تیم ملی فوتبال ایران که با یک تساوی برابر آمریکا می‌توانست برای نخستین بار در تاریخ جام جهانی به مرحله حذفی این مسابقات صعود کند، با شکست برابر حریف یک گل کم آورد و از دور رقابتها کنار رفت.

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار مرحله مقدماتی گروه B بیست و دومین دوره جام جهانی از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه امروز سه شنبه در ورزشگاه الثمامه به مصاف تیم ملی آمریکا رفت که این بازی با برتری یک بر صفر آمریکا به پایان رسید و تیم ملی ایران از رسیدن به مرحله بعد بازماند و آمریکا به همراه انگلیس راهی دور حذفی شد.

مجید حسینی، ابوالفضل جلالی و محمدحسین کنعانی زادگان(از روی نیمکت) در این دیدار از داور کارت زرد گرفت.

کارلوس کی روش برای این دیدار از علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، مجید حسینی، احسان حاج صفی(۷۱ ابوالفضل جلالی)، میلاد محمدی(۴۵ علی کریمی)، علی قلی زاده(۷۹ کریم انصاریفرد)، احمد نورالهی(۷۱ مهدی ترابی)، رامین رضائیان، سعید عزت‌الهی، مهدی طارمی و سردار آزمون(۴۶ سامان قدوس) استفاده کرد.

ایران در شرایطی به مصاف آمریکا رفت که نخستین دیدار خود را ۶ بر ۲ به انگلیس واگذار کرده بود اما در دومین دیدار برابر ولز به برتری ۲ بر صفر رسیدند تا از شانس بالایی برای صعود به مرحله بعد برخوردار شوند و برای شکستن طلسم به پیروزی یا تساوی برابر آمریکا نیاز داشته باشند اما با دو شکست و یک برد از رقابت ها کنار رفتند.

با این نتیجه، تیم ملی فوتبال آمریکا در گروه B جام جهانی با ۵ امتیاز در جایگاه دوم جدول ایستاد و با انگلیس که در رتبه اول این گروه قرار داشت به دور بعدی جام جهانی صعود کرد. آمریکا در مرحله بعد حریف هلند شد و انگلیس به مصاف سنگال خواهد رفت. تیم ملی ایران با ۳ امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفت و ولز با یک امتیاز در جایگاه چهارم جدول ایستاد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)