کانون هواداران پرسپولیس به روال سال‌های گذشته، امروز، سالروز بازی شش‌تایی، روز هوادار را با برپایی مراسم و جشنی گرامی‌داشت.

به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، در جریان این برنامه که با حضور علی پروین، رضا درویش و جمعی از مدیران باشگاه همراه بود، از محمود خوردبین به عنوان پیشکسوت و همچنین از بانوان پرسپولیسی به نمایندگی از همه هواداران پرسپولیسی بانو تقدیر و تشکر شد.

چهل و نهمین سالروز دربی شش‌تایی امروز با حضور جمعی از اسطوره‌ها، مدیران و هواداران پرسپولیس، هنرمندان و با همت کانون هواداران باشگاه در مراسم و جشنی، گرامی داشته شد. در آستانه ۵۰ ساله شدن این بازی تاریخی، این مراسم حالا به یک سنت همه ساله تبدیل شده است که امسال در بخش‌هایی نسبت به گذشته تفاوت نیز داشت.

*تقدیر از خوردبین و رونمایی از «شناسنامه پرسپولیس»

از جمله برنامه‌هایی که همه ساله در این مراسم برگزار می‌شود تقدیر از یک پیشکسوت پرسپولیس است. امسال هم محمود خوردبین با حضور علی پروین و مدیرعامل باشگاه، از سوی هواداران، مورد تقدیر قرار گرفت. به همین مناسبت تعدادی از دوستداران او و پرسپولیس نیز، هدایایی را تقدیم وی کردند. همچنین از ماکت کتابی که توسط مهدی حدادپور از نویسندگان و تاریخ نگاران برجسته ورزش و فوتبال ایران درباره زندگی و شخصیت محمود خوردبین به نگارش درآمد و قرار و تلاش بر انتشار آن تا سالروز تولد وی است، رونمایی شد. قرار است این کتاب با عنوان «شناسنامه پرسپولیس» که از القاب محمود خوردبین نزد هواداران است به چاپ برسد.

*تقدیر از بانوان پرسپولیسی با عنوان هوادار نمونه

و اما به مناسبت بازی شش‌تایی‌ها، روز ۱۶ شهریور از سوی کانون هواداران پرسپولیس به عنوان روز هوادار پرسپولیس و تقدیر از جایگاه و منزلت وی نیز گرامی داشته می‌شود. بر همین اساس، هر سال یک هوادار با توجه به مجموعه اتفاقات روی داده در طول سال، به صورت نمادین مورد تقدیر قرار می‌گرفت. این برنامه در چهل و نهمین سالگرد دربی شش‌تایی با تغییراتی رو‌به رو شد. عباس اسماعیل‌بیگی، مدیر کانون هواداران، در این باره توضیح داد: «در یک سال گذشته از مراسم سال قبل، ما در حوزه هواداری و شاید کلیت فوتبال ایران در کنار صعود به جام جهانی، شاهد اتفاقی مهم‌تر از این نبودیم که حالا بانوان هوادار هم می‌توانند مانند تمام عرصه‌های دیگر کشور در کنار آقایان حضور داشته باشند، منشاء اثر باشند و از امکانی که برای همه مردم ایران است، بهره‌مند شوند. فراهم شدن شرایط حضور بانوان در ورزشگاه‌های فوتبال که امیدواریم به زودی امکان آن در تمام شهرها فراهم شود یک اتفاق مهم بود. از طرفی ما در بازی با صنعت نفت آبادان شاهد بودیم که بانوان پرسپولیسی چه حضور منظم‌تر و شاخص‌تری نسبت به هواداران دیگر تیم‌ها داشتند که این امر قطعا بدون همراهی و هوشمندی خود بانوان هوادار و تلاش‌های کمیته بانوان کانون هواداران میسر نبود. از این روز امسال تقدیر از هوادار نمونه تبدیل به تقدیر از هواداران نمونه شد که همان بانوان هوادار پرسپولیس بودند و به صورت نمادین تقدیر از ایشان در قالب تقدیر از کمیته بانوان و مشوقین بانو صورت گرفت. البته با توجه به این که بانوان دیگری از سایر حوزه‌ها چون رسانه‌ها در مراسم حضور داشتند شایسته دیدیم که از آنها هم تقدیر داشته باشیم.»

*بازگشت بوق محمد نایب عباسی (محمد بوقی) به پرسپولیس

برنامه امروز، اتفاقات جالب دیگری هم داشت. یکی از مدعوین به این برنامه داریوش رنجبران از مشوقین بسیار قدیمی پرسپولیس بود که در کنار چهره‌هایی مثل محمد نایب عباسی (محمد بوقی) در دربی شش‌تایی‌ها هم حضور داشت. او در حالی در این برنامه شرکت کرد که این روزها به دلیل کسالت و بیماری به بیمارستان رفت و آمد می‌کند. در این برنامه از او تقدیر شد ولی او همراه خود یک هدیه داشت. بوقی که نایب عباسی قبل از فوت خودش به او امانت داده بود و حالا رنجبران آن را آورده بود تا تحویل مدیر کانون هواداران بدهد و فعلا در کنار جام‌های قهرمانی پرسپولیس قرار بگیرد تا زمانی‌ که موزه پرسپولیس راه‌اندازی شود، موزه‌ای که احداث آن شاید این بار در قالب طرح توسعه مجموعه درفشی فر که همین هفته در هیات مدیره مورد بحث بود، محقق شود. رنجبران البته در جریان این حضور خود، چند شعار از آن دوران، از جمله؛ «نه یکی، نه دوتا،… می‌خوره شیش‌‌تا شیش‌تا» را اجرا کرد.

شاید این همان بوقی باشد که نشریات خارجی در جریان رقابت‌های جام جهانی تصویری از آن را در حالی که توسط نایب عباسی به صدا در می‌آمد، منتشر کرده بودند و غفور جهانی گلزن ایران در آن جام گفته بود، آنها متعجب بودند که چگونه یک نفر می‌تواند در طول مسابقه آن بوق را مدام در حال نواختن نگه دارد.

*تقدیر از مشوقین و هواداران همیار

در این مراسم همچنین تعدادی از مشوقین و همیاران هوادار که حضور فعال در اجرای برنامه‌ها داشتند تقدیر شد و البته تعدادی از هواداران و مدعوین نیز با گل‌ها و هدایایی از عباس اسماعیل بیگی، مدیر کانون هواداران پرسپولیس، به واسطه زحماتش و همچنین برپایی این جشن تقدیر و تشکر کردند.

همان‌طور که گفته شد هنرمندانی هم در این برنامه حاضر بودند که از جمع آن‌ها حامد طاها، حاضران را به چند اجرای پرسپولیسی، میهمان کرد.

گفتنی است در این مراسم از باشگاه پرسپولیس، علاوه بر رضا درویش و محمود خوردبین، محمد محمدی، مصطفی لشگری، امیر علی حسینی و جمعی دیگر از مدیران و معاونان نیز حضور داشتند. بعضی از اعضای تیم هم قصد حضور در مراسم را داشتند که طبعا هم‌زمانی تمرین مانع از این امر بود. همچنین محمدرضا تهرانی رئیس هیات مدیره و تعدادی دیگر از مسوولان جمعیت حامیان هواداران فوتبال از مدعوین و حاضران در این برنامه بودند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)