مدت تعلیق کمیته صدور مجوزه حرفه ای از یکسال آینده به دو ماه کاهش یافت.

به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، در جلسه امروز کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا موضوع تمدید تعلیق یکساله کمیته صدور مجوز فدراسیون فوتبال کشورمان که به تصویب کمیته صدور مجوز کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیده بود، مطرح شد.

در این میان با اعتراض صورت گرفته از سوی فدراسیون فوتبال ایران در نهایت مدت این تعلیق از یکسال به دوماه کاهش یافت و برنامه های آتی مربوطه در این مورد بررسی و تصمیم گیری صورت پذیرد.

سال گذشته با حکم AFC تیم‌های استقلال، پرسپولیس و گل گهر به دلیل دریافت نکردن مجوز حرفه ای نتوانستند در لیگ قهرمانان شرکت کنند و در ادامه کمیته مجوز حرفه‌ای کشورمان نیز دچار تعلیق شد اما اکنون با کاهش این تعلیق از یک سال به دو ماه، شرایط برای حرفه‌ای سازی این باشگاه‌ها هموارتر خواهد شد.

مسئول کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت: محرومیت سرخابی‌ها مربوط به سال گذشته بوده و اگر امسال مجوز بگیرند، مشکلی برای حضور در لیگ قهرمانان ندارند.

مصطفی زارعی، درباره کاهش مدت تعلیق کمیته مجوز حرفه‌ای ایران از یک سال به دو ماه، اظهار داشت: کمیته اجرایی AFC برای بررسی مصوبات کمیته‌های دیگر مسئولیت دارد. پس از محرومیت یک ساله‌ای که برای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در نظر گرفتند، با توجه به مذاکرات انجام شده دو ماه به ما وقت دادند تا استانداردهای لازم را پیاده‌سازی کنیم. کمیته اجرایی نیز با رایزنی‌هایی که مهدی تاج در سفر اخیرش انجام داد، با این موضوع موافقت کرد و ان‌شاءالله ظرف دو ماه آینده با فعالیت‌هایی که در فدراسیون فوتبال انجام می‌شود، تعلیق ما به شکل کامل برداشته خواهد شد.

وی درمورد اینکه در صورت انجام شدن شرایط مدنظر AFC، آیا کمیته مجوز حرفه‌ای از اوایل دی کار خود را آغاز خواهد کرد، گفت: شاید هم زودتر این اتفاق بیفتد.

مسئول کمیته صدور مجوز حرفه‌ای درباره اینکه پس از تعویق سفر ناظران AFC به ایران، آیا زمان جدید ورود آنها به کشورمان برای پیگیری روند حرفه‌ای سازی باشگاه‌ها مشخص شده است، گفت: قرار بود دو ناظر AFC به ایران بیایند و امروز و فردا در خدمت‌شان باشیم اما به دلیل برخی اتفاقات و مسائل مدیریتی کنفدراسیون سفر آنها به تعویق افتاد. اکنون منتظر هستیم تاریخ جدید را به ما اعلام کنند.

وی درمورد اینکه آیا تعویق در این سفر، آسیبی به روند رفع تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای و کسب مجوز باشگاه‌ها وارد نمی‌کند، گفت: فدراسیون فوتبال ایران تمام کارها و استانداردهای لازم را انجام داده و اطلاعات را در اختیار AFC گذاشته است. اکنون کنفدراسیون باید ممیزی‌هایش را انجام بدهد. این ممیزی‌ها نیز با حضور در محل انجام می‌شود. دعوت‌نامه را برای نمایندگان AFC فرستادیم و در جریان سفرشان قرار بود کارگاهی 2 روزه هم با حضور افسران صدور مجوز باشگاه‌ها برگزار کنیم اما سفر آنها لغو شد.

زارعی خاطرنشان کرد: اگر هم قرار است به ایران نیایند، خودشان باید راه‌حل جایگزینی تعیین کنند تا ممیزی انجام شود اما احساس می‌کنم با بهتر شدن وضعیت، این ناظران به ایران می‌آیند. در نامه ای که برای ما فرستادند، اعلام کردند به دلیل شرایط مدیریتی در کنفدراسیون به کشورمان نمی‌آیند اما به این دلیل که یکی از ناظران هندی بود، شاید سفارت‌ خانه این کشور با توجه به شرایط اخیری که برای سفر به ایران اعلام کرده به این راحتی به او ویزا نمی‌داد.

مسئول کمیته صدور مجوز حرفه‌ای درخصوص آخرین شرایط باشگاه‌ها برای دریافت این مجوز، توضیح داد: همچنان فعالیت‌ خود را انجام داده و جلسات را مداوم با باشگاه‌های مختلف برگزار می‌کنیم. کار به هیچ عنوان متوقف نیست. جلساتی را در بحث مالی، آکادمی‌ها، زیرساخت‌ها و … برگزار کرده و ضمن آموزش، برخی مدارک مقدماتی را نیز از آنها تحویل گرفته‌ایم.

زارعی درمورد مباحث مطرح شده نسبت به احتمال محرومیت دو ساله سرخابی‌ها از حضور در لیگ قهرمانان، گفت:‌ هر باشگاهی امسال مجوز دریافت کند، مشکلی برای حضور در لیگ قهرمانان ندارد. حتی اگر در گذشته دچار محرومیت شده باشد. استقلال، پرسپولیس و گل گهر سال گذشته به دلیل فراهم نبودن مدارک لازم و ناقص بودن اسناد حذف شدند اما این موضوع ارتباطی به سال جدید ندارد. این باشگاه‌ها برای دوره بعد می‌توانند در فرآیند دریافت مجوز حرفه‌ای شرکت کنند و مشکل خاصی نیست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)