مرجع خبری پرسپولیس : علي دايي به‌رغم تمام افتخاراتي كه در عرصه بازيگري و مربيگري كسب كرده، يك نمره منفي در كارنامه خود دارد، چرا كه او نتوانسته تيم‌هايي را كه خودش جمع و جور كرده به موفقيت برساند.


رتبه يازدهمي سايپا در ليگ هفتم و ناكامي تيم ملي در راه صعود به جام جهاني 2010 دو تيمي هستند كه دايي از ابتداي كارش در آنها حضور داشت و تيم را به سليقه خود بست و روانه ميدان كرد.

 

ولي در نقطه مقابل وقتي سايپا را از هفته ششم ليگ ششم از ورنرلورانت تحويل گرفت، به عنوان قهرماني رساند و وقتي از هفته بيست و دوم ليگ هفتم، پرسپوليس كرانچار به وي تحويل داده شد، هر چند تيم در ليگ قهرمان نشد ولي با فتح جام حذفي موفق شد بار ديگر سهميه ليگ قهرمانان آسيا را نصيب قرمزپوشان تهراني كند.

حالا علي دايي در پرسپوليس براي سومين بار تيم را از پايان فصل قبل در اختيار دارد و مي‌خواهد با جمع و جور‌كردن يك تيم مقتدر و موفق در تمام عرصه‌هاي پيش‌رو آن نمره منفي را هم از كارنامه خود پاك كند.

 

دايي با تقريبا نيم فصل حضور در پرسپوليس شناخت كاملي از توانايي‌هاي تك‌تك نفرات اين تيم پيدا كرده و با نظر خود تعدادي از نفرات اين تيم مثل نبي‌الله باقري‌ها، محسن خليلي، عادل كلاه‌كج، اشپيتم آرفي، وسلي برازيليا، هوار ملا محمد و ميثم بائو را در فهرست نفرات مازاد خود قرار داد و در نقطه مقابل با نظر او بود كه پرسپوليس اقدام به جذب مازيار زارع، غلامرضا رضايي، محمد نوري، اميرحسين فشنگچي، عليرضا نورمحمدي و رحمان احمدي كرده است. در عين حال دايي به خاطر برخي مسائل مربوط به گذشته چراغ سبز نفراتي چون جواد كاظميان، ايمان مبعلي و محمد نصرتي را براي حضور در پرسپوليس رد كرد. روي هم رفته گرچه پرسپوليس در جذب بازيكناني چون سيدجلال حسيني، محمدرضا خلعتبري، هادي عقيلي و حتي حسن اشجاري ناموفق بود، ولي به هر حال با توجه به شرايط اقتصادي اين باشگاه تا اينجا مي‌توان گفت كه قرمزهاي پايتخت با توجه به خواسته‌هاي دايي تا حدودي در يارگيري موفق بودند، اما هنوز جنس اين پرسپوليس جور نيست و براي تبديل شدن به يك مدعي در 3 جام پيش‌روي خود نياز دارد چند بازيكن جديد به خدمت بگيرد.

عمده نياز قرمزها در 2 پست دفاع چپ و نوك حمله است، چون با مصدوميت طولاني مدت ابراهيم شكوري عملا پرسپوليس فقط يك دفاع چپ تخصصي به نام جلال اكبري دارد و بايد نفر دومي هم در اين پست داشته باشد و به نظر مي‌رسد با توجه به محدوديت جذب بازيكن ليگ برتري (پرسپوليس 5 سهميه ليگ برتري خود را استفاده كرده است)‌ دايي در نظر دارد در اين پست، بازيكن خارجي جذب كند. همچنين در خط حمله با حضور غلامرضا رضايي، هادي نوروزي و مجتبي زارع، فقدان يك نوك حمله متخصص و سرزن كاملا احساس مي‌شود. فعلا قرمزها روي وحيد هاشميان زوم كرده‌اند و حتي گفته مي‌شود فرم قرارداد داخلي همراه مسوولان در اردوي آلمان وجود خواهد داشت تا در صورت جلب رضايت مهاجم اسبق تيم ملي و تيم‌هاي بوخوم، هامبورگ، بايرن مونيخ و هانوفر، در سرزمين ژرمن‌ها قرارداد بين طرفين منعقد شود.

البته دايي كه معمولا هيچ چيزي را به قضا و قدر نمي‌سپارد، قرارهاي اوليه براي حضور 2 مهاجم خارجي از كرواسي و بلغارستان را در اردوي آلمان گذاشته تا در صورت كارآمد بودن آنها و عدم امكان جذب هاشميان، يكي از اين دو مهاجم نوك در ليگ دهم پيراهن قرمز را بر تن كنند.

در هر صورت علي دايي پس از استارت اوليه موفق در يارگيري و همچنين اردوي بدنسازي در اردبيل، روي اردوي آلمان از دو جهت حساب ويژه‌اي باز كرده است.

يكي اين كه بتواند تيمش را در اين اردو به مرز مناسبي از آمادگي فني و جسماني برساند و دوم هم اين كه نواقص نيروي انساني پرسپوليس را براي شروع ليگ دهم برطرف كند. ليگي كه رقباي مقتدر و تا بن دندان مسلحي چون سپاهان و استيل آذين انتظارش را مي‌كشند و ذوب آهن و رقيب سنتي يعني استقلال هم به هيچ عنوان قابل چشم‌پوشي نيستند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)