكري نداشته باشند.

 

ترابيان افزود: بحث ديگر تامين امكاناتي است كه بايد ايجاد شود كه اين را هم در حد توان خود انجام مي‌دهيم. به عنوان نمونه از هم‌اكنون برنامه اسكان بازيكنان در هتل در آبان‌ماه را تنظيم كرده‌ايم و برنامه‌ي پروازهاي تيم ملي به بحرين و اندونزي و اسكان آن‌ها كاملا مشخص است.

 

سرپرست تيم ملي فوتبال در ادامه با بيان اينكه معتقد است نقش سرمربي تيم ملي در جلوگيري از بروز حاشيه‌ها بسيار پررنگ است، از عملكرد يكي از مربيان پيشين تيم ملي در اين زمينه انتقاد كرد گفت: كي‌روش بسيار خوب مي‌داند با بازيكنان چطور رفتار كند. او با اينكه يك فرد خارجي است، خصوصيات اخلاقي همه بازيكنان را به خوبي مي‌شناسد و ارتباط بسيار خوبي با آن‌ها برقرار مي‌كند. او ضمن اينكه با بازيكنان دوست و رفيق است، اجازه نمي‌دهد به مديريتش خدشه‌اي وارد شود و همه بازيكنان را به يك چشم نگاه مي‌كند. بازيكنان هم وقتي چنين رفتاري را از سرمربي تيم‌شان مي‌بينند كاملا مطيع هستند. من هرگز از هيچ بازيكني درباره برخورد سرمربي تيم ملي گله يا شكايتي نشنيده‌ام.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)