پرسپولیس نیوز: پرسپولیس مقابل الهلال حرفی برای گفتن نداشت و برخلاف فصل گذشته که بدون یک دقیقه بازی در زمین خودی تا فینال رقابت‌ها رسید، دو مرحله زودتر یعنی در یک چهارم نهایی از لیگ قهرمانان خداحافظی کرد.

عوامل درونی و بیرونی بسیاری در این نتیجه دخیل بودند که در جای خود قابل شمارش هستند اما تفکری مدتهاست جا افتاده که صحبت از هر کمبودی به جز تکنیک و تاکتیک تیمی را بهانه گیری خطاب می‌کند.

اینکه انتظار داشته باشیم کادرفنی مسئولیت شکست را به عهده بگیرد و دنبال تبرئه کردن خودش نباشد انتظار بسیار به جایی است اما دلیل نمی‌شود خود هواداران هم چشم روی تبعیض‌ها و ناعدالتی ها بسته و به خودشان لقب بهانه گیر بدهند و هر بلایی سرشان آمد انتظار نتیجه گیری داشته باشند.

کادرفنی اگر مسئولیت را قبول نکند با واکنش منفی مواجه می‌شود اما هوادار که مسئولیتی نداشته و ندارد دلیلی ندارد از گفتن واقعیت‌ها فرار کند.

اینکه در دو سال گذشته به اندازه یک تیم کامل بازیکن ملی پوش و ستاره از پرسپولیس جدا شده بهانه نیست.

اینکه ‏پرسپولیس تنها تیمی است که برای حضور در لیگ برتر بازی تدارکاتی با الهلال عربستان برگزار کرد بهانه نیست!

اینکه فوتبال باید مثل همه جای دنیا بازی رفت و برگشت داشته باشد بهانه نیست. اینکه تیم میزبان نیاید در زمین حریف(بله به همین خنده داری، در زمین حزیف!) بازی کند بهانه نیست.

اگر الهلال به جهنم آزادی می‌آمد چه بلایی سرش می‌آمد؟ تکرار معجزه پرسپولیس مقابل السد و الدحیل دور از دسترس بود؟ چه چیزی باعث می‌شد ستاره های میلیون دلاری رقیب روی چمن آزادی یکی یکی زمین بخورند؟

برخی جملات تکراری در ادبیات هواداری پرسپولیس جا افتاده که بیشتر از فایده، ضرر داشته؛ ما پرسپولیسیم و با جدایی بازیکنان بزرگ می‌مانیم. ما استقلال نیستیم و بهانه نمی‌گیریم. ما با پنجره بسته نتیجه گرفتیم و با ۱۰ بازیکن به فینال رفتیم.

خروجی این تفکر پرسپولیس را تبدیل به بهشت مدیران تنبل و هواداران کم توقع کرده و روز به روز مطالبه گری را کمتر و بی مدیریتی را کم هزینه تر و ظلم به این تیم را آسان‌تر کرده است.

دلایل موفقیت و عدم موفقیت مجموعه‌ها در این جملات ساده خلاصه نمی‌شود، استقلال نتیجه نگرفته اما پرسپولیسی را بالای سر خودش داشته که تمام رکوردها را فتح کرده، همان طور که سپاهان با میانگین امتیازی بی‌نظیر در لیگ برتر پایین تر از پرسپولیس دوم شده.

ما پرسپولیسیم و ما قهرمانیم و ما بهانه گیر نیستیم شعارهای قشنگی هستند، ایرادی هم ندارند، اصلا انسان گاهی نیاز به شعار دادن هم دارد، به شرطی که تمام فکر و ذکرش شعارزده نشود و زمانی که قرار است که برنامه ریزی و تصمیم گیری منطقی به نیازها و کمبودهایش فکر کند.

پرسپولیس بزرگ بوده و بزرگ خواهد ماند و همین حالا هم با ۱۰ جام قهرمانی در ۵ سال اخیر بی نظیرترین تیم ایرانی بوده و باز هم روی پای خود می ایستد و خواب رقبای ایرانی را آشفته می کند، اما اگر بخواهیم بی نظیرترین تیم آسیایی هم شویم باید دست از جملات کلیشه ای و دل بستن به معجزه و غیرت و تعصب و استثناها برداریم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)